Ikdienā var novērot, ka aizvien vairāk satiksmes dalībnieku kā savu pārvietošanās līdzekli izmanto elektroskrejriteni, lai ātri un ērti nokļūtu iecerētajā galamērķī. Diemžēl Valsts policija aizvien vairāk fiksē tādus ceļu satiksmes negadījumus, kuros iesaistīti elektroskrejriteņi. Laikā no 10. līdz 16. maijam valstī kopumā ir notikuši 17 ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti elektroskrejriteņi, informē Līna Kaļķe, Valsts policijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vecākā speciāliste.
No 17 ceļu satiksmes negadījumiem, kuros iesaistīti elektroskrejriteņi, 15 gadījumos ir cietušie – trīs no šīm personām vēl nav sasniegušas 14 gadu vecumu. Lielākā daļa negadījumu ir notikuši Rīgas reģionā. Sākotnējā informācija liecina, ka visbiežāk traumas guvuši elektroskrejriteņu vadītāji, pašiem krītot no braucamrīka, tādēļ Valsts policija aicina rūpīgi izvērtēt braukšanas apstākļus, būt uzmanīgiem, piedaloties satiksmē ar elektroskrejriteni un parūpēties par savu drošību un veselību braukšanas laikā – gan par ķiveri, gan ceļu un elkoņu sargiem –, lai kritiena gadījumā pasargātu sevi no smagām traumām.
Baušķeniece Zane elektroskrejriteņu izmantojumu vērojusi daudzdzīvokļu namu dzīvojamajā zonā, kur ar to bieži vien pārvietojušās divas personas – māte un meita. Ātrums licies diezgan liels, tas izskatījies bīstami un pārgalvīgi, jo turpat brauc arī mašīnas. Pati nedomājot gādāt šādu braucamo, uzticamāks šķietot velosipēds.
Valsts policija atgādina satiksmes dalībniekiem, kuri par savu pārvietošanās līdzekli ir izvēlējušies elektroskrejriteni, – piedaloties satiksmē, ir jāievēro Ceļu satiksmes noteikumi, kā arī jāatceras par savstarpēju cieņu arī uz ceļa.
Elektroskrejriteņa vadītājiem ir jāņem vērā, ka ar to drīkst pārvietoties pa ietvēm, veloceļiem, atsevišķās vietās pa sabiedriskā transporta joslu, ja tas ir atļauts velosipēdistiem, un arī pa brauktuvi, kur atļautais braukšanas ātrums nepārsniedz 50 km/h. Ja ar elektroskrejriteni pārvietojas pa ietvi, ir jādod priekšroka gājējiem un jāizvēlas ātrums, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu.
Elektroskrejriteņu vadītājiem jāatceras arī šie noteikumi:
• elektroskrejritenim ir jābūt labā tehniskā kārtībā, aprīkotam ar bremzēm, braukšanas laikā priekšpusē ir jādeg baltas gaismas lukturim, aizmugurē – sarkanas krāsas lukturim;
• ar elektroskrejriteni aizliegts vest pasažieri, braukt neturoties un pārvadāt kravu, kas apdraud citus;
• maksimālais ātrums nedrīkst pārsniegt 25 km/h, un ar to drīkst pārvietoties tikai viens cilvēks vecumā no 14 gadiem;
• nepilngadīgai personai, lai kāptu uz elektroskrejriteņa, ir nepieciešamas riteņbraucēja tiesības.
Valsts policijas Bauskas iecirkņa apkalpojamajā teritorijā nav bijis neviens ceļu satiksmes negadījums, kurā būtu iesaistīti elektroskrejriteņu vadītāji, kā arī nevienam nav sākts administratīvā pārkāpuma process, skaidro Dace Kalniņa, Valsts policijas Zemgales reģiona pārvaldes vecākā speciāliste.