Latvijā 37,5% aptaujāto iedzīvotāju Līgo svētkiem plāno tērēt no 21
līdz 40 eiro, liecina mazumtirgotāja “Maxima Latvija” aptauja.
Vairāk nekā 61 eiro iecerējuši atvēlēt 27,5% aptaujāto, salīdzinot ar 17% aptaujāto 2018.gadā.
Vienlaikus šogad no 24% uz 18% sarucis to respondentu skaits, kas
Līgo svētkiem plāno tērēt no 41 līdz 60 eiro, bet vismazāk aptaujāto
vidū ir to, kas svētkiem domā atvēlēt līdz 20 eiro – 17% respondentu.
Aptaujā noskaidrots, ka izmaiņas vērojamas arī izvēlēto svētku ēdienu
sortimentā. Šogad vairāk respondentu norādīja, ka svētkiem plāno
iegādāties zivju ēdienus, salātus un svētkiem tradicionālo sieru, bet
mazāk plāno pirkt tādus ēdienus kā šašliku un gaļas ēdienus, marinētas
uzkodas, kā arī saldumus.
Savukārt svaigu augļu un dārzeņu pieprasījums palicis tikpat augsts
kā pērn. Pieprasītāko dzērienu klāsts palicis teju nemainīgs – pirmajā
vietā ierindojas alus, kam seko kvass, ūdens, sulas un citi
bezalkoholiskie atspirdzinošie dzērieni.
Kā liecina aptaujas dati, šogad nostiprinās tradīcija Līgo svētkus
svinēt ārpus pilsētas, izvairoties no publiskiem pasākumiem. Populārākās
svētku svinēšanas vietas ir savas, draugu vai radinieku lauku mājas
(68,5%), kā arī atpūtas vietas dabā un kempingi (13%). Telpās jeb mājās
pie televizora svētkus plāno pavadīt 6% aptaujāto, publiskos svētkos
Rīgā 4%, kādā no Latvijas zaļumballēm 2%, bet 1,5% svētkos strādās un 1%
svētkus nesvinēs. Nepilni 4% norādījuši, ka svētkus svinēs ārpus
Latvijas vai citviet.
“Maxima Latvija” komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule atzīmēja,
ka pēdējo gadu laikā iedzīvotāju iepirkšanās paradumi mainās gan
ikdienā, gan svētku dienās. “Pieaug ne tikai cilvēku iespēja pirkumiem
atvēlēt vairāk līdzekļus, bet arī vēlme tos veikt pārdomātāk. Ja vēl
pērn trešdaļa aptaujāto visus pirkumus plānoja veikt dienu pirms
svētkiem, tad tagad redzam tendenci pirkumus plānot un veikt
savlaicīgāk,” teica Dupate-Ugule.
Viņa piebilda, ka pieaug to aptaujāto skaits, kas, salīdzinot ar
iepriekšējo gadu, preces svētkiem grib sagādāt jau iepriekšējā nedēļas
nogalē (6%), dažas dienas pirms svētkiem (57%) vai plāno tās iegādāties
internetā, bet mazāk paliek to, kuri iepirkšanos plāno dienu pirms (21%)
un pašā svētku dienā (11%).
Līgo svētku svinēšanas paradumu aptauja norisinājās “Maxima Latvija” mājaslapā laika posmā no 11. līdz 18.jūnijam.