Trešdienas, 10. janvāra, rītā elektroapgāde traucēta aptuveni 2900 klientiem Bauskas novadā (Bauskas pilsētas, Brunavas, Vecsaules, Skaistkalnes pagasta u.c. apkārtnē). AS “Sadales tīkls” operatīvie darbinieki strādā pie bojājumu novēršanas, lai elektroapgādi visiem klientiem atjaunotu iespējami drīz, portālam apliecināja uzņēmuma “Sadales tīkls” pārstāve Alīna Sildnika.
Viņa norādīja, kur tas iespējams, elektroapgāde klientiem jau dažu minūšu laikā atjaunota pa rezerves elektrolīnijām.
“”Sadales tīkls” ik gadu mērķtiecīgi un pakāpeniski modernizē elektrotīklu, to veidojot arvien drošāku un laikapstākļu mazāk ietekmējamu. Jau šobrīd vairāk nekā 60 % uzņēmuma pārvaldītā elektrotīkla (tā kopgarums visā Latvijā pārsniedz 92 000 kilometru) attīstīti izolētā veidā – izmantojot kabeļu un piekarkabeļu risinājumus. Tomēr elektrotīklu nav iespējams pilnībā pasargāt no mitruma ietekmes, ko rada netipiski krasas gaisa temperatūras svārstības. Vēl pirmdienas rītā vietām Latvijā sals sasniedza -30 grādu atzīmi, bet tās pašas dienas vakarā gaisa temperatūra daudzviet jau bija -3…-10 grādu robežās,” stāsta A. Sildnika.
“Sadales tīkla” pārstāve uzsvēra, ka paaugstinātā mitruma dēļ jauni elektrotīkla bojājumi var rasties arī trešdien.
Esošajos laikapstākļos uzņēmums aicina iedzīvotājus būt īpaši uzmanīgiem un piesardzīgiem elektrolīniju un elektroiekārtu tuvumā. Redzot bīstamu situāciju, piemēram, trūkušus elektrības vadus, notikuma vietai tuvoties nedrīkst, bet nekavējoties jāinformē “Sadales tīkls”, zvanot uz diennakts bezmaksas bojājumu pieteikšanas tālruni 8404, vai Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests, zvanot 112!
Ja īpašumā pazūd elektrība, pirmais solis ir pārbaudīt mājsaimniecības elektrības drošības slēdžus (“korķus”) – vai tie nav atslēgušies. Nereti elektroapgādes atjaunošanai pietiek vien ar slēdža ieslēgšanu. Savukārt aktuālajai situācijai elektrotīklā iedzīvotāji aicināti sekot līdzi www.sadalestikls.lv pieejamā digitālajā atslēgumu kartē, kur apkopota informācija par jau reģistrētajiem elektrotīkla bojājumiem.
Vēl nereģistrētos bojājumus vai pamanītus infrastruktūras defektus iedzīvotāji aicināti pieteikt mājaslapā, sadaļā “Pieteikt bojājumu”. Konkrētajā rīkā iespējams pievienot arī bojājuma vietas koordinātes, kas ļoti palīdz identificēt bojājuma vietu – “Sadales tīkls” pateicas sabiedrībai par iesaisti bojājumu novēršanā! Konkrētais rīks ir pieejams gan datorā, gan viedierīcēs.
“Sadales tīkls” ir valstij piederošajā “Latvenergo” koncernā ietilpstošs elektrotīkla uzturētājs un attīstītājs Latvijā. Kompānija nodrošina sadales elektrotīklu ekspluatāciju, atjaunošanu un plānveida attīstību, elektroenerģijas izlietošanas uzraudzību, zudumu samazināšanas pasākumus un elektroenerģijas uzskaiti, kā arī veic jaunu pieslēgumu izveidi.
Vai šis kaiks, kad netiek piegādāta elektroenerģija, tiks izskaitīts no rēķiniem?
Precizēsim, sākāt darbus 8os un līdz 12:00 “novērsīsiet bojājumus”, tiešām klaunu un lopu bārs, ne jūs pa nakti sākat, ne ko…
šausmas, nekur nekāda laicīgas informācijas.Tā kā mucā.Tas parāda to, ka nedod Dievs notiks kas nopietnāks, Bauska nav gatava.
Nav ko trakot, Iecavā šonakt nebija ne elektrības ne apkures astoņas stundas. Katlu mājai bija iespēja ietaupīt … ( rēķinos, protams, nekas nemainīsies.
Paliku neuzlādēta
man vairāk interesē kāpēc nebija siltuma un siltā ūdens??!!!!!?????
Elektrības patēriņu mēra kilovatos nevis stundās, siltumu arī pēc patērētās jauda, ne cik stundu diennaktī , un , ja nav elektrības, nedarbojas sūkņi. Mani mīļie baušķenieki, man pārņem sajūsma , kas es redzu , cik krīzes brīžos jūs tomēr esiet stulbi. Cik klasītes tad esiet beiguši, nebrīnītos, ja to rakstītu pirmklasnieki, bet jūs taču esiet pieauguši tēviņi un mātītes, un ar tādiem mums gan labāku dzīvi nesagaidīt.
dumiķīšiem
Varbūt pārbaudi savu pareizrakstību – izglītotības kalngals. Pie kā tad sevi pieskaiti? Pie mātītēm? Pie tēviņiem? Varbūt ono? Kaut kā pieklibo ētikas normas. Pašam/ pašai taču ir vecāki, vai tie arī ir tēviņš un mātīte? Lai Tev labāka dzīve bez mums!
