Dažiem Bauskas rajona tālruņu abonentiem pēc SIA «Lattelekom» 1999. gada 6. janvārī izrakstīto rēķinu saņemšanas bija jāmeklē ārsta palīdzība.
Dažiem Bauskas rajona tālruņu abonentiem pēc SIA «Lattelekom» 1999. gada 6. janvārī izrakstīto rēķinu saņemšanas bija jāmeklē ārsta palīdzība.
Iecavniece, kuras klienta numurs ir 10591448, saņemto rēķinu atnesa uz redakciju. Pirms tam viņa nesekmīgi bija centusies noskaidrot pārpratumu SIA «Lattelekom». Sarunu analīzes izdruka nepārprotami norāda, ka laikposmā no 1998. gada 31. decembra pulksten 1.55 līdz 1999. gada 3. janvāra pulksten 6.26 abonente tālruni izmantojusi 59 reizes, «norunādama»… 676 latus un 44 santīmus. Visi uzrādītie numuri pieder intīmservisa sarunu dienestiem.
«Apsēstība ar seksu» (tiesa, desmit reižu mazāka) piemeklējusi arī abonenti, kuras klienta numurs – 10587531. Saņemtajā rēķinā uzrādīts, ka 1998. gada 17. decembrī intīmo sarunu dienestam tikpat kā bez pārtraukuma zvanīts no pulksten 15 līdz pulksten 21.39. Aprēķinātā summa ir 79 lati un 50 santīmu.
Abas šokētās klientes ar pretenzijām vērsušās SIA «Lattelekom» un saņēmušas atbildi. Vienu no tām citēju: «Pieļaujam iespēju, ka Jūs personīgi neesat zvanījusi uz šiem numuriem, bet, pamatojoties uz Satiksmes ministrijas izdotajiem «Publiskā telekomunikāciju tīkla lietošanas noteikumiem» (II sadaļa, 7. punkts), abonents ir atbildīgs par visu telekomunikāciju pakalpojumu samaksu, kas saņemti, izmantojot viņa abonēto līniju, neatkarīgi no tā, vai pakalpojumu saņēmis pats abonents vai cita persona no Jūsu dzīvokļa. Ņemot vērā iepriekšminēto, Jūsu pretenzijai nav pamata.»
Abonente no Iecavas redakcijai atstāstīja sarunu ar SIA «Lattelekom» amatpersonu. Pēc pretenziju uzklausīšanas tikusi izteikta versija «par citu personu» klientes dzīvoklī. Vecgada vakaru un trīs pārējās brīvdienas abonente pavadījusi kopā ar vīru savā mājoklī. Nav bijis iespējams pat apsveikt paziņas, jo tālrunis nedarbojies. Traucējumus sakaru sistēmā gadu mijas dienās apstiprināja arī citi iecavnieki.
Savukārt otra abonente «Bauskas Dzīvei» pauda absolūtu neizpratni, kā no viņas dzīvokļa tālruņa iespējams piezvanīt tad, kad mājās neviena nav. Bet rēķins rāda, ka visaktīvākās sarunas risinājušās tieši abonentes darba laikā. Tātad – arī viņas dzīvoklī iemājojusi kāda mistiska «cita persona». Tā Bauskas rajona iedzīvotāji var pārliecināties, ka hipotēze par paralēlo pasauļu eksistenci kļuvusi skaudra realitāte…
Abi notikumi kārtējo reizi apliecina, cik neaizsargāti ir SIA «Lattelekom» klienti. Tā vien šķiet, ka sakaru monopoluzņēmuma amatpersonas pārņemtas tikai ar vienu – naudas iekasēšanu. Vai abonentiem pašiem būtu jāsāk rūpēties par telekomunikāciju sistēmu drošību, lai viņu abonētās līnijas nevarētu izmantot ļaunprātīgi? Bet, kā noprotams no SIA «Lattelekom» sniegtajām atbildēm, šādi fakti nav pierādāmi. Par muļķi padarītajam klientam neatliks nekas cits, kā iegādāties mobilo tālruni un uz visiem laikiem aizmirst par «Lattelekom» eksistenci.