Noslēdzoties Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības darbiem
Pārdaugavā, šodien atklāta satiksme pa jaunizbūvēto Jāņa Čakstes gatvi,
kas savieno Dienvidu tiltu ar Ziepniekkalna ielu, aģentūru LETA
informēja Rīgas domē.
Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības laikā izbūvēta jauna
automaģistrāle – Jāņa Čakstes gatve – un nobrauktuves no Dienvidu tilta
līdz Ziepniekkalna ielai. Satiksmes mezglā ir izbūvēti divi divlīmeņu
šķērsojumi – Jāņa Čakstes gatves un Bauskas ielas šķērsojums, kā arī
Jāņa Čakstes gatves un Ziepniekkalna ielas šķērsojums.
Līdz ar Dienvidu tilta 3.kārtas pabeigšanu tranzīta plūsma Rīgā tiks
nodalīta no galvaspilsētas centra, būtiski atvieglojot satiksmes plūsmu
Krasta ielā un 11.novembra krastmalā, kā arī uz Salu tilta.
Lai atslogotu pilsētas centru no tranzīta plūsmas, kravas transports
ērti varēs izmantot Dienvidu tiltu un tā maģistrālos pievadceļus, kā arī
Austrumu maģistrāli, lai nokļūtu ostas teritorijā.
Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (SC) sola, ka objekta
pabeigšana ļaus nākamgad sākt Salu tilta rekonstrukciju, jo tagad
satiksmei varēs daudz pilnvērtīgāk izmantot Dienvidu tiltu.
Trešās kārtas būvniecības kopējās izmaksas ir 17,2 miljoni latu.
Būvdarbus 2009.gadā sāka AS “Transport Systems” (bijusī AS “Dienvidu
tilts”), kas plānoja tos pabeigt 2011.gadā. Taču 2010.gada vidū darbi
tika pārtraukti finansējuma trūkuma dēļ un līgums ar uzņēmējiem tika
lauzts.
Pērn izsludinātajā iepirkuma konkursā par Dienvidu tilta trešās
kārtas būvdarbu pabeigšanu uzvarēja pilnsabiedrība “ACB, Tilts un
Viadukts”.