Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

“Bauskas novada komunālserviss”: katrā mājā ievietot ģeneratoru būtu neiespējami un dārgi

Šonedēļ saistībā ar bojājumiem elektrotīklā tika radīti elektroapgādes traucējumi vairākiem tūkstošiem mājsaimniecību Bauskas novadā. Daudziem iedzīvotājiem ierastā ikdiena tika izsista no sliedēm, sākot jau ar to, ka nebija elektrības un beidzot ar to, ka trūka siltuma un arī ūdens.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

«Elektrības pārrāvums temperatūras kontrastu dēļ ir pieņemams, bet nesaprotams ir ūdens padeves un siltumapgādes traucējums. Ja elektrība nebūtu ilgstoši vai arī būtu mīnus 30 grādu sals, vai kādi citi apstākļi, kāpēc Bauskā nav nekādas alternatīvas iespējas, kā nodrošināt siltumu un ūdeni daudzdzīvokļu mājokļos? Vai Bauskas novada pašvaldības uzņēmumam SIA «Bauskas novada komunālserviss» nav ģeneratoru, kas šādās krīzes situācijās palīdzētu novērst trūkumus?» interesējās baušķenieki.

SIA «Bauskas novada komunālserviss» (BNKS) valdes loceklis Dzintars Cāzers atzīst, ka nopietnas alternatīvas nav. «Pirmkārt, būtu nepieciešams apjomīgas jaudas ģenerators, kas maksātu vairākus simtus tūkstošus eiro. «Bauskas novada komunālservisam» tāda nav. Šādas problēmas kā otrdien un trešdien notiek reizi 20 līdz 30 gados, līdz ar to nav lietderīgi pacelt pakalpojuma tarifu tikai tamdēļ, ka nākamā šāda kataklizma, iespējams, būs pēc 30 gadiem.

Otrkārt, pat ja izdotos padot siltumu no katlumājas, tas savu mērķi nesasniegtu. Katrā mājā ir uzstādīts siltummezgls, kas siltumu sadala un pārvada mājas iekšpusē. Arī tas darbojas ar elektroenerģiju. Ja nav elektrības, siltummezgli nestrādā un siltums dzīvokļos nenokļūst. Katrā mājā ievietot ģeneratoru arī būtu neiespējami un dārgi,» skaidro Dz. Cāzers.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Tajā pašā laikā ar ūdeni gan esot vienkāršāk, un tur nav nepieciešamas milzu jaudas. Dz. Cāzers stāsta, ka jau pašlaik daļa ūdens ražošanas staciju ir aprīkotas ar strāvas ģeneratoriem, kas ieslēdzas automātiski brīdī, kad tīklā pazūd elektrība. BNKS plāno pakāpeniski aprīkot ar šādiem ģeneratoriem visas ūdens sagatavošanas stacijas novadā, tādējādi nodrošinot ūdens padevi jebkurā situācijā.

«Diemžēl ir situācijas, kad vienkārši ir jāsamierinās un jāgaida, kad bojājumi tiks novērsti,» tā Dz. Cāzers.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (15)

  1. B DZ vēl pajautājiet Sadales tīkls, kad šie katrā trafā ieliks pa ģeneratoram, lai vismaz pilsētā nepazūd elektrība.

  2. Kataklizma ir pats Dz.Cāzers kad nav uzstādīti ģeneratori. Ģeneratori būtu jāuzstāda no uzņēmuma peļņas, nevis no iedzīvotāju makiem!

    25
    7
  3. Blakus Bauskas katlumājai atrodas koģenerācijas stacija, ja vien nav demontētas iekārtas. Koģenerācija ir elektrības un siltuma ražošana. Koģenerācijas stacija varbūt ir tas avārijas ģenerators.

