Piektdiena, 19. decembris
Lelde, Sarmis
weather-icon
+3° C, vējš 1.34 m/s, D-DR vēja virziens
BauskasDzive.lv ikona

Tiks rasti labvēlīgi risinājumi kravas automobiļu tehniskajām apskatēm

Saskaņā ar satiksmes ministra apstiprināto plānu līdz 2002. gada 31. decembrim visos Latvijas rajonos jābūt iekārtotām modernizētām tehniskās apskates stacijām.

Saskaņā ar satiksmes ministra apstiprināto plānu līdz 2002. gada 31. decembrim visos Latvijas rajonos jābūt iekārtotām modernizētām tehniskās apskates stacijām. Minētā sistēma paredz apskašu staciju izveidi vieglajiem automobiļiem visos 26 Latvijas rajonos, bet kravas automobiļu un autobusu tehniskās apskates stacijas deviņos rajonos un divas Rīgā. Šāds plāns tika izstrādāts, rūpīgi izvērtējot visus apstākļus Latvijā (iedzīvotāju blīvumu, transportlīdzekļu skaitu, rajona centra ģeogrāfisko novietojumu utt.), kā arī iepazīstoties ar rietumvalstu pieredzi.
Vienas tehniskās apskates stacijas būvniecība un iekārtošana vieglajiem transportlīdzekļiem maksā vidēji Ls 150000, bet universālā tehniskās apskates stacija (autobusiem, vieglajiem un smagajiem automobiļiem) – Ls 350000. Šajā projektā kopumā paredzēts investēt aptuveni 6,5 miljonus latu. Jāpaskaidro, ka projekts tiek finansēts, neizmantojot valsts budžeta dotācijas, bet no maksas par veiktajām tehniskajām apskatēm, finansēšanas un investīciju politiku balstot uz esošajām pakalpojumu cenām. Ar šādiem nosacījumiem, nepaaugstinot pakalpojumu izmaksas, Latvijā līdz 2002. gada beigām ir iespējams izveidot tikai deviņas universālās tehniskās apskates stacijas deviņos Latvijas reģionos. Tie nosacīti veidoti pēc tāda principa, lai attālums, kas kravas automobiļa vai autobusa īpašniekam būtu jāveic līdz tuvākajai tehniskās apskates stacijai, nebūtu lielāks par 65 kilometriem. Pretējā gadījumā, būvējot universālās tehniskās apskates stacijas visos 26 Latvijas rajonos, tehniskās apskates pakalpojumu cena kravas automobiļiem un autobusiem būtu jāpalielina septiņas astoņas reizes.
Saskaņā ar minēto plānu, Bauskā līdz šī gada beigām ir jābūt uzbūvētai un iekārtotai modernizētai tehniskās apskates stacijai vieglajiem transportlīdzekļiem. Vienlaikus ar tehniskās apskates stacijas celtniecību paredzēts rekonstruēt esošās CSDD Bauskas nodaļas būves, izveidojot mūsdienu prasībām atbilstošas pakalpojumu sniegšanas telpas un ceļu satiksmes drošības prasībām atbilstošus pievedceļus un stāvlaukumus.
Esošajā tehniskās apskates punktā kravas automobiļiem un autobusiem tehnisko apskati varēs veikt līdz 2002. gada 31. decembrim. Tātad – vismaz tuvākos divos gados nekas īpašs kravas automobiļu un autobusu tehnisko apskašu kārtībā Bauskā nemainīsies.
Šajā gadā līdzīgus projektus ir paredzēts īstenot vēl Talsos, Jēkabpilī, Limbažos un Ogrē. Diemžēl, ņemot vērā ievērojamos finansu līdzekļus, kas nepieciešami tehniskās apskates stacijas izveidei un esošo būvju rekonstruk- cijai, Latgales rajonu autoīpašniekiem iespēja saņemt attiecīgos pakalpojumus tādā līmenī, kā tas paredzēts Bauskā, būs jāgaida vēl divus gadus.
Īstenojot apstiprināto tehniskās apskates staciju izveides plānu, ir izstrādāti vairāki modeļi, kā tuvināt pakalpojuma sniegšanu kravas automobiļiem un autobusiem rajonos, kuros nebūs attiecīgā tipa tehniskās apskates stacijas. Viens no iespējamiem risinājumiem varētu būt pārvietojamās tehniskās apskates stacijas, kas uz noteiktu laiku tiktu izvietotas noslogotākajos rajonos.

BauskasDzive.lv ikona Komentāri

BauskasDzive.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.