
Latvijā 40% iedzīvotāju cenšas ietaupīt naudas līdzekļus tieši uz pārtikas produktu rēķina, kas ir par astoņiem procentpunktiem mazāk nekā pērn, kad taupīt uz pārtikas produktu iegādi centās 48% iedzīvotāju, liecina pētījumu aģentūras “Norstat” aptaujas dati.
Savukārt Igaunijā ierobežot savus tēriņus par pārtikas produktiem mēģina 39% iedzīvotāju, taču Lietuvā 36% iedzīvotāju, liecina aptaujas dati.
Vienlaikus Latvijā 51% iedzīvotāju norādījuši, ka ikdienā cenšas samazināt izdevumus un ietaupīt naudu, tērējot mazāk arī par apģērbu, apaviem un aksesuāriem, sasniedzot 33%. Savukārt tendence tēriņus samazināt par izklaidi saglabājusies iepriekšējā 35% līmenī.
Mazumtirgotāja SIA “Rimi Latvia” Kategoriju departamenta direktore Inese Pētersone norāda, ka ilgstoši viena no izteiktākajām pircēju paradumu tendencēm ir izdevīgāko piedāvājumu meklēšana.
“Rimi Latvia” atlaižu akciju dati liecina, 2024.gadā salīdzinājumā ar 2023.gadu pieaudzis pieprasījums pēc ekonomiskā segmenta precēm arī akciju laikā, bet divtik strauji samazinās “premium” segmenta pārdošanas apjoms.
Tāpat aptaujas rezultāti apliecina, ka 71% Latvijas iedzīvotāji savus iepirkumu grozus ar konkrētām precēm piepilda, sekojot atlaižu piedāvājumam.
Latvijas un Igaunijas iedzīvotāji visbiežāk taupa uz saldumiem un našķiem, savukārt lietuvieši vairāk ekonomē uz delikatesēm, saldumiem, uzkodām un kulinārijas produktiem.
Iepirkšanās paradumi un aptaujas dati liecina, ka Latvijā pircēji daudz vairāk koncentrējas uz atlaidēm un īpaši izdevīgiem piedāvājumiem salīdzinājumā ar Baltiju un arī Eiropu. “Rimi” vairāk nekā 50% preču tiek iegādātas tieši ar atlaidi.
2023.gada aptauju veica “Norstat” pēc “Rimi Latvia” pasūtījuma 2024.gada janvārī un tajā aptaujāja 1003 Latvijas, 1004 Lietuvas un 1004 Igaunijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 74 gadiem.
Savukārt 2024.gada aptauju veica “Norstat” pēc “Rimi Latvia” pasūtījuma 2025.gada janvārī, aptaujājot 1011 Latvijas, 1003 Lietuvas un 1002 Igaunijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 74 gadiem.
“Rimi Latvia” 2023.gadā strādāja ar 1,076 miljardu eiro apgrozījumu, kas ir par 4,7% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānijas peļņa pieauga par 5,8% – līdz 29,09 miljoniem eiro.
Kompānija reģistrēta 1992.gada janvārī, un tās pamatkapitāls ir pieci miljoni eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Zviedrijā reģistrētais uzņēmums “Rimi Baltic”.
Savulaik nebija ko pirkt, tagad nav par ko pirkt. Vēsture atkārtojas.
Ja ēd tikai katru otro dienu, tad sanāk krietns ietaupījums.
Interesanti kādas cenas pārtikai ir Ziemeļkorejā , mums te stāstija , ka viņi ēdot zāles zupu ?
Tālāk vairs nav kur! Zemākais slieksnis sasniegts daudzās jomās.
Īstenībā mēs esam dziļā dirsā!
Ceļu nav.Ēkas celtas padomijas laikos jau dveš pēdējo elpas vilcienu.Pārtika paliek dārgāka ar katru dienu.Nodokļus liek klāt ik pa laikam.Degvielas cena aug visu laiku. .Valdība zog un neparko nenes atbildību.Komunālie maksājumi jau liek aizdomāties un pārcilāt rēķinus vairākkārt.Varbūt kļūda……..Drebot gaidam 1.martu lai iesniegtu deklarāciju un nedod dievs pārmaksātie nodokļi būs mīnusā!Maximā un Rimi cilvēki snaikstās gar nocenoto pārtiku,kur diemžēl jau nekā nav.Viss tiek izpirkts vēja ātrumā!To sarakstu var turpināt bezgalīgi
Tikai darba devēji nesteidzas palielināt algas.Aizbildinoties ar to ,ka viņiem arī viss paliek dārgāks.Gan jau kaut kā darbinieks izdzīvos.
NOŽĒLOJAMI…………….
Kāpēc daudzi bērni un jaunieši ir dramatiski resni? Tas no bada?