    7
    1
  4. Atbilde koģenerācijai:-)
    Varu painformēt, ka Jūsu minētais koģenerācijas agregāts, ja arī būtu darba stāvoklī, nebūtu spējīgs ko saražot pie elektrības atslēguma Bauskas pilsētai !!! Jo, šī iekārta sinhronizējas ar esošā elektrotīkla 50 Hz un ražo elektroenerģiju nodotot to sinhroni sadales tīklā. Ja pazūt Latvenergo spriegums, ģenerātors neko nevar saražot. Tas tā pa vienkāršo. 🙂 Paši nodrošinieties ar elektroenerģijas rezerves avotiem, neviens Jums neko globāli nerisinās. Lai dzīve paliktu rožaināka, paskatieties savos līgumos par elektroenerģijas piegādi sadaļā – cik ātri atjauno pakalpojumu !!!! Šis elektroenerģijas pārrāvums laika ziņā bija īsāks, kā līgumos pieļaujamais. 🙂

    12
    1
  5. Tātad pie mīnus 20 grādiem Cāzers būtu gaidījis un gaidījis un gaidījis…..Un tad iekasējis no iedzīvotājiem par visu sala sabojāto Bauskas apkures un un ŪK sistēmu? Tās būtu grandiozas un nesamaksājamas summas! Starp citu, daudzos pagrabos apkures un ūdens vadi daudzviet ir ar bojātu siltumizolāciju un ir posmi bez siltumizolācijas. Protams, tūlīt atskanēs apgalvojums, ka visu veidu cauruļu siltumizolācija pieder dzīvokļiem un komunālservisam par to nav nekādas daļas, bet tā nav. Bojātas siltumizolācijas dēļ un tās neesamības dēļ mēs grandiozi pārmaksājam par silto ūdeni, jo ir jāiztecina spainis auksta ūdens līdz parādās silts ūdens, un tas notiek pie gandrīz katras krāna atgriešanas

    8
    3
  6. Manuprāt ir jāpaceļ līgumi, taču man šķiet, ka ja daudzstāvu māja ir privatizēta, tad siltuma piegādātāja tiesiskais robežpunkts ir siltummainis un iekšējie tīkli nekādā veidā nav viņu atbildība. Siltumtīkli ir kopīpašums un kopīpašumu apsaimnieko apsaimniekotājs ar tam izvīrzītajiem darba uzdevumiem, kuri daļēji ir šajā līgumā. Ja iedzīvotāji grib ieviest recirkulācijas sistēmu siltajam ūdenim, tad tiem šāds uzdevums kopsapulcē ir jāizvirza, jāsaņem cenu piedāvājums un jānolemj par ieviešanu. Savukārt kurš namam ir apsaimniekotājs – tas jau ir individuāls gadījums. Katrā ziņā visas izmaksas segs iedzīvotāji un tas ir normāli, jo tikai iedzīvotājiem/īpašniekiem ir jārūpējas par savu kopīpašumu.

    6
    3
  7. Konkrētajā gadījumā rūpējas VS, kas tagad laikam ir komunālserviss. Un runa ir par minimālo-reālu siltā ūdens un apkures maģistrālo un stāvvadu siltumizolāciju. Naudu katru mēnesi iekasēt patīk, bet ne reāli darīt ?

    5
    3
  8. Es īsti nesaprotu domu gājienu. Ko nozīmē minimāli jārūpējas? Tās visas caurules ir iedzīvotāju kopīpašums un minimāli vai maksimāli, bet par to rūpējas īpašnieki, kas ir darbu veicējs to arī nosaka īpašnieki. Tā ir tā pati analoģija kā ar elektrotīkliem. ST piegādā elektrību līdz skaitītājam, bet par savu iekšējo instalāciju atbild īpašnieks – ja to grib uzlabot, tad meklē darbu izpildītāju un norāda ko tam veikt. Daudzzīvokļu nama vienīgā atšķirība, ka tie inženiertīkli ir daudzu īpašnieku īpašums nevis viena, tas savukārt bieži noved pie problēmas, ka dažiem gribas uzlabojumus un gatavi maksāt, savukārt citi lēmumu nobloķē jo nevar/negrib maksāt.

    6
    2
  9. Nu Mēmeles, Ošu un Draudzības ielas ūdensapgāde beidzas pie katra elektrības pārravuma. Pie katra. Nav vispār ūdens. Tā kā vērts arī tur sagādāt kādu krīzes risinājumu.

