Maksājumu limits «Swedbank», izmantojot internetbankas kodu kartes, pašlaik ir tikai 20 eiro, bet šī gada 9. septembrī banka pilnībā pārtrauks kodu karšu izmantošanu.
Kredītiestādes apkopotā informācija liecina, ka no kodu kartes jāatsakās vēl 25% klientu. Bauskas pusē citu internetbankas autentifikācijas rīku jūnijā vēl nebija izvēlējušies 2670 klientu, informēja «Swedbank» pārstāvis Jānis Krops.
Lai izvairītos no rindām un citām neērtībām, viņš aicina nomaiņu neatlikt uz pēdējo brīdi. Kopš kodu karšu migrācijas sākuma 2018. gada augustā uz citiem autentifikācijas rīkiem pārgājuši 75% klientu, no kuriem vairākums priekšroku devuši lietotnei «Smart-ID».
«Swedbank» ir apkopojusi svarīgākos jautājumus un atbildes:
Kas notiks, ja līdz 9. septembrim kodu karti nenomainīšu pret citu autentifikācijas rīku?
– Nokavējot pārejas brīdi, ar «Swedbank» kodu karti vairs nevarēs:
autentificēties «Swedbank» internetbankā un citos bankas kanālos (piemēram, zvanot uz konsultāciju centru);
pieslēgties valsts portāliem (piemēram, latvija.lv, vid.eds.lv, vsaa.gov.lv, e-veseliba.gov.lv u. c.) un arī pakalpojumu sniedzējiem, piemēram, «Latvenergo», «Tet», «Latvijas Gāze», «Tele2»;
patstāvīgi izveidot jaunu «Smart-ID» kontu, – lai to izdarītu, būs jādodas uz «Swedbank» filiāli.
Jau tagad ieviesti vairāki kodu karšu lietošanas ierobežojumi. Ar ko jārēķinās turpmāk?
– Pašlaik dienas maksājumu limits, ko var apstiprināt ar kodu karti, ir 20 eiro. Atgādinām, ka ar kodu karti jau tagad nevar autorizēties «Swedbank» mobilajā lietotnē, tāpat arī jārēķinās ar ierobežojumiem, veicot pirkumus internetā.
Kādas ir kodu kartes alternatīvas?
– Pats ērtākais risinājums būs mobilā lietotne «Smart-ID», ko savā viedtālrunī (vai planšetē) pāris minūšu laikā var lejupielādēt katrs klients patstāvīgi. Ja nav pieejama atbilstoša ierīce, noderēs kodu kalkulators, kuru var saņemt jebkurā «Swedbank» filiālē. Arī tiem, kuri izmanto valsts izsniegto eID karti, ir iespēja to lietot darbībai internetbankā. Ja gadījumā karšu lasītājs eID lietošanai vēl nav pieejams, to var izmantot «Swedbank» filiālēs, bibliotēkās un valsts vienotajos klientu apkalpošanas centros.
Kā es savā mobilajā ierīcē varu aktivizēt «Smart-ID»?
– Mobilo lietotni «Smart-ID» katrs «iOS» vai «Android» ierīces īpašnieks pāris minūšu laikā pats var lejupielādēt un aktivizēt ar esošo kodu karti, eID vai kodu kalkulatoru, nepieciešamības gadījumā izmantojot internetbankā pieejamās instrukcijas. Ja saviem spēkiem neizdodas, var lūgt padomu kādam paziņam. Nopietnu sarežģījumu gadījumā ieteicams sazināties ar «Smart-ID» atbalsta dienestu vai banku. Ievērībai – lai izmantotu lietotni «Smart-ID», nepieciešams viedtālrunis ar «Android 4.1» (vai jaunāka versija) vai «iOS 8.0» (vai jaunāka versija) operētājsistēmu.
Kādos gadījumos jādodas pēc kodu kalkulatora?
– Pēc kodu kalkulatora uz filiāli jāiet tikai tad, ja nav pieejama viedierīce, kas atbalsta «Smart-ID», un nav pieejama eID karte ar lasītāju. Uzsākot kodu karšu migrāciju, uz pusi tika samazināta kodu kalkulatora standarta cena (tagad 6 eiro). Savukārt senioriem no 65 gadu vecuma un jauniešiem līdz 18 gadiem kalkulators tagad maksā 2 eiro. Iedzīvotājiem ar maznodrošinātas vai trūcīgas personas statusu, kā arī personām ar 1. un 2. grupas invaliditāti kodu kalkulatori tiek izsniegti bez maksas, uzrādot attiecīgo statusu apliecinošu dokumentu. Klientu ērtībai pieejami arī lielāka izmēra kalkulatori, vajadzības gadījumā nodrošināta arī skaņas funkcija. Lai ietaupītu laiku un izvairītos no rindām, «Swedbank» internetbankā ir ieviesta iespēja rezervēt konsultāciju klientam ērtākajā laikā – atliek pieteikties, saņemt apstiprinājumu un doties uz izvēlēto filiāli, kur klientu jau gaidīs konsultants.