No šodienas iebraukšana Jūrmalā maksās trīs eiro, informēja pašvaldības pārstāve Elita Cepurīte.
Iebraukšanas maksa Jūrmalas īpaša režīma zonā būs trīs eiro līdzšinējo divu eiro vietā un iebraukšanas maksa būs spēkā visu gadu, kā tas bija līdz 2013.gadam.
Noteikumi kūrortpilsētā mainīti, lai mazinātu ik gadu pieaugošo satiksmes intensitāti un stimulētu braucējus izmantot videi draudzīgākus transporta veidus, pauž pašvaldībā.
Caurlaižu režīms Jūrmalas kūrortpilsētā ir kopš 1996.gada, un tikai kopš 2013.gada tas bija atcelts ziemas sezonā.
Nodevu nemaksā un bez caurlaides īpaša režīma zonā Jūrmalā var iebraukt elektromobiļi un CSDD reģistrētie transportlīdzekļi, kas pielāgoti vadītājam invalīdam.
Deklarēto jūrmalnieku īpašumā vai turējumā esošiem transportlīdzekļiem caurlaides tāpat kā līdz šim būs bez maksas. Nemainīga paliks arī ilgāka termiņa iebraukšanas caurlaižu maksa: nedēļas caurlaide 7 dienām maksās 10 eiro, mēnesim (30 dienām) – 31 eiro, trīs mēnešiem (90 dienām) – 55 eiro. Caurlaide visam gadam (365 dienām) maksās 180 eiro, kas ir 0,49 eiro dienā, pusgadam (180 dienām) caurlaide maksās 107 eiro, bet 270 dienām – 150 eiro.
Iebraukšanas maksa Jūrmalas pilsētas administratīvajā teritorijā ir spēkā kopš 1996.gada. No 2013.gada rudens tika atcelta nodeva rudens un ziemas periodā. Visu gadu autostāvvietas Jūrmalas pilsētas teritorijā vietās, kur atļauta autotransporta novietošana, ir bez maksas, izņemot privātās autostāvvietas.
No 1996.gada nodeva vienreizējai iebraukšanai bija viens lats, no 2014.gada – divi eiro. Nodevas apmērs nav mainīts kopš 2014.gada.
No nodevas samaksas iekasētos līdzekļus uzskaita pilsētas pamatbudžetā un izlieto tūrismam un kūrorta attīstībai labvēlīgas vides radīšanai, vides aizsardzībai, kultūras pieminekļu aizsardzībai, kā arī sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanai, skaidro pašvaldībā.
Ieņēmumi no iebraukšanas nodevas 2023.gadā ir 2,87 miljoni eiro.
Foto:jurmala.lv
No šodienas iebraukšanu Bauskā vajadzētu arī novērtēt 3 eiro vērtībā.
Kad vienreiz pieleks “iebraukt Bauskā maksas gribētājiem”, ka tas nav iespējams, pirmkārt, tāpēc, ka Bauskai nav kaut kādā īpaša aizsargājamā statusa tāpat ka citām Latvijas pilsētām, izņemot Jūrmalu, kam ir kurortpilsētas un ar to saistītās dabas zonas statuss, bet, otrkārt un galvenokārt, iebraukšanas maksu Bauskā nevar noteikt, jo Bauskai nav apvedceļa, ko izmantot tiem, kas negrib maksāt, un Bauska nav privātīpašums, par kura lietošanu var noteikt maksu.