Ceturtdiena, 18. decembris
Kristaps, Kristofers, Krists, Klinta, Kristers
weather-icon
+2° C, vējš 1.93 m/s, DR vēja virziens
BauskasDzive.lv ikona

Ikgadējā auto apkope svarīga ne tikai pirms tehniskās apskates

Ierasti par automašīnas tehnisko apkopi atceramies pirms ikgadējās tehniskās apskates, taču tikpat svarīgi to veikt pēc ražotāja ieteiktajiem intervāliem, brīdī, kad borta dators signalizē par nepieciešamo apkopi vai grasāties auto pārdot. Viens no svarīgiem automašīnas «labsajūtas» pasākumiem ir ikgadējā apkope, kuras laikā tiek veikta auto profilaktiskā apkope un virkne pārbaužu, kas ļauj laikus pamanīt tehniskas problēmas, atgādina «Daimler AG» ģenerālpārstāvja Latvijā SIA «Domenikss» tehniskais direktors Normunds Tarkšs.

«Mūsdienu vieglajām automašīnām apkopju intervāli svārstās no 15 000 līdz 30 000 kilometru vai no viena līdz diviem gadiem. Var nobraukt 30 000 kilometru gada laikā un 10 000 divos gados. Dažādiem agregātiem un tehniskajiem šķidrumiem ir noteikti papildu maiņas intervāli, par ko auto lietotāji bieži nav informēti, – regulāra apkope ļaus nepalaist garām svarīgo brīdi,» stāsta Normunds Tarkšs.

Ierasta prakse ir atrādīt automašīnu servisā pirms ikgadējās tehniskās apskates. Jebkurā gadījumā automobiļa borta dators signalizēs, ja būs pienācis laiks doties uz servisu vēl pirms plānotās ikgadējās apkopes. Pie lieliem nobraukumiem borta dators veic dažādu dzinēja parametru analīzi – pārvietošanās ātrumu, startēšanas reižu skaitu utt., lai izvērtētu dzinēja eļļas kvalitatīvo īpašību saglabāšanos un nodrošinātu kvalitatīvu dzinēja eļļošanu visā ekspluatācijas laikā starp apkopēm. Tātad, ja automašīna tiek izmantota smagākos ceļa apstākļos, borta dators laikus ziņos par nepieciešamību veikt eļļas maiņas apkopi.

Tehniskā apkope arī ieteicama, ja grasāties auto pārdot, lai jaunajam īpašniekam nebūtu lieki jālauza galva. Tiesa, regulārai apkopju veikšanai atbilstīgi ražotāja ieteiktajiem intervāliem ir vēl svarīgāka funkcija – nodrošināt braucēju drošību un pasargāt no nepatīkamiem pārsteigumiem uz ceļa.

Noteikumus, kas katras apkopes laikā jāpārbauda, sagatavo transportlīdzekļa ražotāji konkrētiem modeļiem. Taču parasti sarakstā ietilpst siksnu, bremžu kluču, disku un filtru pārbaude un detaļu nomaiņa, šķidrumu – antifrīza, eļļas, stūres pastiprinātāja, bremžu šķidruma – maiņa, aizdedzes sveču pārbaude, dzinēja, ātrumkārbas, piekares, bremžu pārbaude.

Eļļu un filtru salīdzinoši vienkārši var nomainīt autovadītājs pats, turpretī pārējo gan labāk uzticēt profesionāļiem. Turklāt – jo jaunāks auto, jo mazāk pats autovadītājs var piedalīties tā remontā – pat nelielos darbos ir nepieciešams dators.

BauskasDzive.lv ikona Komentāri

BauskasDzive.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.