Sestdiena, 20. decembris
Lelde, Sarmis
weather-icon
+3° C, vējš 1.34 m/s, R-DR vēja virziens
BauskasDzive.lv ikona

Bauskas trases var cerēt uz starptautisku ralliju

Bauskā un rajona ceļos 300 kilometru kopga-rumā sestdien, 20. feb-ruārī, norisinājās Latvijas čempionāta autorallijā 2. posma sacīkstes «Zemgale ’99».

Bauskā un rajona ceļos 300 kilometru kopga-rumā sestdien, 20. feb-ruārī, norisinājās Latvijas čempionāta autorallijā 2. posma sacīkstes «Zemgale ’99».
Ieskaites braucienos pie-dalījās 42 rallistu ekipāžas, vienlaikus ar viņiem vēl divas tā sauktās nullītes – sportisti, kuri dodas distancē visiem dalībniekiem pa priekšu, lai brīdinātu un «atmodinātu» tiesnešus un skatītājus. Trasi dažādu iemeslu dēļ nebeidza astoņas ekipāžas, to vidū arī 1. posma, kas notika Gulbenē, čempioni Andris Umurs un Aigars Grīnbaums (nr. 1). Sa-censības pārtraukt nācās arī Aleksandram Karpenko un vi-ņa stūrmanei, sporta žurnā-listei, Līgai Kalnačai (nr. 6).
Caune ir Jansona šoferis
Rallija «Zemgale ’98» uz-varētāji Ivars Caune un An-dris Šimkus šogad Bauskas sacīkstēs nepiedalījās. Bet Caune Bauskas trasēs tomēr bija. Viņš visu distanci izbrauca, «šoferējot» žurnāla «Auto» redaktoru Ati Jansonu. Jansons ik pēc stundas no sacīkšu vietas sniedza ziņas «Radio Rīgai». Tādējādi rallija līdzjutēji un skatītāji savos automo-biļos operatīvi varēja radio noklausīties un sekot norisēm ātrumposmos, līdz kuriem paši nepaspēja aizbraukt.
Finišē uz jumta
Atceramies, ka pērn ziemas rallijam nebija piemēroti laika apstākļi – dubļi un šķīdonis. Šoreiz labāku laiku nevarēja vēlēties. Tomēr vietām šaurajos celiņos un grāvjos sniegs bija sapūsts tā, ka automa-šīnas tajā iesēdās līdz logiem.
Kupenās automobiļi tika arī «samesti». Tā gadījās arī 6. ekipāžai, finišējot Dzelzāmu-ra 18 kilometru garo ātrumposmu (tikai 4. pēc skaita) pie Dimzukalna. Krustojumā griežot auto, tas «ienesās» ceļmalas sniega valnī un tika nosēdināts uz jumta, saplīsa priekšējais stikls. Bez tā turpināt distanci nebija iespējams, lai gan Karpenko un Kalnača pirmos četrus ātrumposmus bija beiguši pirmajā septiņniekā.
Agrāk autosportisti ar naudu «mētājās»
Bauskas uzņēmējs Valdis Vilks no SIA «V+V» bija sarūpējis la-bākajiem rallistiem noderīgas vel-tes – piemēram, mašīnas akumu-latoru, automobiļa priekšējo stiklu.
Valdis ir «vecs vilks» autorallijā. Viņa atzinumi: «Man ļoti patika šī rallija distance, interesanta, es izbraucu un apskatīju kādus 70 pro-centus trases. Vienīgais trūkums – dalībnieku varēja būt vairāk. Jo-projām esmu autosporta fans, dažreiz pat iedomājos, vai neat-sākt braukšanu. Tomēr… lai es ap-rīkotu visiem noteikumiem atbil-stošu sacīkšu auto salonu («dugas», krēsli, drošības jostas, ugunsdro-šības aprīkojums utt.) un vēl ie-gādātos speciālo apģērbu, tam vien ap pieci tūkstoši latu vajag. Kad braucām rallijos no «Uzva-ras», mums kolhozs gadā iedalīja 110 tūkstoš rubļu. Naudas netrū-ka, bet, piemēram, autodetaļas bija deficīts.»
Interesanta, bet šaura distance
Rallija «Zemgale ’99» komi-sārs Jānis Graudiņš augstu novēr-tēja organizatoru (SIA «V

BauskasDzive.lv ikona Komentāri

BauskasDzive.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.