Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Briškens prasīs skaidrot atceltos autobusu reisus un “Rail Baltica” projekta izmaksas

Stājoties amatā, satiksmes ministrs Kaspars Briškens uzdevis “Autotransporta direkcijai” (ATD) skaidrot situāciju saistībā ar regulāri atceltajiem reģionālajiem autobusu reisiem. Tāpat ministrs pieprasījis “Rail Baltica” projekta ieviesējiem sniegt pilnu informāciju par projekta izmaksu pieaugumu, portālu informēja Satiksmes ministrijas komunikācijas nodaļā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Šī gada laikā medijos bieži ziņots, ka reģionālajos maršrutu tīklos tiek atcelti autobusu reisi. Nedēļas nogalē “Liepājas autobusu parks” paziņoja par 17 reisu atcelšanu. Tāpat janvārī parādījās ziņas, ka nozares uzņēmumi bija izveidojuši karteli un savā starpā sadalījuši tirgu. Konkurences padome trīs uzņēmumiem piemēroja divu miljonu eiro sodu. Maijā viens no līgumiem ar SIA “Nordeka” tika lauzts.

Ņemot vērā šo situāciju, jaunais satiksmes ministrs Kaspars Briškens ir uzdevis ATD nedēļas laikā sniegt pilnu informāciju par aktuālo situāciju.

“Ir jāsaprot, kāda ir bijusi karteļu ietekme uz maršrutiem, kādi līgumsodi ir vai nav piemēroti, kurās lotēs šobrīd nav noslēgti līgumi, kur autobusu un vilcienu maršruti pārklājas. Pats svarīgākais – iedzīvotāji nedrīkst palikt bez autobusiem tirgus dalībnieku slēptu vienošanos un nespējas dēļ,” uzsver Kaspars Briškens.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Tāpat ministrs pieprasījis “Rail Baltica” projekta ieviesējiem ne ilgāk kā divu nedēļu laikā sniegt pilnu informāciju par vēsturisko kapitālieguldījumu attīstību, vienuviet apkopojot visas tāmes un aplēses.

“Rail Baltica” ir Latvijai un Baltijai gadsimta infrastruktūras un savienojamības projekts. Sākotnēji tika prognozēts, ka nepieciešamās investīcijas “Rail Baltica” infrastruktūrai Latvijas teritorijā būs aptuveni divi līdz trīs miljardi eiro, taču šobrīd sabiedrībā izskanējis, ka tās varētu sasniegt pat astoņus miljardus eiro.

“Neskatoties uz to, ka jau pavasarī Saeimā aktualizēju “Rail Baltica” pārvaldības izaicinājumus, tostarp būtiski pieaugošos nepieciešamos investīciju apjomus, mani nepatīkami pārsteidz iepriekšējās ministrijas vadības klusums šajā sakarā. Tas ir nepieņemami, ka mums joprojām nav skaidras kopbildes par visām projekta investīcijām, valsts līdzfinansējuma modeli un rīcības plānu,” pauž satiksmes ministrs.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Stājoties amatā, ministrs arī norādījis, ka, lai gan nozarē ir daudz dzēšamu ugunsgrēku, viņš sola nepazaudēt skatu uz svarīgāko – zaļu, drošu, modernu un iekļaujošu savienojamību ar cilvēku tās centrā. Tādēļ Briškens solījis veidot plašu sadarbību ar nozares partneriem, kā arī veicināt sabiedrības iesaisti nozares problēmu risināšanā.

FOTO: Publicitātes

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (1)

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.