Autotransporta direkcijā pieņemts lēmums ar 1. augustu mainīt pasažieru pārvadātājus, tostarp maršrutā Bauska–Rīga. Pēc pārtraukuma, kurš ilga no 2009. gada janvāra, Rīgas reisā dosies mūsu uzņēmuma SIA «Aips» autobusi. Gandarījums būs vietējā uzņēmēja atbalstītājiem, taču rūpju nasta no tā nesamazināsies nevienam. SIA «B-Bus» jāspriež par sava autoparka tālāku lietderīgu izmantošanu, «Aipam» jādomā, kā pasažieriem nodrošināt līdzvērtīgu servisu, kādu bija sasniedzis iepriekšējais pakalpojuma sniedzējs. Zīmīgi tas, ka tiesības strādāt Rīgas līnijā piešķirtas uz pusotru gadu. Un vēl nav simtprocentīgas pārliecības, ka «Aips» varēs braukt uz Rīgu līdz 2012. gada decembrim, jo tiesvedība, kurā iesaistīta direkcija un pārvadātāji, nav beigusies. Kārtējā tiesas sēde, kuras būtību vairs neņemos pāris vārdos pārstāstīt, būs jau oktobrī. 2009. gada janvārī «Bauskas Dzīves» publikācijai par Satiksmes ministrijas radīto haosu pasažieru pārvadājumu jomā dotais virsraksts «Ievārītā putra būs jāstrebj vairākus gadus» izrādījies pravietisks. Diemžēl tas ir sāpīgs atzinums gan mums, pasažieriem, gan abiem uzņēmējiem. Ieguvēju savulaik «buldozera Šlesera» vadītās ministrijas veiktajām reformām nav. Valsts ir iejaukusies privātajā biznesā un to pamatīgi sapostījusi.Nevar noliegt, sabiedriskais transports ir jādotē, tas tiek darīts daudzviet pasaulē. Tomēr pie mums izvēlētās metodes izrādījušās neefektīvas, es pat gribētu teikt – ļaunprātīgas un kaitīgas valstij. Nav mans pienākums izprast un iedziļināties dotāciju mehānisma metodoloģijā, bet atziņa, manuprāt, ir vienkārša un skaidra. Politiķi nedrīkst jaukties uzņēmējdarbībā. No tā radušās daudzas mūsu nelaimes. Netieši tas sasaucas ar šovasar paredzētajiem politiskajiem notikumiem. Mums ir jāspēj pārcirst šis Gordija mezgls – jāpieņem pareizais lēmums šosestdien un pēc tam septembrī.
Saķēzītais bizness
00:00
20.07.2011