Sestdiena, 20. decembris
Arta, Minjona
weather-icon
+6° C, vējš 1.79 m/s, DR vēja virziens
BauskasDzive.lv ikona

«Mūsā» uzgavilē baušķeniekiem

«Mūsas» trases saimnieks Pēteris Neikšāns dēlam Mārim pirms brauciena sniedz rekomendācijas.

«Mūsas» trases saimnieks Pēteris Neikšāns dēlam Mārim pirms brauciena sniedz rekomendācijas.
Baušķeniekiem Mārim Neikšānam un Raivim Skvireckim Latvijas čempionāts rallijkrosā sācies ar uzvarām. Vakar, 23. maijā, sporta kompleksa «Mūsa» trasē notikušajās pirmā posma sacīkstēs 1400 cm³ klasē Māris bija nepārspēts līderis un ieguva pirmo vietu. Savukārt Raivis izcīnīja godalgoto trešo vietu, lai gan pats izteicās, ka šī neesot bijusi viņam «braucamā diena». Šajā automašīnu klasē sacentās arī iecavnieks Gatis Purmalis, viņš tika līdz «B» finālam.
Autokrosu nepārspēj
Popularitātes ziņā rallijkross Latvijā nespēj līdzināties autokrosam. To parādīja arī diezgan mazais dalībnieku skaits čempionāta pirmajā posmā Mūsas trasē. Automobiļiem ar dzinēja tilpumu 1400 cm³ klasē startēja 10 sportistu, 1. divīzijā – tikai seši, 2000 cm³ klasē visvairāk – 23.
Rallijkrosā nepārspētais Vladislavs Šlēgelmilhs, kurš ir arī Latvi- jas čempionāta šajā sporta veidā iniciators, uzskata – «tomēr ar laiku autokross ies mazumā, bet rallijkross gūs ievērību, jo mīcīšanās pa dubļiem jābeidz».
Savukārt autokrosa vecmeistaram Haraldam Šagbazjanam šāds viedoklis:
«Eiropā rallijkrosi tiešām populārāki, Rietumos šajā sporta veidā līdzekļus iegulda pat rūpnīcas. Mazajai Latvijai tas ir pārāk dārgs prieks. Manuprāt, valsts sportistiem tikai autokross ir pa kabatai Eiropas čempionātos, visi citi tehniskie sporta veidi starptautiskajā līmenī mūsējiem ir pārāk dārgi. Nenoliedzami, rallijkross ir ļoti dinamisks.» Vēl H. Šagbazjans «Bauskas Dzīvi» informēja, ka Eiropas vicečempiona Andra Dambja jaunā mašīna (VW Golf IV) jaunnedēļ tiek vesta uz Vāciju testēšanai. Ja testi būs pozitīvi, A. Dambis sāks autokrosa sezonu un droši vien piedalīsies arī Eiropas čempionātā. Ja… Par turpmāko lasītājus informēsim.
Cīniņš ļoti dinamisks
Interesanti bija vērot «tīrā» rallijkrosista Vladislava Šlēgelmilha cīkstiņus trasē ar autokrosistu Aigaru Nitišu. 2. kvalifikācijas braucienā Nitišs apsteidza Šlēgelmilhu, bet 3. braucienā atpalika no viņa tikai par 1,17 sekundēm, tālab visi ļoti gaidīja fināla intrigu. Ko tu stipram padarīsi – uzvarēja V. Šlēgelmilhs. Pērn, pirmajā valsts čempionātā, viņam klājās vieglāk, tagad jau ir konkurence.
Dažiem 2000 cm³ klasē dramatisks vērtās fināls. Ivo Traubergs spoži pievārēja visus trīs kvalifikācijas braucienus, būdams tajos līderis. Bet «A» finālā viņu pēkšņi apsteidza Jānis Bogdanovičs, tas nu bija negaidīti.
Neliels pārsteigums bija arī 1400 cm³ klasē, jo baušķenieku konkurents Oļģerts Vērmanis (juniors) trešajā braucienā izstājās un automobili nevarēja «savākt» arī uz finālu. 2. vietā starp Māri Neikšānu un Raivi Skvirecki izdevās iespraukties Agrim Upītim, kurš tikai no «B» fināla tika uz «A» fināla braucienu.
Daudzi atzina, ka skatītāji finālbraucienus varēja vērot ar patiesu azartu.
Rezultāti
2000 cm³ klasē: 1. vietā Jānis Bogdanovičs (Dobele); 2. vietā Ivo Traubergs (Rencēni); 3. vietā Vilnis Buholcs (Jēkabpils).
1400 cm³ klasē: 1. vietā Māris Neikšāns (Bauska); 2. vietā Agris Upītis (Cēsis); 3. vietā Raivis Skvireckis (Bauska).
1. divīzijā: 1. vietā Vladislavs Šlēgelmilhs (Ropaži); 2. vietā Aigars Nitišs (Jēkabpils); 3. vietā Gints Bujāns (Cēsis).

BauskasDzive.lv ikona Komentāri

BauskasDzive.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.