Iecavas pilsētā ielas un ietves attīra no sniega atbilstoši laika apstākļiem, darbu veikšanai mēdz traucēt ceļmalās novietotās automašīnas, portālu informēja Iecavas apvienības pārvaldē.
Pārvaldes vadītāja vietnieks Mārtiņš Vilciņš paskaidroja, ka atbilstoši laika apstākļiem visi ielu un autoceļu posmi tiek tīrīti prioritārā secībā pēc noslogojuma. Sniega tīrīšanas darbos ir iesaistītas 12 līdz 15 tehnikas vienības – pārsvarā traktortehnika. Nodarbināti šajos pienākumos tiek 20 līdz 25 cilvēki, izvērtējot noslodzi.
M. Vilciņš atzīst, ka problēmas rada ceļmalās atstātās automašīnas, kā rezultātā ir sarežģīti attiecīgos posmus notīrīt pilnā platumā un atbilstošā kvalitātē. Kopējais kopjamais ielu un autoceļu garums Iecavas apvienības pārvaldē ir 165 kilometri, papildus tam arī stāvlaukumi un trotuāri.
«Bauskas Dzīve» aptaujāja iecavniekus, kā viņi šoziem apmierināti ar sniega tīrīšanu pilsētā. Iecavniece un sieviešu kluba «Liepas» dibinātāja Agita Hauka atzīst, ka situācija uz ceļiem un ietvēm Iecavā viņu apmierina.
«Ozolu iela un arī mūsu sēta ir attīrīta no sniega, arī ceļš uz pamatskolu, kur ikdienā dodos ar kājām, ir tīrīts, tāpat arī Edvarta Virzas iela,» pastāsta A. Hauka, «sūdzību man nav, arī pretslīdes materiāli uz ceļiem tiek kaisīti. Ne uz ietvēm, ne autoceļiem problēmas neredzu – viss, kā vajag!»
Arī Edvarta Virzas Iecavas bibliotēkas vadītāja Aiva Avota-Zalstere atzīst, ka Iecavas apvienības pārvaldes teritorijā ceļi tiek tīrīti labā līmenī. «Zinot tehnikas vienības, kuras pārvaldei ir šī darba veikšanai, ar ceļu attīrīšanu labi tiek tikts galā. Strādājot Iecavā, redzu kā labiekārtošanas darbinieki strādā arī ar sniega lāpstām, kas var šķist kā sīkums, bet tam ir liela nozīme, piemēram, ja ikdienā jāpārvietojas ar bērnu ratiņiem – arī ietves pirms gājēju pārejām ir labi attīrītas. Citās pilsētās tieši šajās vietās pārvietošanās ir problemātiska, bet Iecavā situācija ir laba,» novērojumos dalās A. Avota-Zalstere, «mana mamma dzīvo laukos netālu no Zorģiem, un arī tur lielākas satiksmes ceļi tiek laicīgi attīrīti no sniega. Situācija ir laba – neko sliktu nesaredzu, varu tikai pateikties darbiniekiem par šādu ceļu uzturēšanu.»
tad par Bauskas iedzīvotājām gan tā nevarētu teikt. Jo neapmierina situācija uz ielām- trotuāriem, kas pēc pēdējām rekonstrukcijām Bauskā nu ir lielā skaitā. Ir aizmirsts, ka uzstādot ceļa zīmi “Dzīvojamā zona”, iela aiz zīmes ir būtībā trotuārs, pa kuru atļauts pārvietoties vieglajiem transporta līdzekļiem, ar atsevišķiem izņēmumiem atļauts pārvietoties arī transporta līdzekļiem smagākiem par 2,5 tonnām, lai izkrautu vai iekrautu preces. Bet, kas notiek šajās “dzīvojamajās zonās”, kādas ir tās gājējiem paredzētās ielas un kādi ir transporta līdzekļu vadītāji, kuri pārvietojas par šīm primāri gājējiem paredzētajām ielām. Pēc puteņa vairākas dienas redzam, ir šķūres platuma izdzīta sliede, kurā par sniega putru pārvietojas gan auto, gan gājējs un gājējam vienīgais glābiņš, redzot ne jau atļautajā ātrumā, kāds noteikts šajās zonās nesošos automašīnu, ir lēkt kupenā, nav citas iespējas, toties lepni stāv zīme “Dzīvojamā zona” un domes amatpersonām, kā arī par novada naudu uzturētām biedrībām, viedokļu paudējām, redzams, ar to gana.
Toties Bauskā jau sen ir saliktas ceļa zīmes, ka noteiktos laikos noteiktās vietās automašīnas novietot nedrīkst, un tas arī tiek ievērots. Tagad drīkstiet minēt – vai šajos laikos ielas tajās vietās kāds tīra? Uzminējāt, netīra vis, jo, redz, šīs vietas neesot prioritāte, tas nekas, ka tās ir tieši tur, kur dzīvo visvairāk cilvēku.
Nu re , Iecavā atšķirībā no Bauskas ir saimnieks