Līdz 21.maijam Eiropas Parlamenta (EP) priekšvēlēšanu kampaņai visvairāk ir iztērējuši politiskie spēki “Apvienotais saraksts” (AS), Zaļo un zemnieku savienība (ZZS) un “Latvija pirmajā vietā” (LPV), liecina Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) apkopotā informācija.
Katra partija limitētajiem aģitācijas izdevumiem pirms EP vēlēšanām drīkst iztērēt ne vairāk kā 635 317 eiro, un nepilnu mēnesi līdz vēlēšanām neviena no partija šim limitam nav pietuvojusies.
AS līdz šim aģitācijai izmantojusi 284 313 eiro, ZZS – 294 031 eiro, bet “Latvija pirmajā vietā” – 228 066 eiro.
Tālāk pēc aģitācijas izdevumu apjoma seko “Stabilitātei” ar 219 211 eiro, “Jaunā vienotība” – 147 870 eiro, Latvijas attīstībai – 130 314 eiro, “Saskaņa” – 120 097 eiro, un Nacionālā apvienība – 119 019 eiro. Citi politiskie spēki līdz šim noslēguši līgumus par mazākām summām.
Kopumā partijas līdz 21.maijam noslēgušas līgumus par limitētajiem aģitācijas izdevumiem par 1 886 258 eiro.
Priekšvēlēšanu aģitācijas periodā katram politiskajam spēkam noteikts finanšu līdzekļu limits, cik tas drīkst izlietot politiskās reklāmas izvietošanai, labdarībai, sponsorēšanai, pabalstiem un dāvinājumiem. Izdevumu limiti neattiecas uz izdevumiem par reklāmas izgatavošanu vai kampaņas plānošanu. Priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos iekļaujami gan partijas kopējie, gan deputātu kandidātu individuālie izdevumi.
KNAB atgādina, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodā reklāmas pakalpojumu sniedzējiem un aģitācijas veicējiem ir obligāts pienākums par visiem noslēgtajiem reklāmas līgumiem informēt KNAB. Informācija par katrām noslēgtajām līgumsaistībām jāiesniedz KNAB triju dienu laikā pēc to noslēgšanas.
Priekšvēlēšanu aģitācijas periods pirms EP vēlēšanām sākās februāra pirmajā pusē.
Foto: Freepick.com
Kampaņa garantē darbu sakritību ar vārdiem? Kāpēc nesoda ar cietumsodu par “kā var nesolīt” ?
Visa šī aģitācija kaķim pie astes.