Sestdiena, 6. decembris
Nikolajs, Niklāvs, Niks, Nikola
weather-icon
+3° C, vējš 0.45 m/s, D-DR vēja virziens
BauskasDzive.lv ikona

Autobraucēju ziemas izrāde „Mūsā” noslēgusies

Mūsas trasē sestdien, 20. februārī, LAF folkreisa ziemas kausa izcīņas 5. posma sacīkstēs un „Mūsas” kausa izcīņā autokrosā sportistiem finišs bija jāsasniedz caur sniega mākoņiem un kupenām. Autoevakuators bija nepārtraukti nodarbināts, toties mediķiem, par laimi, darba nebija.Folkreisā startēja 14 sportistu, nacionālajā klasē autokrosā – 10 dalībnieku. Šoreiz abās klasēs bija jāveic seši kvalifikācijas braucieni un finālbrauciens.Trasē „Bauskas Dzīve” dalībnieku pulkā sastapa arī divus baušķeniekus – Mareku Tauriņu un Valdi Vilku. Mareks kopš 2006. gada nebija krosā braucis ziemas apstākļos. „Tā kā arī vasarā vairs negatavojos piedalīties krosā, savācu mašīnu no visām detaļām, kas vēl garāžā bija atrodamas, saķīlējām automobili un nolēmu izbraukt šo „Mūsas” kausa sacīksti,” stāsta Mareks Tauriņš.Pirmajā kvalifikācijas braucienā Mareks finišēja trešais desmit dalībnieku konkurencē, otrajā braucienā „iesēdās” sniega valnī, bet trešajā nācās samierināties, ka auto nevelk, jo ātrumkārba pagalam. Tā nu diemžēl M. Tauriņam pussacīkstē bija jābrauc mājās. Vismaz šosezon viņš vairs mačos nepiedalīšotiesValdis Vilks pēc vairākiem gadu desmitiem atgriezies autosportā: „„Mūsā” braucu tikai toreiz, kad to cēlu. Kas to būtu domājis, ka, pensionārs būdams, braukšu šajā trasē sacīkstēs. Autosports pašlaik man jau ir kā atkarība. Gulēt mierīgi varu tikai pēc tam, kad izbrauktas sacīkstes.”20. februāris bija pirmā reize, kad V. Vilks piedalījās „Mūsā” autokrosā, varētu pat teikt – vēsturisks notikums Valda Vilka dzīvē. Krosos viņš vispār nebrauc, arī „Mūsas” kausā necer uz pjedestālu, jo viņa VAZ 2105 ir ar aizmugures piedziņu, citu dalībnieku auto nacionālajā klasē ir priekšpiedziņas. Braukšana slidenajā Mūsas trasē šīm auto grupām nesalīdzināma.V. Vilks piedalās Rencēnu autokluba rīkotajās ziemas braukšanas sacīkstēs VAZ automobiļiem „ŽIGUĻU KAUSS 2010”, kas parasti notiek Zilākalna trasē pie Valmieras. Autokrosu „Mūsā” Valdis šosestdien izmantojot kā labu treniņu kārtējam žiguļu tusiņam, kas būs 27. februārī. Šosezon pēc sešiem posmiem kopvērtējumā brīvajā klasē V. Vilks ir 3. vietā, bet iecavnieks Indars Pelsis – 2. vietā. Savukārt iecavnieks Mareks Pelsis standarta klasē pašlaik ir 1. vietā, tā ziņo portāls www.vaztuss.lv.Mūsas sacīkstēs 20. februārī Valdis Vilks finišēja arī finālā, tiesa gan, – septītais.Mūsas kausa izcīņā autokrosā uzvarēja Jānis Ikers no Stopiņiem, otrais – valmierietis Andis Vanters, bet pagājušā gada Latvijas čempions autokrosa klasē Super 2000 Ainars Kenigsbergs (Saldus) palika trešais.Folkreisā līdzšinējam uzvarētājam (pēc četriem posmiem no sešiem) jelgavniekam Artūram Bāriņam Mūsas trase nebija īpaši labvēlīga, viņš ieguva 3. vietu; 2. pozīcijā stabili turas Artūrs Vecgailis no Raunas, bet Jānis Nikels (Strenči) izcīnīja 1. vietu.Folkreiss Latvijā ir jauns sporta veids, sacīkstes sāka rīkot tikai pērn. Tālab Viesturs Saukāns, Latvijas automobiļu federācijas preses dienesta vadītājs, „Bauskas Dzīves” lasītājiem atgādina tā galvenos principus:„Folkreiss – autosports par izcili zemām izmaksām – tā ideja ir aizgūta no Skandināvijā īpaši populārā Folkrace, Bilcross u.c., ir uz krosa un rallijkrosa principiem balstīts autosporta veids. Atšķirībā no vairuma autosporta veidu folkreiss ar ģeniālas vienkāršības palīdzību kontrolē tehnikas sagatavošanas izmaksas, savukārt tuvākajā nākotnē plānotais iedalījums pa reģioniem samazinās arī sacīkšu apmeklēšanas izdevumus.Tehnikas izmaksas tiek kontrolētas ar mašīnu pirkšanas/pārdošanas procedūru. Lai uzvarētu, sportists tehnikā var ieguldīt kaut miljonu, taču, ja mašīnai sacīkstes laikā pieteiksies pircējs, reglamentēti mašīnu tirdzniecības noteikumi paredz, ka tā jāpārdod par fiksētu summu – Latvijas gadījumā par 950 eiro. Turklāt sportists – mašīnas īpašnieks – no šī darījuma nedrīkst atteikties.Ne tikai iegādāties, bet arī uzbūvēt tehniku iespējams par minimālām izmaksām – katra konstruktora asprātība būs tā, kas liks savienot konkurētspējīgas tehnikas būvi ar iekļaušanos 950 eiro summā, lai mašīnas pārdošanas gadījumā būvētājs nebūtu zaudētājs.”Vai folkreisa sacīkstēs šosezon ir jau bijis automobiļa pirkšanas/pārdošanas gadījums? Viesturs Saukāns atbildēja, ka vēlmes dažu posmu laikā izteiktas, taču vēl neviens folkreisa auto nav nopirkts. Diemžēl šī „akcija” nenotika arī Mūsas posmā.Mūsas trases saimnieks Edgars Maišelis atgādina, ka vēl tikai trīs mēneši un klāt Eiropas čempionāts autokrosā „Mūsā” – jau 22. un 23. maijā.

BauskasDzive.lv ikona Komentāri

BauskasDzive.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.