Redzot sadales tīkla bojājumu kartē atzīmēto pārtraukumu skaitu , tā vien šķiet, ka naudiņa, ko mēs- patērētāji maksājam par elektroenerģijas sadali pārsvarā aiziet trekno tīkla runču makos nevis tīkla infrastruktūras sakārtošanai.
Cepumiņš “dumiķīšiem ” par izcili stulbo un kļudām pārbagāto komentāru
Gudriniek, enerģijas patēriņu mēra kilovatstundās(kWh) un par tām arī maksājam. Kilovatos izsaka ierīves jaudu.
ST mājas lapā var pieteikt bojājumu?! Nevar gan! Tā tikai izskatās, ka var, kad sāc aizpildīt informācijas laukus, saproti, ka tevi “atšuj”
Kāpēc nav “Bauskas siltums” nav ģeneratora?!?!
Nezinu precīzi, cikos pazuda elektrība bet 2 naktī jau nebija. No rīta tik 8.00 sāka rosīties. Jau 6.00 varēja sākt novērst bojājumus. Par jaudas uzturēšanu naski iekasē naudu, bet ar traucējumu novēršanu nesteidzas. Tad arī uzturiet regulāri elektrotīklus. Miera laikos 10 stundas bez elektrības ir pārāk ilgi. Siltums un karstais ūdens arī pazuda.
Visas Iecavas apmēra elektrības zudums uz 8 stundām Bauskas Dzīvei nav pat piemināms.
Urrā, atkal viss Iecavas centrs atkal bez elektrības. Būšot pēc 3 stundām…. Vakar “3” stundas ievilkās uz 8…. Laikam ar steigu jāoptimizē apkalpošanas tarifs.
Kā tā veikalā top 9.00 elektrība ir bet veikals nestrādā.bet bulciņas pasūtītas krāmē busiņā ir gaisma,ko pa nakti cepa.
Bauskā elektrība pazuda no apmēram 2. un atgriezās 9.30
Un arī Dārza ielā nebija elektrība kas netika pieminēta.
Ja par elektrotīklu uzturēšanu un apkalpošanu no iedzīvotājiem plēšat deviņas ādas, tad esiet tik laipni un par šādām avārijām veiciet pārrēķinus un dodiet atlaides. Jūsu dēļ bija slēgti bērnudārzi, veikali, skolas utt. Un tikai nevajag atkal meklēt atrunas. Nebija ne vētras, ne ļoti zemas gaisa temperatūras. Tā ir “Sadales tīklu” nolaidība.
Dārza iela elektrība bija dažiem ne.
Kas īsti notieka?
Mums nevajag lai krievu raķetes sistu pa energoapgādes centriem. Mums ir SADALES TĪKLS. Urrrrrrāāāāā !!!
Varbūt tiem Ukrainas noliedzējiem beidzot radās kaut neliels priekšstats, kā ir, kad ir ziema, šauj , nav elektrības , nekurina un nav karstā ūdens. Un viņiem tā ir ikdiena , bet mums tā bija šausmīga sāpe un nelaime jau par vienu rītu , ko tik grūti bija pārciest un kas bija par vaimanām..
Visu var saprast un var arī tās stundas bez elektrības izdzīvot, bet…. Tik milzīgs uzņēmums, kā ST informāciju par bojājumiem izsūtīja 7::15 no rīta, kaut arī pārrāvums radās 1:42. Nopietni? Nepamanījāt? Bijāt iemiguši? Varbūt, ja Tu mierīgi guli savā gultiņā, Tev ir vienalga- ir vai nav elektrība, bet ir cilvēki, kuri naktīs strādā… Nekādas apziņošanas, ne vismazākā info, kas noticis. Pat ne lielākajiem patērētājiem-uzņēmumiem un mācību iestādēm. Kas bija jādara uzņēmējiem? Jāpazīlē kafijas biezumos?
Slimnīcas ielā elektrība pazuda 2 naktī un atpakaļ pieslēdza tikai 12:20. Ļoti neomulīgi
Slimnīcas ielā elektrība un apkure pazyda 2 naktī un uzradās pus 2 pa dienu kādas 3h!!! Info no ssdales tīkliem nekāda!
Paldies, mīļie tautieši! Jau otrs raksts, kura komentārus izlasījusi, smēju no sirds. Paldies D., humorizjūta vēl dzīva! Turamies!
Atslēgumu dēļ bija arī interneta traucējumi, kuru dēļ nevarēja atrast ST telefonu vai bojājuma pieteikuma lapu (Bite), bet LMT internets bija. Nebija arī ST paziņojuma telefonā. Ar apkuri paveicās, ārā bija ap nulli un kādās 8 stundās katastrofa nenotika.Totāls čiks un vivi. Toties tarifi dzen uz 19. gadsimtu.