  10. Jebkurā gadījumā, ja jums ir pretenzijas pret apsaimniekotāju, tad jāsāk ar līguma lasīšanu kas tajā norādīts, kādi darbi ir jāveic par ikmēneša apsaimniekošanas maksu un kādi darbi tiek veikti par atsevišķu samaksu. Es gan esmu pārliecināts, ka ikmēneša maksā neietilpst inženiertīklu uzlabošana un recirkulācijas sistēmas izbūve. Tas būtu nonsenss. Ikmēneša maksā droši vien ir zāles pļaušana, sētnieka darbi utml. Ja redzams, ka līguma punkts kāds pārkāpts var tiesiskā ceļā panākt līguma izpildi vai kompensāciju, līguma laušanu utt. Ir nami, kuros iedzīvotāji paši apsaimnieko – paši tīra celiņus, paši meklē zāles pļāvēju, paši krāso durvis, soliņus. Tā iespējams sanāk lētāk, bet kādam no mājas iemītniekiem tas viss ir jāveic un visiem kopā jāstrādā, ja grib lai visu pienes klāt – izvēlas tīkamāko apsaimniekotāju.

    4
    3
  11. tiešām, elektrības zudums “tāds sīkums” vien ir, kas tas valsts monopola flagmanim “Latvenergo” un tā meitas uzņēmumiem ar kopējo gada peļņu mērāmu daudzos simtos tūkstošu? Bet novadam un tā apvienotajai kapotālsabiedrībai Cāzera kunga vadībā šis “sīkums” varēja izvērsties ja ne miljona, tad vismaz dārgā ģeneratora vērtē, ja vien šajā laikā apkārtējās vides temperatūra būtu nokritusies kaut līdz -20 grādiem. Nemaz nerunājot par to iedzīvotāju neērtībām, kam ir gāzes vai cita veida apkure, neiedomājama bez elektrības padeves.

  12. Par daudzstāveņu koplietošanas inženiertīkliem, koplietošanas telpām un koplietošanas būvkonstrukcijām (jumts, utt.) atbild nolīgtais apsaimniekotājs- VS iekš komunālservisa. Ja tā nav, atdodiet izkrāpto naudu- desmitiem tūkstošu!

    4
    1
  13. Varbūt jāsak pašiem ar sevi, Draudzibas ielā ūdens nav regulāri jau gadiem ziemas periodā, pārsvarā pa naktīm un agriem rītiem,jo Latvijas Valsts ceļi ņem ūdeni sāls šķaidīsanai, ir bieži bijis kad nav arī agros rītos ap 6 , tad kad ir jāiet uz darbu, protams uz sūdzībām reaģē un udeni ņem pa nakti , citreiz ap 12,2 ! Man ūdeni vajag arī citreiz pusnaktī!!!Atverot no rīta krānu no sākuma nāk gaiss pēc tam ūdens ar lielu švunku, lidz ar to ātrāk piesārņojas filtri , vai tas vispār ir labi veļasmašinai? Kāpēc n-tos gadus šo problēmu nevar atrisināt ???? Kāpēc nevar ielikt savu sūkni, vai atsevišķu pievadu? Kāpēc veselam kvartālam no tā ir jācieš?BDz vai Jūs varētu rast skaidrojumu no atbildīgajām iestādēm kāpēc tas tā ir? Un kāpēc nevar gadiem šo atrisināt????

  14. Piebildei…
    Kāpēc nekliedzāt iepriekš Šķiliņai, Codes pagasta pārvaldei par Ošu, Draudzības utt.? Vai tad problēma radusies tikai šogad? Tagad atraduši grēkāzi, kuram jāatbild par citu gadu gadiem neizdarīto…

  15. Ko darīs, ja pienāks X stunda jeb baisais iebrukums un pazūd elektrība? Cilvēki paliks bez resursiem pat vienkāršai saziņai caur telefonu, kā arī limitēts laiks, lai iegūtu aktuālo informāciju caur LTV, Latvijas Radio utml. Attiecīgi pie tādas neziņas iestājas masveida panika utml. Ja vēlētos pavēstīt, ka ir nepieciešams palikt mājokļos, bet visi skrien uz norādītajām pulcēšanās vietām, kas darītos?

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.