Velosezonas pirmajos mēnešos braucējiem jābūt īpaši uzmanīgiem, jo šajā periodā ik gadu tiem novērots negadījumu skaita pieaugums, aģentūru LETA informēja risku apdrošināšanas kompānijas AS “BTA Baltic Insurance Company” (BTA) pārstāvji.
Piemēram, pagājušā gada pavasarī BTA ceļu satiksmes negadījumos ar velosipēdistiem, skrejriteņu braucējiem un skrituļslidotājiem iesaistītajiem apdrošināšanas atlīdzībās izmaksāja divreiz vairāk nekā 2020.gada martā, aprīlī un maijā.
Atbilstoši apdrošināšanas gadījumu statistikai visbiežāk automašīnu un velosipēdu vai elektroskūteru sadursmes notiek automašīnām izbraucot no pagalma vai veicot pagriezienu krustojumā. Autovadītāji ne vienmēr pamana mazākos mehāniskos transportlīdzekļus vai arī nepareizi aprēķina to tuvošanās ātrumu.
Arī paši velobraucēji nereti ignorē automašīnu pagrieziena rādītājus un turpina ceļu brīdī, kad auto jau sācis pagriešanās manevru, norāda BTA pārstāvji. Šādas sadursmes bieži vien beidzas ar vairākos simtos eiro mērāmiem bojājumiem automašīnas virsbūvei un velobraucēju savainojumiem – smagiem sasitumiem un kaulu lūzumiem.
Diemžēl smagi negadījumi notiek arī tādēļ, ka kāds no satiksmes dalībniekiem ignorē ceļu satiksmes noteikumus. Tā 2021.gada maijā kāds “Volvo” markas automašīnas vadītājs notrieca pie zaļās gaismas krustojuma šķērsojošu velobraucēju. Ārstēšanās izdevumi cietušajam velosipēdistam pārsniedza 15 000 eiro.
BTA Apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktors Kārlis Liepiņš norāda, ka pavasarī velosipēdu un skrejriteņu izmantotāju rindas strauji aug. Braucēju skaita pieaugums un iejušanās satiksmē pēc ilgāka pārtraukuma atspoguļojas negadījumu statistikā. Tādēļ gan velosipēdistiem pirmajos braucienos pēc ziemas vajadzētu būt divtik uzmanīgiem uz ielas, gan autovadītājiem jāpatur prātā, ka siltajos mēnešos jārēķinās ne vien ar citām automašīnām, bet arī mazākiem un neaizsargātākiem transporta līdzekļiem.
Trijās Baltijas valstīs strādājošās BTA vienīgā īpašniece ir “Vienna Insurance Group” (VIG).
Reklāma