Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Pārbūvētais ceļš Priedītes–Mežotnes stacija ledū un ūdenī

Pārbūvētais autoceļa B7 Priedītes–Mežotnes stacija nepilnais divu kilometru garais posms šajās dienās autovadītājiem prasa īpašu uzmanību. Ceļš ir ledū un dažviet ūdenī, portālam ziņo iedzīvotāji.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Rundāles apvienības pārvaldes vadītājs Aigars Sietiņš ceturtdienas, 11. janvāra, pēcpusdienā apliecināja, ka pašlaik ūdens līmenis ir līdz ceļam un brauktuve  nav pārplūdusi.

«Nekustamo īpašumu speciālists ar vieglo auto šodien ir izbraucis pa šo maršrutu un problēmas nav konstatējis. Ledus tur ir un būs, mēs no savas puses neko nedarīsim, jo tas nav tādas kategorijas autoceļš, lai to apstrādātu ar pretslīdes materiāliem.

Ūdens nav pāri ceļam, bet, iespējams, kādā brīdī var arī smelties pāri,» pieļauj A. Sietiņš un piebilst, ka ceļš tā ir projektēts un spēkā vēl ir garantija. Ja kaut kas notiks, pa garantiju to arī remontēs.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Foto: www.bauskasdzive.lv Dažviet ūdens jau ir pāri ceļa malai, pati brauktuve ir vienā ledū, bet pie tik zemas satiksmes intensitātes automašīnas grāvī “nemētājas”.

Jau vēstījām, ka pērn 16. novembrī objekts tika nodots ekspluatācijā. Darbus saskaņā ar noslēgto līgumu veica uzņēmums SIA «Valkas ceļi». Līgums ar būvuzņēmēju noslēgts 2021. gada 26. novembrī par kopējo summu 255 322,23 eiro ar PVN.

Pamatojoties uz SIA «Valkas ceļi» iesniegto izmaksu sadārdzinājuma aprēķinu, kā arī ņemot vērā būvniecības nodaļas speciālistu izvērtējumu, lai īstenotu investīciju projektu «Priedītes–Mežotnes stacija pārbūve 1806 metru garumā posmā no 0,0. km līdz 1,806. km», būvdarbu izmaksu sadārdzinājuma segšanai pašvaldība 2022. gada 22. decembrī atbalstīja lēmumu par papildu finansējuma 47 704,95 eiro (ieskaitot PVN) apmērā piešķiršanu un attiecīgi līguma summa pieauga līdz 303 027,18 eiro ar PVN.

Savukārt šī gada 27. oktobrī saistībā ar faktiski izpildītajiem darbiem līguma summa samazināta par 12 695,80 eiro, tādējādi gala līguma summa ir 290 331,38 eiro. Bauskas novada pašvaldībā norādīja, ka, tā kā netika ievēroti līgumā noteiktie termiņi, galējā norēķinā ietverts līgumsods 10% apmērā – 29 033,14 eiro.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Atgādināsim, ka novada pašvaldībā šī ceļa remontdarbus pamatoja ar to, ka brauktuve visās kartēs iezīmēta kā tūrisma un veloceļš, bet katru gadu vietvara saņēmusi pretenzijas par šī ceļa slikto stāvokli. Pavasaros tas tika izskalots un bija grūti izbraucams. Tāpat nebija iespējams veikt uzturēšanas darbus – greiderēšanu un sniega tīrīšanu atbilstoši Latvijas valsts autoceļu tehniskajai specifikācijai. Tālab te varēja līdzēt tikai pārbūve.

P.S. Jau pēc raksta publicēšanas laikraksts saņēma ziņu, ka ceļā Priedītes–Mežotnes stacija no abām pusēm – gan Ziedoņiem, gan Dobeles šosejas – ir izvietota ceļa zīme «Iebraukt aizliegts». Rundāles apvienības pārvaldē paskaidroja, ka zīme uzlikta pēc «Bauskas Dzīves» ierosinājuma, lai uzlabotu satiksmes drošību gan plūdu, gan slidenuma dēļ, un uzstādīta uz laiku, jo šis ceļš domāts ne tikai dažu tur esošo māju iedzīvotājiem, bet koplietošanai.



Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (27)

  1. Tātad sanāk, ka šo ceļu pārbūvēja, jo pavasaros tas tika izskalots un bija grūti izbraucams. Nu neizskatās, ka viegli izbraucams tas būs pavasarī, ja vēl nav augstākais ūdens līmenis un jau līdz lūpai ūdens. Noskalos kirdiht to ceļu.

