Maksājumu skaits ar “Luminor Bank” norēķinu kartēm šogad pirmajā pusgadā pieaudzis par 12% salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu, aģentūru LETA informēja “Luminor Bank” pārstāvji, atsaucoties uz bankas apkopoto informāciju.
Vienlaikus ar norēķinu kartēm veikto maksājumu apmērs attiecīgajā laika periodā pieaudzis par 9%, vidējai pirkuma summai sasniedzot 19 eiro.
Visvairāk norēķinu veikts pārtikas preču veikalos, lielveikalos, kā arī kafejnīcās un restorānos.
“Luminor Bank” dati liecina, ka šogad pirmajā pusgadā iedzīvotāju norēķini pārtikas preču veikalos, kā arī apģērbu veikalos klātienē ir bijuši lielāki nekā 2022.gada pirmajos sešos mēnešos, uzrādot pieaugumu par attiecīgi 9% un 13%, kas ir saistīts ar vispārējo dzīves dārdzības pieaugumu.
Tāpat bankas dati liecina, ka kopumā pēc Ziemassvētkiem maksājumu aktivitāte nedaudz saruka, kas atbilst sezonalitātei, savukārt maijā un jūnijā tā palielinās, tostarp veikts gan vairāk pirkumu ar norēķinu kartēm, gan arī pieaugusi vidējā maksājumu summa.
“Luminor Bank” dati arī liecina par pirkumu summas samazināšanos lielveikalos – kritums bijis par 6%, kas varētu būt skaidrojams ar to, ka cilvēki šogad aktīvi sekoja līdzi savu tēriņu paradumiem, kā arī vairāk iepērkas internetā, norāda “Luminor Bank” biznesa attīstības vadītāja Baltijā Jekaterina Ziniča.
Ar norēķinu kartēm iztērētā summa samazinājusies arī degvielas uzpildes stacijās – šogad pirmajā pusgadā bija kritums par 8%, salīdzinot ar tādu pašu periodu pērn.
Pieaugums iedzīvotāju veiktajos norēķinos novērojams par automašīnu nomu – ar karti klātienē iztērētās summas pirmajos sešos mēnešos augušas par 10%, savukārt attālināto pirkumu summa – par teju trešdaļu.
“Luminor Bank” karšu dati arī liecina, ka gada pirmajos mēnešos bankas klienti visvairāk par avio pakalpojumiem norēķinājušies janvārī un maijā, tostarp gada pirmajā mēnesī salīdzinājumā ar to pašu periodu pērn pieaugums bijis teju divas reizes. Tāpat pieaugums bijis norēķiniem par avio pakalpojumiem klātienē (11%) ar karti, kas varētu nozīmēt maksu par dažādiem ar avio saistītiem pakalpojumiem, piemēram, bagāžu.
Vairāk tērēts par izklaides pakalpojumiem, pieaugumam veidojot 34%, it sevišķi gada pirmajos mēnešos, kad par izklaidi norēķinu apmērs bija trīs reizes lielāks nekā tajā pašā laikā pērn. Ar norēķinu karti apmaksātās summas kafejnīcās un restorānos gada pirmajos sešos mēnešos pieauga par aptuveni 41% salīdzinājumā ar 2022.gadu, un vidējā summa bija teju 13 eiro, tai mēreni paaugstinoties tuvojoties vasaras mēnešiem.
Pēc “Luminor Bank” datiem, pieaudzis to klientu skaits, kuri ikdienā izmanto ar digitālos makus “Apple Pay” un “Google” maku (iepriekš “Google Pay”). Vairāk nekā 33% no aktīvajiem karšu lietotājiem Latvijā izmantojuši digitālos makus viedierīcēs ikdienas norēķiniem gan veikalos, gan tiešsaistē, kas ir par ceturtdaļu vairāk nekā pagājušā gada beigās.
Jau ziņots, ka 2019.gada janvāra sākumā tika pabeigta Baltijas valstīs strādājošo “Luminor Bank” pārrobežu apvienošana, bankai turpinot darbību ar centrālo biroju Igaunijā un filiālēm Latvijā un Lietuvā. Bankas stratēģiskais investors ir ASV investīciju kompānija “Blackstone”.
Vai no digitālā maka līdz digitālai naudai?
Cik vien iespējams, cenšos neatbalstīt augļotājus!