Viena no pazīstamākajām sadzīves tehnikas remontdarbnīcām Bauskā «Elektro» nesen sākusi darbu jaunās telpās.
Viena no pazīstamākajām sadzīves tehnikas remontdarbnīcām Bauskā «Elektro» nesen sākusi darbu jaunās telpās.
Tās ir līdzās bijušajām, taču krietni plašākas un ērtākas apmeklētājiem. Par sadzīves tehnikas remontu kā vienu no iespējamiem biznesa veidiem stāsta SIA «Elektro» vadītājs Andris Volters.
Vai ir kaut kas tāds, ko pie jums nevar salabot?
– Mēs nelabojam televizorus, jo tā nav mūsu darba specifika. Un tas laikam ir vienīgais. Protams, ar klientiem parasti pārrunājam, vai tiešām ir vērts labot, piemēram, par pusotru latu pirktu fēnu. Darbs un rezerves daļas noteikti maksās dārgāk nekā jauns matu žāvējamais aparāts.
Kuras ir lietas, kas bojājas visvairāk?
– Gludekļi, kafijas automāti, ūdens vārāmās kannas, arī automātiskās veļas mazgājamās mašīnas. Liela daļa vainas te jānoraksta uz mūsu nekvalitatīvā ūdens rēķina. Kafijas automātus un ūdens vārāmās kannas iedzīvotāji vēl visai regulāri atkaļķo. Taču ne visi veic veļas mazgājamo mašīnu vai boileru tehnisko apskati. Dažreiz ierodas apmeklētāji, kuri mums vaicā, kā pareizi kopt ūdens sildītāju, veļas mazgājamo mašīnu. Mēs labprāt sniedzam šādas konsultācijas.
Vai jūs varat apstiprināt apgalvojumu, ka dārgāka manta ir arī labāka?
– Tā tas ir, kaut gan bojājas jau arī dārga, sarežģīta aparatūra un iekārtas. Ieteiktu iedzīvotājiem «neuzķerties» uz vilinošiem reklāmas piedāvājumiem. Neviena firma savai precei nesniedz vairāk kā gada garantiju. Ja arī nākas lasīt, ka tiek piedāvāta garantija pieciem, septiņiem gadiem, tad tas nav visai precei kopumā, bet kādam konkrētam mezglam. Pie tam firmas nereti garantē bojātas detaļas bez maksas apmainīt, bet par darbu tomēr ir jāmaksā.
Sadzīvē arvien vairāk lietojam Rietumos ražotu tehniku. Vai jūsu meistari prot to salabot?
– Lielākās firmas regulāri rīko seminārus, kuros stāsta par jaunāko tehniku, tās uzbūvi, iespējamiem remontiem. Bet pārsvarā mūsu meistari visu apgūst praksē. Pamatdarbības principi jau visām lietām ir vienādi.
Vai iedzīvotāji var atnest pašu sagādātu rezerves daļu, un jūs to nomainīsit?
– Jā, tā mēs darām. Tikai klientam ļoti iesaku rūpīgi iepazīties ar visiem preces raksturlielumiem, jo mūsdienās ir tik viegli nopirkt ko līdzīgu, kas diemžēl nederēs. Pašiem ar remontdarbiem arī nevajadzētu īpaši aizrauties. Izjaukt un salikt – tās tomēr ir divas dažādas lietas.
Vai jūsu darbā ir bijuši kādi kuriozi?
– Jā, reiz mums atnesa maisu ar detaļām, kuras vēl iepriekšējā vakarā kopā veidoja veļas mazgājamo mašīnu. Labi, ka nekas nebija pazaudēts, mūsu meistari visu varēja salikt atpakaļ īstajās vietās.
Vai pie jums var nodot vairs nederīgu sadzīves tehniku? Jūs to varētu izmantot rezerves daļām.
– Mēs tā nedarām. Labojot tehniku, 90 procentos gadījumu izmantojam jaunas detaļas. Protams, ja kāds agregāts ir ļoti dārgs, tad mēs par to brīdinām klientu. Viņš var izvēlēties – likt jaunu vai jau lietotu detaļu. Bet šādi risinājumi nav bieži.
Jaunajās telpās ir arī veikals?
– Dažādas elektrolietas mēs tirgojām arī agrāk, toties te mēs varam izvērsties. Šīs aptuveni 500 kvadrātmetru lielās telpas īrējam no akciju sabiedrības «Bauskas tirgotājs». Pircējiem piedāvājam skrūves un stiprinājumus, elektromateriālus, nedaudz tirgojam lietotu sadzīves tehniku. Tā, protams, pirms tam ir mūsu meistaru pārbaudīta un salabota.
Kā jūs vērtējat, vai iedzīvotāji kļuvuši turīgāki, vairāk pērk dažādu tehniku?
– Pamazām aizmirstam padomju laika veļas mazgājamās mašīnas, putekļu sūcējus. Cilvēki kļuvuši materiāli nodrošinātāki. Agrāk vairāk pirka lietotu sadzīves tehniku, tagad, lai arī uz kredīta, tomēr vairāk iegādājas jaunu aparatūru.