Vairāk nekā piecdesmit dažādu mācību priekšmetu skolotāju no Bauskas rajona pamatskolām un vidusskolām šajā mācību gadā uzsākuši tālmācības studijas Latvijas Universitātes Pedagoģijas un psiholoģijas fakultātes maģistrantūrā.
Vairāk nekā piecdesmit dažādu mācību priekšmetu skolotāju no Bauskas rajona pamatskolām un vidusskolām šajā mācību gadā uzsākuši tālmācības studijas Latvijas Universitātes Pedagoģijas un psiholoģijas fakultātes maģistrantūrā. Šo studiju īpatnība ir tā, ka lekcijas, seminārnodarbības un arī eksāmeni norit Bauskā, pasniedzēji ierodas no Rīgas.
Sestdien, 16. janvārī, pedagogi kārtoja jau ceturto eksāmenu. Iepriekšējos pārbaudījumos maģistranti rakstīja pētnieciskus darbus un sūtīja tos pasniedzējiem. Šoreiz viss bija kā īstā eksāmenā: tika izsniegts 20 jautājumu, baltas papīra lapas un darbam atvēlētas divas stundas laika.
Pirmseksāmena satraukumā nelielai sarunai piekrita tikai Skaistkalnes vidusskolas skolotāja Līvija Kalēja: «Uztraukums ir, jo savulaik, studējot svešvalodu fakultātē, didaktikas kursam pievērsa maz uzmanības. Daudz ko no šeit mācītā esmu izmantojusi praksē, tagad tam visam gūstu teorētisku pamatojumu. Uzskatu, ka skolotājam noteikti ir jāmācās. Pedagoģiskajā procesā ir tik daudz novitāšu, ka par tām var uzzināt tikai studējot, ar kolēģiem satiekoties. Mūsu maģistrantūras programmu uzskatu par ļoti izdevīgu, jo visas nodarbības notiek Bauskā. Pie mums ierodas labākie Pedagoģijas un psiholoģijas fakultātes pasniedzēji. Jāmācās ir ļoti daudz. Dažreiz apbrīnoju sevi, arī kolēģus, pa kuru laiku to visu var pagūt.»
Eksāmenu didaktikā pieņemt bija ieradusies LU Pedagoģijas un psiholoģijas fakultātes docente, pedagoģijas doktore, Dzidra Albrehta. «Šis ir viens no grūtākajiem eksāmeniem,» viņa saka, «jo 20 jautājumos ir ietvertas visas didaktikas pamatlietas. Šī Bauskas maģistrantu grupa ir ļoti centīga, ceru, ka visi eksāmenu nokārtos ar pirmo reizi.
Skolotāji ir lieli praktiķi, daudziem ir lieliski mācību darba rezultāti, bet nereti tas tiek veikts, balstoties tikai uz savu pedagoģisko intuīciju. Tāpēc nozīmīgs pedagogiem ir šis maģistru kurss.
Studijas noris trijos blokos: obligātie, izvēles priekšmeti un maģistra darba izstrādāšana. Teorētiski to visu var paveikt arī vienā gadā, bet parasti tas tiek izdarīts divu trīs gadu laikā. Sekmes tālmācības studijās ir ļoti atkarīgas no studenta personības. Lekcijās var tikai ieskicēt pamatjautājumus, norādīt uz problēmām, piedāvāt iespējamo literatūras sarakstu. Pārējais lielā darba smagums paliek uz maģistrantu pleciem. Varu uzteikt Bauskas rajona skolotāju uzņēmību, jo šī ir jau otrā maģistrantu grupa jūsu rajonā.»