Politisko partiju skaits Uzņēmumu reģistrā pērn, salīdzinot ar 2001. gadu, palielinājies, bet samazinājusies sabiedrisko organizāciju un masu informācijas līdzekļu reģistrācija.
Politisko partiju skaits Uzņēmumu reģistrā (UR) pērn, salīdzinot ar 2001. gadu, palielinājies, bet samazinājusies sabiedrisko organizāciju un masu informācijas līdzekļu reģistrācija.
Tā informēja UR Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja vietnieks Mārtiņš Lācis.
Astoņi politiskie spēki
Pērn, Saeimas vēlēšanu gadā, fiksētas astoņas jaunas politiskās partijas. 2001. gadā tika reģistrētas trīs politiskās partijas, 1999. gadā – divas.
Kopš 1990. gada, kad sāk- ta sabiedrisko organizāciju reģistrācija, Uzņēmumu reģistrā ierakstītas 7180 šādas organizācijas, no tām 6995 nav likvidētas, tās veic reālu darbību. Pērn reģistrētas 759 sabiedriskās organizācijas, tai skaitā nav likvidētas 758. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, ir tendence pieaugt nelikvidēto sabiedrisko organizāciju īpatsvaram, lai arī kopējais dibināto sabiedrisko organizāciju skaits sarūk.
No 87 pērn reģistrētiem plašsaziņas līdzekļiem 86 bijuši periodiskie, bet viens elektroniskais masu informācijas līdzeklis.
Jauns Baltijas biznesa ziņu dienests
Pērn janvāra sākumā oficiāli sācis darboties jauns reģionāls bezmaksas biznesa ziņu dienests angļu valodā «Baltic Business News» (BBN), kas top sadarbībā ar laikrakstu «Dienas Bizness» un citiem zviedru biznesa avīzei «Dagens Industri» piederošiem izdevumiem Igaunijā, Lietuvā un Sanktpēterburgā.
Izdod «Cosmopolitan» latviski
2002. gada 28. februārī iznāca pasaulē plaši pazīstamā sieviešu auditorijai adresētā žurnāla «Cosmopolitan» pirmais numurs latviešu valodā. Latvija kļuvusi par 44. valsti, kurā iznāk «Cosmopolitan». Šis ir pirmais pieaugušo auditorijai adresēts pasaulē pazīstams žurnāls, kurš tiek izdots latviešu valodā.
Mūsu valsts preču zīmes «Cosmopolitan» īpašnieka – ASV kompānijas «Hearst Corporation» – interešu lokā nonākusi, pateicoties žurnāla panākumiem Lietuvā. Izdevuma tirāža latviešu valodā ir 26 tūkstoši eksemplāru.
Biznesa laikraksts krievu valodā
2002. gada novembra vidū Latvijā sāka izdot jaunu ikdienas biznesa laikrakstu krievu valodā «Kommersant Bal- tic Daily». Jaunais laikraksts ir nedēļas izdevuma «Kommersant Baltic» paplašinājums.
Reklāmas tirgus Latvijā aug
Lielākais reklāmas tirgus apjoms Baltijā 2001. gadā bijis Latvijā – EUR 61 milj., Lietuvā – EUR 57 milj. un Igaunijā – EUR 48 milj., liecina starptautiskās mārketinga pētījumu firmas «TNS» pārstāvju Baltijā veiktā reklāmas tirgus analīze.
Vislielākais reklāmas ieņēmumu kāpums 2001. gadā bija novērojams Latvijā, ieņēmumi bija par 14% augstāki nekā 2000. gadā, Igaunijā reklāmas ieņēmumu pieaugums bija 11%, bet Lietuvā – 6%.
Latvijas reklāmas tirgus 2002. gada pirmajā pusē, salīdzinot ar 2001. gada pirmo pusi, palielinājies par 9%. Vislielākais tirgus pieaugums – 68% – pērn bijis interneta reklāmu nozarē, 13% – presei, 10% – televīzijai, savukārt radioreklāmas apgrozījums sarucis par 7%. Gandrīz puse no visām reklāmām – 48,9% – tiek izvietotas laikrakstos un žurnālos. Lielākie reklāmdevēji 2002. gada pirmajā pusē Latvijā bija «Procter