Pagājušā gada Eiropas vicečempionam autokrosā Andrim Dambim kopš 10. jūlija ir viena no tehniski modernākajām mašīnām šajā sporta veidā Eiropā.
Pagājušā gada Eiropas vicečempionam autokrosā Andrim Dambim kopš 10. jūlija ir viena no tehniski modernākajām mašīnām šajā sporta veidā Eiropā.
Lai gan automobilis tika iemēģināts jau 11. jūlijā Ikšķiles Tobago-X trasē un 25. jūlijā Valmierā, tomēr īsta braukšana varētu būt skatāma Mūsas trasē Bauskā šosvētdien, 1. augustā.
Par jaunā auto tapšanu un autosacīkstēm «Bauskas Dzīvei» stāsta bijušais autosportists, autokluba «Šahs» direktors un ciešs Andra Dambja atbalstītājs, HARALDS ŠAG-BAZJANS.
Pēc paša «doktora» rasējumiem
«Jā, «doktors» Dambis pats izdomāja un uzrasēja savu jauno sporta auto, tad pirms kāda pusgada sāka ideju īstenot. «VW Golf IV» virsbūve «plikā veidā» tika atvesta no Vācijas uz Andra Dambja Ogres Servisa Centru (OSC), un tur pamazām tā tika piepildīta ar visu nepieciešamo. Motors radīts Vācijā, firmā «Hohenester motorsport», kas atrodas pilsētā, kurā piedzimst… nē, nevis vējš, bet AUDI – Ingolštatē. Gatavu motoru OSC iemontēja jaunajā sporta automobilī, tad mašīnu veda uz Vāciju, kur «Hohenester motorsport» tā nedēļu tika regulēta, piestrādāta un testēta.
Šis ceturtās paaudzes «VW Golf» ir pirmais Eiropā, kas tapis sporta variantā. Pat folksvāgena rūpnīca to vēl nav sporta versijā prezentējusi.»
Ikšķilē brauca, kā sanāk…
Sestdien, 10. jūlijā, ap pusdienlaiku jaunā sporta mašīna tika pārvesta no pārbaudēm Vācijā, un svētdien tai jau bija jādodas Ikšķiles trasē.
«Nepaspēja «autiņam» uzmontēt sacensībām vajadzīgās riepas un Andrim nepietika laika kaut nedaudz patrenēties. Tādējādi viņam iznāca izmēģinājuma brauciens jau skatītāju priekšā un ar konkurentiem, kas nav pats labākais variants.
Kā zināms, Latvijas čempionāta posmā Tobago-X trasē Dambis uzvarēja. Protams, šī uzvara bija «cūcene», Gints Bujāns redzami rādīja, ka ir spēcīgākais… taču viņu pievīla tehnika. Andra golfiņam ir principiāli jauna ātrumkārba, pie šīs sekvenciālās pārnesumkārbas viņam vēl jāpierod. Īstenībā Ikšķilē viņš ar šo auto neprata braukt, brauca gluži vienkārši tā, kā sanāk, un šī uzvara gūta uz citu sportistu neveiksmju rēķina… Bet! Tā bija jaunā automobiļa uzvara, jo mehāniķiem visu dienu nekas nebija jādara, tikai ūdens jāmeklē, lai mašīnu nomazgātu. Katrs, kurš orientējas autosportā, zina, ka parasti sacīkšu laikā mašīnai allaž kaut kas pielabojams. Tas nozīmē, ka Andra jaunais auto tiešām lieliski uztaisīts.»
Autokrosa sacīkstes – Madonas traģēdijas ēnā
Pēc dramatiskā atgadījuma Madonas autotrasē daudzi joprojām pret autokrosa vārda pieminēšanu vien izturas noliedzoši. Ir noprotams, ka izveidojies diezgan nepatīkams morālais fons arī šīm Eiropas čempionāta sacīkstēm «Mūsā». Kas Haraldam
Šagbazjanam šajā sakarā sakāms?
«Notikušais Madonā bija nejaušība, bet likumsakarīga nejaušība. Tie «groži» bija pārāk vaļīgi atlaisti. Arī es par to jūtos vainīgs, arī Andris Dambis, jo bijām Latvijas Automobiļu federācijas krosa komisijas locekļi. Tagad krosa komisija izveidota jaunā sastāvā. Jau sacīkstes Ikšķilē parādīja lielu disciplinētību un drošību – piemēram, trases bīstamākajās vietās bija izveidoti pat metru augsti aizsargvaļņi. Nešaubos, ka Eiropas čempionāta posmā Bauskā viss noritēs lieliski. Bet par kādu cenu nonācām līdz šai kārtībai!» saka H. Šagbazjans.