Mūsas trasē 19. jūnijā risinājās Latvijas čempionāta rallijkrosā 2. posma sacīkstes. Pārāk plašu starptautisku skanējumu rallijkross gan neguva.
Mūsas trasē 19. jūnijā risinājās Latvijas čempionāta rallijkrosā 2. posma sacīkstes. Pārāk plašu starptautisku skanējumu rallijkross gan neguva.
Nebija ieradušies ne uzaicinātie igauņi, ne zviedri, lietuviešu autosportisti gan bija pārstāvēti. Skatītāju īpašu interesi izraisīja abu valstu džipu braucēju un «izsitēju» mērošanās spēkiem, jo tādas atrakcijas mūspusē sen nebija skatītas.
Ieradies arī komisārs no Lietuvas
Sacīkstes vēroja divi sacensību komisāri – Mārtiņš Kalniņš no Latvijas un Aļģirds Beļavičs no Lietuvas. «Bauskas Dzīve» tikās ar A. Beļaviču, lai uzzinātu kaimiņzemes autosporta speciālistu vērtējumu mūsu sacīkšu organizācijai un trasei.
Bijušais autorallists, tagad Kauņas tiesnešu kluba priekšsēdētājs, Aļģirds Beļavičs sacīja, ka rallijkross arī Lietuvā vēl neesot īpaši populārs. Tam par iemeslu bijis arī rallijkrosa trases trūkums, tagad Vilkičei trase izbūvēta, cenšoties izveidot vēl divas trases. Sportistiem nepatīkot, ja jābrauc visu laiku vienā vietā. «Mūsas trase Bauskā ir īpaši laba. Es to nesaku tādēļ, ka esmu šeit ciemiņš. Mēs varam apskaust jūsu tiesnešus, kuriem te ir teicami darba apstākļi, sportistus un skatītājus. Tādas ērtības Lietuvā nav nevienā trasē. Esmu pateicīgs Latvijas Automobiļu federācijai, ka mūs uzaicināja, jo varam te daudz pamācīties, turklāt Mūsas trase ir arī izdevīgā vietā – tik tuvu Lietuvas robežai,» sacīja A. Beļavičs.
Baušķenieki brauc ļoti labi
Latvijas čempionāta rallijkrosā 2. posma sacīkstēs 1400 cm³ klasē uzvarētājs ir Māris Neikšāns (gluži tāpat kā 1. posmā). Māris visus braucienus veica nevainojami, stabili. Sīvāk jācīnās bija Raivim Skvireckim, nācās trasē pat «dunkāties» ar An- dra Tuča (Ventspils) mašīnu. Tomēr beigas laimīgas – Raivim 3. vieta.
Šajās rallijkrosa sacīkstēs labi brauca arī iecavnieks Gatis Purmalis. Viņš tika pat A finālā un pārliecinoši cīnījās par trešo vietu, taču… automobilis pievīla. Gatim nācās no finālbrauciena izstāties, jo, kā viņš pats sacī- ja, – «mašīnai pusass izmaucās no kārbas».
Automobiļiem ar aizmugures piedziņu 2000 cm³ klasē startēja arī lietuviešu sportists Daļus Juzeļskis. Visi redzēja, ka viņš ir konkurents Latvijas rallijkrosistiem, tomēr… arī Juzeļskim automobilis «dumpojās». Daļus Juzeļskis Lietuvā pēc diviem čempionāta posmiem ir līderis. Šajā klasē «Mūsā» uzvarēja kuldīdznieks Māris Druva.
Ģetočkins cīnās visilgāk
Lietuviešiem neveicās rallijkrosā, taču viņi «samala» latviešu komandu automobiļu «izdzīvošanas» sacīkstēs. Azartiski vīri un jaunieši gan Lietuvā, gan Latvijā nodarbojas ar vecu automobiļu labošanu līdz braukšanas stadijai, tad dodas cits citu dauzīt.
Mašīnām, protams, radiatori un degvielas bākas ierīkotas salonā, lai triekšanās tām tieši «purnā» neradītu letālas sekas uzreiz… Īpašs ir arī šo automobiļu noformējums, jo tie īstenībā ir autorūpniecības vecvectētiņi. Bija pobeda (uzvara), kam krāsojumā uz sāniem palicis tikai uzraksts «beda» (bēda). Bija vecumvecā volga, uzraksti uz tās liecināja, ka tur brauc Ģetočkins no senās krievu komēdijas «Sargies auto». Tieši šim automobilim izdevās visilgāk noturēties pretī lietuviešu pārspēkam. Beigās trīs kaimiņzemes «lūžņi» mūsējo ielenca un piespieda viņam padoties. Daudzi skatītāji sacīkšu rīkotājam Pēterim Neikšānam teica lielu paldies par šo neredzēto šovu.