Svētdiena, 21. decembris
Toms, Tomass, Saulcerīte
weather-icon
+6° C, vējš 1.79 m/s, R vēja virziens
BauskasDzive.lv ikona

Lasītājs jautā, tel. 63922963

Prieks, ka Bauskas veikalā «Rimi» ir padomāts par bērniem un viņiem ir pieejami augļi par baltu velti. Taču ne vienmēr tie atrodas tirdzniecības zālē. Vai tiem ir tikai gadījuma raksturs?
– Skaidrojumu sniedz Dace Preisa, «Rimi Latvia» sabiedrisko attiecību vadītāja:
«Augļi, kas pieejami bērniem, kamēr vecāki iepērkas «Rimi» veikalā, pieejami visos lielākajos «Rimi» nedēļas nogalēs – piektdienās, sestdienās un svētdienās, kad vecāki visbiežāk dodas uz veikalu kopā ar bērniem.

Tērpusies ziemas mētelī, iegāju tirdzniecības centrā «Rimi» Bauskā. Norēķinājos par pirkumiem, un, dodoties caur tā saucamajiem drošības vārtiem, noskanēja signāls, kas lika satrūkties un sajusties neveikli. Apsargs pārbaudīja iepirkumu saturu, pēcāk ķērās pie somiņas, nekas nepīkstēja. Pārmeklēja mani. Visbeidzot secināja, ka, iespējams, pie vainas ir mētelis, kurā ir kāds drošības elements. Ieteica man visas informatīvās sloksnes nogriezt. Pēc kāda laika atkal devos uz «Rimi» un jau pie ieejas lūkoju, vai nekas nepīkst. Taču, man par pārsteigumu, arī šoreiz pīkstēja, lai gan mājās visas birkas biju cītīgi nogriezusi. Izrādījās, ka dīvainā kārtā signalizēja somiņā esošais e-talons. Kā tad šis lielveikals uzstāda drošības vārtus un dzen izmisumā godīgus ļaudis, ja pīkst pat e-talons?
– Dace Preisa, «Rimi Latvia» sabiedrisko attiecību vadītāja, laikrakstu informē: «Esam novērojuši, ka šāda situācija var izveidoties, ja kopā atrodas vairāki e-taloni. Drošības vārti, kurus uzstādām savos veikalos, tiek izmantoti visā pasaulē, un frekvence, kādā tie strādā, ir noteikta pēc ražotāju standartiem. Ja tā tiks mainīta, tad drošības vārti zaudēs savu funkcionalitāti attiecībā pret preču aizsardzības aprīkojumu. Šo jautājumu būtu vērts pārrunāt ar e-talonu izsniedzēju.»
 
Izlasīju laikrakstā «Bauskas Dzīve» rakstu par peldbaseinu. Vēlējos noskaidrot, vai ienākumu sadaļā ir ietverta summa, ko pašvaldība maksā par skolēnu peldētapmācību? Kā tiek rēķināts skolēnu skaits, vai tie ir pilnīgi visi vai arī tikai tie, kas reāli peld baseinā un nav atbrīvoti ar ārsta zīmi? Cik izmaksāja peldbaseina
būvniecība?

– Bauskas novada Bērnu un jaunatnes sporta skolas direktore Biruta Grantiņa paskaidroja, ka Bauskas pašvaldība peldbaseinu uztur, bet ieņēmumu sadaļā atspoguļotas tās finanses, ko iekasē pēc maksas pakalpojumu cenrāža. B. Grantiņa informē, ka tiek uzskaitīti tikai tie skolēni, kuri peld: vispārizglītojošo skolu audzēkņi, pirmsskolas izglītības iestāžu bērni, sporta skolas audzēkņi un interešu izglītības grupu izglītojamie.
Kopējās peldbaseina būvniecības izmaksas pēc iepirkuma procedūras bija 3 137 158 eiro, no tām 1 637 158 eiro – aizņēmums Valsts kasē.

Joprojām «Swedbank» Bauskas filiālē ir rindas. Es saprotu, ka ir iespējama iepriekšēja pieteikšanās, taču ne vienmēr tas izdodas un ir pietiekami efektīvs risinājums konkrētajā situācijā. Pēdējā reizē man priekšā bija vairāk nekā desmit cilvēku, man nebija laika gaidīt. Vai tomēr darba laiku nav iespējams pagarināt vai atjaunot bijušo?
– «Swedbank» mediju attiecību vadītājs Jānis Krops skaidro – sajūta, ka veidojas papildu rindas, ir tāpēc, ka stājas spēkā jaunie ierobežojumi kodu karšu lietotājiem. Klientu apkalpošanas centra dati liecinot, ka puse filiāles apmeklētāju patlaban tur ierodas, lai mainītu kodu karti pret kodu kalkulatoru vai lai sāktu lietot «Smart-ID». Šī iemesla dēļ banka aicina klientus izvērtēt attālinātās darbības iespējas. Ja nepieciešama jauna maksājumu karte, labāk pasūtīt tās saņemšanu pa pastu, nevis apmeklēt filiāli. Ja klients vēlas sākt lietot «Smart-ID», var izmantot iepriekš sagatavotās instrukcijas, kas publicētas «Swedbank» mājaslapā (https://www.swedbank.lv/private/campaign/smart-id). Ja tomēr ir nepieciešams apmeklēt filiāli, Jānis Krops iesaka izmantot iepriekšējā pieraksta sistēmu, lai nav jāgaida rindā. «Kamēr rit kodu karšu maiņa pret kodu kalkulatoriem, cilvēku pieplūdums filiālē ir lielāks nekā parasti,» atzīst bankas pārstāvis.
Filiāļu darba laiku pagarināt neesot iespējams, jo tad tas nozīmētu pārsniegt likumā noteikto darba laiku. Bauskas filiāle klientus apkalpo pirmdienās, trešdienās un piektdienās. Otrdienās un ceturtdienās filiāles darbinieki veic darbus, kas nav saistīti ar klientu apkalpošanu, piemēram, pārbauda klientu sniegto informāciju u. tml. Ieviest garākas darba stundas nozīmētu pārslogot darbiniekus, kuriem jau tagad jāstrādā paaugstinātas slodzes režīmā, cenšoties apkalpot pēc iespējas vairāk klientu.
Trešdien, 13. martā, bankas speciālisti viesosies Jauncodes bibliotēkā, kur sniegs konsultācijas visiem interesentiem, kas vēlēsies saprast, kā lietot jaunās internetbankas autorizācijas ierīces. «Ja ir iedzīvotāju interese, šādu tikšanos varam rīkot arī Bauskas bibliotēkā. Viss, kas nepieciešams, – pašvaldības vai bibliotēkas interese sarunāt ar mums vizītes laiku,» skaidro Jānis Krops.

BauskasDzive.lv ikona Komentāri

BauskasDzive.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.