Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Latvijā “attīti” auto var izmaksāt par ceturtdaļu dārgāk

Latvijas lietoto auto tirdzniecībā ir būtiskas caurspīdīguma problēmas, ņemot vērā, ka daudziem transportlīdzekļiem ir viltots nobraukums. Uzņēmuma “carVertical” jaunākajā pētījumā atklāts, ka auto ar “attītu” nobraukumu var būt pārdoti par vidēji 21% augstāku cenu nekā tas ir vērts. Tādēļ daudzi pārmaksā par transportlīdzekli, nezinot, ka ir kļuvuši par krāpnieku upuriem, informē uzņēmuma “carVertical” pārstāve Elena Babarskaite.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Viņa atzīmē, ka autovadītāji labprātāk izvēlas spēkratus ar mazāku nobraukumu, sagaidot, ka tie būtu labākā tehniskā stāvoklī un ka nebūs jāiegulda daudz naudas remontā. Nav viegli atrast pircēju transportlīdzeklim ar augstu nobraukumu, ja vien nav būtiski samazināta tā cena. Tādēļ krāpnieciski noskaņoti pārdevēji vilto auto nobraukumu, mākslīgi palielinot to vērtību un gūstot lielāku peļņu.

“Latvijā automašīnām ar mainītu nobraukumu tirgus vērtība palielinās par vidēji 23%. Tas nozīmē, ka Latvijas autobraucēji par transportlīdzekli var pārmaksāt teju ceturtdaļu spēkrata vērtības, tādējādi zaudējot pat vairākus tūkstošus eiro.

Sliktākā situācija ir novērojama Apvienotajā Karalistē (29%), Itālijā (29%) un Lietuvā (25%), kur vidējais tirgus vērtības pieaugums ir augstākais starp 15 izpētītajām valstīm.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Ukraina (17%), Polija (19%) un Rumānija (20%) ir saraksta otrajā galā. Taču šie skaitļi tik un tā ir augsti, kas liek domāt, ka šāda krāpnieciska nodarbe tuvākajā laikā nekļūs mazāk populāra,” liecina uzņēmuma dati,

Saskaroties ar odometra manipulācijām, auto vecums ir tieši saistīts ar to, kāda varētu būt finansiālā ietekme uz pircēja maciņu. 15 gadus vecām automašīnām, kurām ir sagrozīts nobraukums, vērtība var pieaugt par vidēji 27%.

Lai padarītu datus uzskatāmākus, par katriem 100 000 km, kas ir “attīti”, pircēji var nezinot pārmaksāt aptuveni 2000 eiro. Līdz ar to, ja odometrā nolasāmi 200 000 km, taču patiesībā veikti 400 000 km, tad pircējs par šādu transportlīdzekli pārmaksā līdz pat 4000 eiro.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Lai arī šāds vērtības pieaugums 2008.gada modelim var šķist ārkārtīgi augsts, tādas ir aprēķinātas “carVertical” platformā, kur lietotāji vairāk pārbauda luksusa nevis budžeta klases automašīnas.

“Jo dārgāks ir “attītais” auto, jo vairāk naudas laika gaitā zaudēs pircējs. Šis fakts norāda uz to, cik svarīgi ir pārbaudīt transportlīdzekļa vēsturi pirms tā iegādes. Citādi būs par vēlu, jo atgūt naudu no pārdevēja var būt sarežģīti,” saka auto nozares eksperts Mats Buzelis.

Dažādu auto markām nobraukuma viltošana vērtību ietekmē citādāk. “Mazda” un “Dacia” automašīnām vērtība pieaug par 15%, savukārt “Land Rover” spēkratiem par 27%.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Šoferi par katriem “attītiem” 100 000 km var pārmaksāt līdz pat 2200 eiro, pērkot “Opel” markas auto. Taču, iegādājoties citu zīmolu automašīnas, zaudējumi var būt pat vēl lielāki.

“Renault” auto pircēji par katriem “attītiem” 100 000 km var pazaudēt līdz pat 2300 eiro, “Nissan” gadījumā – 2700 eiro, “Škoda” – 4200 eiro, savukārt par “Toyota” – 5000 eiro. Visvairāk par katriem mainītiem 100 000 km pārmaksā luksusa klases transportlīdzekļu pircēji – “Audi” (6000 eiro), “Volkswagen” (4500 eiro), “BMW” (7000 eiro) un “Mercedes-Benz” (10 600 eiro)

Odometra krāpniecības rezultātā auto vērtība var būtiski atšķirties, atsevišķu automobiļu marku un ražošanas gadu pārstāvjiem zaudējot aizvien augstāku summu. Pircējiem kā Latvijā, tā arī citās valstīs padziļināta transportlīdzekļu vēstures pārbaude ir svarīgs solis kā pasargāties no dārgiem zaudējumiem, kas rodas odometra datu sagrozīšanas dēļ.

Foto:diena.lv

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.