Klases vienmuļo klusumu, ko rotā vien skolotājas labi nostādītās balss monotonais stāstījums, pārtrauc klusi, bezbēdīgi pīkstieniņi.
Klases vienmuļo klusumu, ko rotā vien skolotājas labi nostādītās balss monotonais stāstījums, pārtrauc klusi, bezbēdīgi pīkstieniņi.
Saausās apkārtējie, pamostas daži snaudušie. Skolotāja uz mirkli pārtrauc ķīmijas vienādojuma izklāstu. Kāds puisis pieplok pie sola un sāk čukstēt. Saruna pa mobilo telefonu ilgst pārdesmit sekunžu, tad mācību stunda turpinās. Līdz nākamajam zvanam.
Kāpēc vidusskolēnam nepieciešams mobilais telefons?
Dainis: «Lai ātrāk varētu sazvanīt draugus.» Jānis: «Ir gadījumi, kad skolā nākas aizkavēties, piemēram, ballītē. Tad var piezvanīt vecākiem un pateikt, lai neuztraucas.» Aivars: «Bieži gadās, ka steidzami jāpiezvana draudzenei. Tad arī var izlīdzēt mobilais telefons.»
Kas nosaka konkrētā modeļa un operatora izvēli?
Edgars: «Skolēnam ir svarīgi, lai telefons būtu mazs un ērts.» Aivars: «Tam jābūt arī pietiekami stilīgam. «Latvijas Mobilajam Telefonam» ir lielāks pārklājums.» Raimonds: «Man patīk, ka telefonā ir modinātājs. Vidusskolēniem vairāk ir «Nokia» telefoni, tā ir populārāka firma, somi arī ir labi meistari. Šīs firmas aparātiem ir labas uztveres iespējas.» Jānis: «Piedāvāto pakalpojumu dēļ «Baltkom» šķiet izdevīgāks, bet šim operatoram nav tik plašas zonas.»
Ko par mobilā telefona klātesamību klasē saka skolotāji?
Jānis: «Skolotāji ir saprotoši, protams, ja skolēns īpaši «nezīmējas» un apzināti netraucē. Dažreiz pamāj, lai iziet gaitenī parunāt.» Raimonds: «Ne visi ir tik pieļāvīgi. Man šodien stundā skolotāja «uzbrauca», teica, ka vēl pēc viena signāla izmetīs telefonu pa logu.» Aivars: «Neesam jau mēs tik traki zvanītāji, un skolotāji arī ir saprotoši. Svarīga ir attieksme, vai tu apzināti ar šo telefonu netrokšņo. Skolotājiem taču arī ir telefoni.»
Ir taču reizes, kad izmantojat mobilo telefonu negodīgām lietām!
Jānis: «Kas ir negodīgas lietas? Dažreiz nākas izmantot telefonu mācību rezultātu uzlabošanai. Palūdzu, lai atsūta kādu īsziņu ar risinājumu.» Aivars: «Kādreiz var formulas «noslēpt». Protams, gadās, ka izjokojam klases biedrus vai biedres ar kādu interesantu īsziņu.»
Kas maksā par šo ērto, stilīgo lietiņu?
Edgars: «Maksāju uz pusēm ar vecākiem. Mans rekords bija desmit latu mēnesī par sarunām vien. Aprunājos ar puišiem, vidēji 15 latu mēnesī katram sanāk.» Aivars: «Cenšos runāt maz, lai varu pats samaksāt. Tā kā vecāki arī nereti izmanto manu telefonu, tad kopīgi cenšamies norēķināties.» Dainis: «Cenšos ekonomēt, piezvanot līdz pirmajam signālam, tad gaidu, kamēr man atzvanīs.»
Skolotājas Aijas viedoklis par mobilo telefonu izmantošanu stundu laikā: «Man nav nekādu pretenziju, jo skolēni parasti telefonu izmanto tā, lai stundu īpaši netraucētu. Reiz kāds audzēknis bija «aizkavējies», palūdzu no klases biedra telefonu un atgādināju, ka sen jau bijis zvans uz stundu. Svarīga ir skolēnu attieksme pret skolotāju un mācību priekšmetu. Visiem jādzīvo līdzi laikam, un skolotāji nedrīkstētu liegt jauniešiem izmantot mūsdienīgas tehnikas iespējas.»