    19
    1
  2. Manuprāt jau šādu ceļu vajadzētu slēgt, kad tur kāds iepērsies tajā ūdenī, nebūs labi.

    21
  3. Nauda apgūta, “otkati” sadalīti, viss bumbās ! Nav tik slikti, lai nebūtu vēl sliktāk. Tikai kuram no šīs jocīgi iztērētās naudas palika vieglāk ? Kad ripos kāda atbildīgā galva ? Pareizā atbilde – NEKAD …

    42
  4. Kad zaļais kurss un domā par pīlītem uz ceļa – bravo BAUSKAS VARENAJIEM !!!

    16
  5. Tas ir veloceļs un tāpēc ziemā nav aktuāls. Drīz varēs arī slēpot un citādi baudīt ziemu. Dažreiz redzami kādi zvēriņi. Sliktiem “dejotājiem” vieta nav piemērota.

    5
    5
  6. Kāpēc tad tik plats, ja veloceļš? Tur rīkos Tour de France? Un veloceļiem ir jāpārplūst?

    23
  7. Kas liedz braukāt turp un atpakaļ ar atļauto ātrumu līdz sasniegsiet vismaz T. Makkinena meistarības līmeni uz ziemas lauku ceļiem? Tā vieta nav priekš “datoriķiem” un telefonistiem, kas ģībst ieelpojot svaigu gaisu.

    2
    10
  8. Vienalga veloceļš vai slēpotāju trase vai driftotāju līklocis, skaidrs,ka to divkārtu virsmu noskalos un diez vai to garantijas remontu sagaidīs. Da varēja neremontēt un būtu zvēriņu pastaigu baudītājiem maģistrāle.

    16
  9. Vai tiešām ? “Ūdens nav pāri ceļam, bet, iespējams, kādā brīdī var arī smelties pāri,» pieļauj A. Sietiņš un piebilst, ka ceļš tā ir projektēts un spēkā vēl ir garantija. Ja kaut kas notiks, pa garantiju to arī remontēs.”. Kā saprast šo spārnoto amatpersonas teicienu-ceļš tā ir projektēts? Projektēts ar visu ūdeni?

    26
    1
  10. Tas ir līdzīgi, kā savukārt kādreizējā Iecavas novada domē, kad izpilddirektoram tika pirkta darba mašīna- “mēs speciāli izvēlējāmies BMW X5 (“parketa džips”), lai varētu pārliecināties, vai lauku ceļi ir izbraucami.”

    18
  11. Viss būs diezgan labi. Pagājušajā gadā ceļa klātne bija uzbērta rudenī un veiksmīgi pārziemoja. Šoziem ceļš ir nošķembots, “asfaltēts”, nogāzes apsētas ar zāli, vietām ir akmeņu nostiprinājumi. Tajā posmā ir nevis straumju zonā, bet izstrādāts karjers, tas ir, applūstoša ieplaka. Ūdens lēnām uzrodas un lēnām pazūd. Ledus līdz ceļam nenonāk, jo ceļš ir tālu no upes, upes pusē ir neliela augstienē, koki, krūmi. Būvniecībā defekti atklājas pēc pirmās ziemas. Būs defekti, labos. Garantijas laikā parasti ietur 10 procentus no līgumsummas defektu labošanai. Šķīdoņa laikā ceļu jāpieskata, varbūt kāda zīme jāuzliek.

  12. Bauskas novadā ir ļoti daudz ceļu pa kuriem pārvietojas iedzīvotāji no mājam uz darbu, veikalu, skolu, slimnīcu, bet tiem remonta nauda neatradās. Ieguldīja naudu kaut kādam tūrisma veloceļam, kas nav prioritāte. Turpat blakus ir Viesturu ciems, kur iedzīvotājiem jābrauc pa bezceļu. Katrā no šādiem ciemiem dzīvo vairāk ceļa izmantotāju nekā šāds nekurienes ceļš. “Saņemām cilvēku sudzības, ka nevar izbraukt ar velosipēdu dabu apskatīt” Allo- jūs esat normāli, citur cilvēki no mājas nevar izbraukt, lai nodrošinātu savas pamatvajadzības!!! Sietiņi un citi šādu projektu atbalstītāji, Jūs domājat līdzi tam ko realizējat?!!!

    33
    1
  13. Neaizmirstam ka nodeva lietošanā, kad ceļu klāja sniega sega un zāle neauga cauri, ļoti izdevīgi 🙂 brāķi vairs nevarēja saskatīt.

