Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Divās nedēļās satiksmes negadījumos ar iesaistītu lauksaimniecības tehniku bojā gājuši trīs cilvēki

Pēdējo divu nedēļu laikā ceļu satiksmes negadījumos, kuros iesaistīta lauksaimniecības tehnika, dzīvību zaudējuši trīs cilvēki, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijā (SM).

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Ilustratīvs attēls no dzirkstele.lv arhīva.

Ministrijas pārstāvji uzsver, ka patlaban, kad norit labības novākšana, valsts autoceļus intensīvāk izmanto lauksaimniecības tehnika, un autobraucējiem, lai pārvietotos droši, ir jābūt vēl uzmanīgākiem nekā parasti.

SM Autoceļu infrastruktūras departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns skaidro, ka uz autoceļiem braucēji ir nepacietīgi, un nereti tieši nepārdomāti apdzīšanas gadījumi izraisa ceļu satiksmes negadījumus ar smagām sekām. Ražas novākšanas laikā automobiļu vadītājiem ir jābūt īpaši vērīgiem, iekļūstot transportlīdzekļu kolonnā, jo iemesls var būt pa ceļu lēni braucošs traktors ar graudu kravu vai labības kombains.

“Gatavojoties veikt apdzīšanas manevru, ir jāsaprot, ka situācija uz ceļa atšķirsies no ierastās, jo lauksaimniecības tehnikas gabarīti ir lielāki, savukārt ātrums – mazāks. Pirms apdzenam, novērtējam situāciju, nekādā gadījumā neskrienam! Lēnāk brauksi, tālāk tiksi,” pauž Vectirāns.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Šogad ministrijas īstenotais pētījums parāda, ka lielākā daļa autovadītāju neievēro noteikto braukšanas ātrumu. Ārpus apdzīvotajām vietām ātrumu pārkāpj 71% vieglo automašīnu autovadītāju, savukārt apdzīvotās vietās – 59%.

Vectirāns norāda, ka autovadītājiem, pirms veikt apdzīšanas manevru, ir jāpārliecinās, vai autoceļš ir pietiekami plats un netuvojas pretī braucoši transportlīdzekļi. Tāpat, jāpārliecinās, vai lauksaimniecības tehnika nenogriežas pa kreisi.

“Ja lauksaimniecības tehnika palēnina ātrumu un brauc tuvāk ceļa labajai pusei, iespējams, operators gatavojas veikt platu kreiso pagriezienu, jo lauksaimniecības tehnikai manevra veikšanai ir nepieciešams lielāks rādiuss. Tāpat, jāņem vērā, ka reizēm, lai veiktu platu labo pagriezienu, operatoram ir jāiebrauc kreisajā ceļa pusē,” uzsver Vectirāns. SM eksperts atzīmē, ka ražas novākšanas laikā autobraucējiem ir jāņem vērā arī tas, ka lauksaimniecības tehnika var stāvēt uz autoceļa vietās, kur parasti neviens nestāv.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.