Pandēmijas ietekmē būtiski samazinājies korporatīvo lidojumu segments, bet vienlaikus pieaug cilvēku vēlme lidot īsās brīvdienās, intervijā aģentūrai LETA pastāstīja Latvijas nacionālās lidsabiedrības “airBaltic” valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.
Viņš teica, ka, jau divus gadus dzīvojot pandēmijā, novērojumi liecina, ka lidojumu profils ir mainījies. Piemēram, korporatīvais segments ir mainījies – cilvēki, kas iepriekš lidoja ļoti bieži no viena darījumu centra uz otru, to vairs nedara, šis segments ir būtiski samazinājies ierobežojumu dēļ.
“Vienlaikus novērojam, ka pieaug cilvēku vēlme lidot uz citām valstīm vienkārši kādu apciemot vai īsās brīvdienās, lai nomainītu vidi. Tāpēc 2021.gadā mums bija vairāk dažādu galamērķu nekā iepriekšējos gados, lai gan vienlaikus samazinājām lidojumu intensitāti vairākos maršrutos, kuros iepriekš lidojām vairākas reizes dienā,” stāstīja Gauss, piebilstot, ka šāda pat tendence saglabāsies arī šajā gadā – “airBaltic” samazinās lidojumu biežumu, bet piedāvās vairāk galamērķu.
Gauss gan atzīmēja, ka šāda stratēģija nav “airBaltic” ilgtermiņa plāns, tā lidsabiedrība ieiet 2022.gadā, jo tai joprojām ir jācīnās ar esošo situāciju pasaulē.
“Pašreizējās prognozes liecina, ka šis Covid-19 vilnis beigsies pavasarī. Pieņemot, ka tam nesekos jauns saslimšanu vilnis, vasaras sezonai paredzam pozitīvas tendences,” teica “airBaltic” vadītājs, norādot, ka tai sekos rudens, kad, slimībai nepazūdot, atkal varētu tikt ieviesti dažādi ierobežojumi.
Viņš arī uzsvēra, ka daudz kas ir atkarīgs no tā, kā rīkosies valdība, kādi ierobežojumi būs spēkā, cik sarežģīti būs pasažierim nokļūt no punkta A uz punktu B ar lidmašīnu. Gauss norādīja, ka vienlaikus pārvietoties ar automašīnu nav teju nekādu ierobežojumu, bet lidmašīnu pasažierus ir visvieglāk izkontrolēt. “Būtu jāpieliek ļoti lielas pūles, lai arī autobusu, vilcienu un privāto automašīnu pasažierus varētu izkontrolēt tādā pat līmenī,” teica Gauss.
Kā norādīja “airBaltic” vadītājs, situāciju apgrūtina tas, ka noteikumi mainās katru nedēļu, dažkārt pat biežāk, tāpēc tam ir grūti izsekot līdzi, un aviokompānija nevar paredzēt, kurā pilsētā nākamajā dienā tiks ieviesti kādi ierobežojumi, kas varētu izjaukt ceļotgribētāju plānus.
“Varētu teikt, ka Eiropā šajā jomā ir trakums, kas, protams, atstāj būtisku ietekmi uz nozari. Daudzus, kuri gribētu ceļot, attur neskaidrība par noteikumiem, testēšanas nepieciešamība un tamlīdzīgi,” teica Gauss.
Stulbās aitas.Jo vairāk vazāsies apkārt jo ilgāka būs pandēmija un izraisīs vēl jaunu.