    10
  14. Vēl vien nianse! Lai velosipēdists līdz tam ceļam tiktu, ir jāizbrauc pa pamatīgām dubļu vannām un putekļiem no Ziedoņu puses

    19
  15. Tiešām rakstītājiem taisnība, ka par šo naudu varēja saremontēt vairāk nepieciešamus ceļus, nevis atpūtas ceļus, kurus visu gadu tāpat nevar izmantot. Citur dzīvei nepieciešamie ceļi ir ĻOTI vajadzīgi, bet nekā, tagad skatamies uz plūdoņiem!

    16
  16. Tur fotoattēlos skaidri var redzēt, ka ceļš pilns ar sīkām šķembiņam, tas nozīmē, ka dubultā virsma jau sākusi izšķīst, tā tak neturās kopā un nokusīs ar visu sniegu. Izpļekarēta nauda.

  17. Nav jau vēl jaunais budžets atšifrēts, bet solīja jau šogad visu ceļu nopļakarēt ar dubulto virsmu no Lepšām līdz Priedītēm, lai Okmaņpaps var aizbraukt uz māju pa gludu virsmu.

  18. Tikai bez trepes to šī gada veloceļu! Ceļa pieņemšanā komisija varētu uzsēsties uz velosipēda un ceļu reāli pieņemt.

  19. tāds jau mans liktenis, agrāk vai vēlāk tapt par tādu, kāds tagad izskatos, arī kādreiz par lielu naudu, “cukura naudu” restaurētais ceļš arī no Mežotnes stacijas līdz Mežotnes pilskalnam. Izņemot to sākuma posmu, kas ved līdz Mazmežotnes muižas vārtiem. Arī mani gaida tāds pats, vai vēl bēdīgāks liktenis un turklāt “agrā jaunībā”. Bet notiek tās nejēdzības ar mani tādēļ, ka pie varas gan pašvaldībās, gan valstī ir vieni vien shēmotāji un redzamais nav apstrīdams.

    6
    1
  20. Cukura ceļš mistiskā veidā ir kļuvis zemāks par apkārtējo lauku, ceļa grāvji aizarti.

  21. Tur vajadzēja pi… izrakstīt projektētājam un domei, ja viņi zināja ka palulaikā iz tāds ūdens līmenis, un to ceļu 💯 pa garantiju netaisīs, dēļ tādiem ūdeņiem.

  22. saukta par galvu, redzams, vien cepures uzlikšanai, jo atziņas tiešām ir vien pirmo skolas gadu laika dzejoļu līmenī. Pirmkārt, tava fantazēšana par braukāšanu šurp turp pa applūdušo ceļu izsauks tūlītējas ceļa deformācijas, jo sasalums izturēs vien velosipēda svaru un ceļa “trīskāršā” apstrāde jau tagad pārvērtusies, kā minēji- “sķembojumā”. Otrkārt, redzot ceļu šādā, braucējiem bīstamā stāvoklī, nekavējoties bija jāuzstāda attiecīgās ceļa zīmes, kas aizliegtu transporta kustību, Trešķārt, gaidīt garantijas remontu no Valkas ceļi, ir tas pats, kas gaidīt pūces asti uzziedam….

    2
    1
  23. Ei tu nost, Sietiņš saka, ka ceļš ir izbraucams. Es uzskatu, ka tur jau sen vajadzēja būt zīmei, ka iebraukt ir liegts. Pirmkārt, viss ledū un auto grūti kontrolēt, otrkārt, ūdenī iepērties mieru vējos, tikai kurš vilks ārā?

  24. Nu nesaprot cilvēki humoru! Ja kas, tad pirms ceļa būvniecības uzsākšanas izteicu šaubas šīs avīzes komentāros, ka tie kaktu projektētāji noteikti uzprojektēs nepareizi, jo paši nekad nav redzējuši to uzbildēto vietu kad Lielupē ir ledus sablīvējums pie Mežotnes un pali. Šodien ceļš ir burvīgs, ir visādu zvēru pēdas, ūdens līmenis nokrities, aizlieguma zīme uzlikta.

  25. Tā arī nav saprotams, kāda jēga bija tādam ceļam? Lai vasarā ar riteni pabraukātu!…vai nebija prātīgāk sakārtot ceļu no ziedoniem līdz prieditem, lai vismaz līķi zārkos otrādi neveltos…Un te atkal jānonāk pie tā, ka tas iespējams tikai bauska…

  26. Pats braucu vēlu rudenī. Ceļš ka Vidzeme no kalna lejup…pat necentos domāt, kāds tas varetu but ziemā. Neapskaužu tos, kuriem ir jābrauc augšup un vēl jāsamainas…bet tā ir bauska un būtu nesaprotami ja būtu savādāk…

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.