
Piektdien, 5. decembrī, Eiropas Komisija ir akceptējusi un noteikusi par saistošu «TikTok» apņemšanos nodrošināt reklāmas repozitoriju (reklāmas krātuvi), kas garantē pilnīgu pārredzamību attiecībā uz reklāmām «TikTok» sniegtajos pakalpojumos atbilstoši Digitālo pakalpojumu akta (DPA) prasībām, informē Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā Preses nodaļa.
Pēc plašas sadarbības ar Komisiju «TikTok» ir piedāvājis saistošu apņemšanos, kas kliedē visas bažas, kuras Komisija paudusi savā izmeklēšanā un 2025. gada maija sākotnējos konstatējumos.
Šī apņemšanās, kas nodrošina pilnīgu pārredzamību, ietver šādas saistības:
- «TikTok» nodrošinās pilnu reklāmas satura pieejamību, kā tas parādās lietotāju plūsmās, tostarp reklāmā norādītās URL saites.
- «TikTok» atjauninās savu repozitoriju ātrāk, nodrošinot, ka informācija ir pieejama ne vēlāk kā 24 stundu laikā.
- «TikTok» nodrošinās pieeju reklāmdevēju izvēlētajiem mērķauditorijas atlases kritērijiem, kā arī apkopotos lietotāju datus (tostarp dzimumu, vecuma grupu un dalībvalsti, kurā atrodas sasniegtie lietotāji), ļaujot pētniekiem izpētīt, kā tiek atlasītas un piegādātas reklāmas.
- «TikTok» ieviesīs papildu meklēšanas iespējas un filtrus, ļaujot lietotājiem vieglāk atrast reklāmas.
DPA ir noteikts, ka platformām ir jāuztur pieejams un meklējams repozitorijs ar reklāmām, kas tiek rādītas to pakalpojumos. Šie repozitoriji ir ļoti svarīgi regulatoriem, pētniekiem un pilsoniskajai sabiedrībai, lai atklātu krāpšanu, nelikumīgu vai vecumam nepiemērotu produktu reklāmu, viltus reklāmas un koordinētas informācijas operācijas, tostarp saistībā ar vēlēšanām.
Turpmākie pasākumi
«TikTok» ir jāīsteno saistības pēc iespējas ātrāk un ne vēlāk kā termiņos, par kuriem panākta vienošanās ar Komisiju un kuri atkarībā no konkrētajām saistībām var būt no diviem līdz ne vairāk kā 12 mēnešiem.
Komisija rūpīgi uzraudzīs, kā TikTok ievēro saistības, ko platforma ir piedāvājusi saskaņā ar Digitālo pakalpojumu akta 71. pantu, kā arī citus savus pienākumus saskaņā ar Digitālo pakalpojumu aktu.
Plašāka informācija (angļu valodā): Commission accepts TikTok’s commitments on advertising transparency under the Digital Services Act