Latvijas žurnālistu grupa no 27. marta līdz 1. aprīlim uzturējās Berlīnē. Jau vairāk nekā divas nedēļas pirms Lieldienām pasaules pilsētā bija jaušams šo svētku tuvums.
Latvijas žurnālistu grupa no 27. marta līdz 1. aprīlim uzturējās Berlīnē. Jau vairāk nekā divas nedēļas pirms Lieldienām pasaules pilsētā bija jaušams šo svētku tuvums.
Arī Vācijā vispopulārākais ir zaķis
Pošoties uz Berlīni, ciemakukulī līdzi ņēmu arī «Laimas» saldumus, kam, manuprāt, šogad ir bagātīgāks sortiments nekā pērn. Taču Vāczemē redzētais daudzkārt apsteidz to piedāvājumu, kāds ir pie mums. Protams, itin nemaz negribu noniecināt pašmāju saldumu ražotāju veikumu. Droši vien jābūt daudz ilgākām tradīcijām, lai Lieldienu produkcijas klāstā radītu tādu daudzveidību: košas krāsas papīrā iesaiņotas mazas oliņas, kas sabērtas caurspīdīgās turziņās, dažādu izmēru marcipāna figūriņas, prāvi zaķi un lielas kārbas ar šokolādes olām un vispopulārāko tēlu – zaķi. Cenas visdažādākās. Jauka, maigos krāsu toņos noformēta metāla kārbiņa, kurā bija astoņas 7,5 gramus smagas šokolādes tāfelītes, maksāja 4,75 vācu markas (kurss: Ls 0,324 – 1 DEM). Protams, dažādu izmēru saldās olas varēja iegādāties atsevišķi, taču tāds pirkums ir dārgāks nekā komplekts. Kārdinošas izskatījās smalkas fajansa figūriņas – zaķīši, peles, pīles un citi zvēriņi –, kas kopā ar nelielu saldumu tāfelīti maksāja gandrīz septiņas markas.
Rietumberlīnes lielākā tirdzniecības centra «KaWeDe» augšējā stāvā ir plašs gastronomijas sektors. Nenosakāmu smaržu aromāts vēdīja gaisā. Tas gan nomāca plaukstošo kuplo bērzu zaru dvesmu, kas vēstīja par pavasari un Lieldienu tuvumu.
Olas no plastmasas un akmens
Jebkuriem svētkiem ir komerciāla pieskaņa. Proti, tas ir kāds laika periods, kad noteikts preču sortiments dod prāvākus ieņēmumus nekā ikdienā. Pat austrumu stila veikalā, kas Eiropā kļūst aizvien iecienītāki, stendos atradās dažāda izmēra pusdārgakmeņu olas. Krāsas un raksts katrai bija citādāks un neatkārtojams, bet, kā smejies, – tāds pirkums ir mūžīgai lietošanai. Rūpējoties par berlīniešu ērtībām, pārtikas tirgotavās jau piedāvāja koši nokrāsotas, caurspīdīgā iesaiņojumā savietotas vistu olas. Lai tik pērk un knaulējas!
Uz plašajām ietvēm pie lielajiem veikaliem daudz preču izlikts ārpus telpām. Tā vieglāk piesaistīt pircēju uzmanību. Marta pēdējās dienās jau dominēja Lieldienu atribūtika. Taču patīkami, ka tā nebija prasti uzbāzīga, bet atturīga un eiropeiska. Daudzviet tirgotavu svētku noformējumā izmantoti dabas materiāli.
Špringera izdevniecības kluba zaļās saliņas
Brauciena maršruts bija tā saplānots, lai latviešu žurnālisti gūtu aptverošu priekšstatu par Vācijas aktualitātēm un redzētu, kā strādā viena no lielākajām Eiropas izdevniecībām – Aksela Špringera koncerns. No septiņpadsmit stāvu augstās ēkas pavērās aizraujošs skats uz Berlīni.
Mūsu uzmanību saistīja arī žurnālistu kluba iekārtojums. Plašajā telpā izvietots daudz senlaicīgu priekšmetu, kas rada nomierinošu iespaidu pēc mūsdienīgā vidē pavadītām darba stundām. Rūpīgi izvēlētie zaļie istabas augi un svaigs rožu pušķis veido sasaisti ar dabu, kuras elpa miljonu pilsētā jūtama pavisam maz. Gaumīgi un bez pārspīlējumiem žurnālistu klubā bija sakārtotas Lieldienu kompozīcijas. Tās varēja salīdzināt ar mazām zaļām saliņām. Mežā savāktas sūnas, koku zariņi un arī istabas augi veidoja kompozīciju, kurā atradās vieta baltai garkakla zosij ar mazu tamborētu cepurīti galvā. Plašajā telpā bija tikai divi tādi dekori, taču elegantais, kluba interjeram pieskaņotais veidojums radīja vajadzīgo noskaņu.