Jauna norēķinu sistēma no maija tiek ieviesta privatizējamās valsts akciju sabiedrības «Latvenergo» Dienvidu elektrisko tīklu Bauskas tīklu rajonā.
Jauna norēķinu sistēma no maija tiek ieviesta privatizējamās valsts akciju sabiedrības «Latvenergo» Dienvidu elektrisko tīklu (DET) Bauskas tīklu rajonā.
Pirmajā kārtā tā skars ap 6000 abonentu no 18000, ko apkalpo DET Bauskas tīklu rajons. Par to «Bauskas Dzīvi» informē Bauskas tīklu rajona vadītājs Raitis Ignatjevs un vadītāja vietnieks Māris Putniņš.
– Daudziem dzīvokļu īrniekiem un īpašniekiem šajās dienās jau nācies sastapties ar kontrolieriem, kuri nolasa pašreizējo skaitītāja rādījumu un lūdz iedzīvotājus atdot elektrības patēriņa norēķina grāmatiņas. Turpmāk viņi rēķinus par elektrību saņems pa pastu, gluži tāpat kā rēķinus par tālruņa lietošanu no SIA «Lattelekom».
Jau kopš rudens esam sistēmu pārbaudījuši un secinājuši, ka divi kontrolieri ar šo pienākumu tiek galā. Gribam uzsvērt, ka jaunā sistēma neprasa papildu izdevumus un nesadārdzinās šo pakalpojumu klientam.
Pirmie 6000 abonentu būs tie, kuriem elektroenerģijas patēriņa skaitītājs atrodas koplietošanas telpās ārpus dzīvokļa. Rādījumu nolasīšana tiks veikta katru dienu visu mēnesi. Tas nozīmē, ka abonentiem, pie kuriem kontrolieris ieradās, piemēram, 11. maijā, turpmāk šis 11. datums arī būs atskaites termiņš, par kuru tiks sagatavots rēķins. Tas jāsamaksā mēneša laikā.
Prakse liecina, ka diemžēl visiem klientiem nevar uzticēties. Martā tika apsekoti 6000 cilvēku un nācās izrakstīt 280 papildrēķinu, jo par patērēto elektroenerģiju nebija samaksāts. Tiem, kuri šos papildrēķinus noteiktajā laikā nesamaksāja, strāvas piegāde pārtraukta.
Jaunā sistēma atvieglos uzskaiti un uzlabos kontroli. Protams, katrs abonents ir tiesīgs pats pārbaudīt, vai patēriņš fiksēts precīzi, un nekavējoties ziņot par pretenzijām. Jau šī gada laikā sāksim pārvietot elektroenerģijas skaitītājus objektos, kur tie atrodas dzīvokļos un nav kontrolierim pieejami. Šim nolūkam Bauskas tīklu rajonā izveidota īpaša brigāde.