Gandrīz puse jeb 49% Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā
pēdējā mēneša laikā ir vairāk nekā parasti iegādājušies Latvijas
ražotāju preces, liecina pētījumu kompānijas TNS sadarbībā ar
telekompāniju LNT septembrī veiktais pētījums.
Savukārt 42% Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā pēdējā
mēneša laikā nav vairāk pirkuši Latvijā ražotas preces. Vēl aptuveni
desmitā daļa jeb 9% iedzīvotāju nav norādījuši skaidru atbildi uz šo
jautājumu.
Pētījuma dati atklāj, ka pēdējā laikā iedzīvotāju paradumos attiecībā
uz Latvijā ražotu produktu pirkšanu ir vērojamas būtiskas izmaiņas.
Lielākā daļa jeb 68% Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā
ir pamanījuši kampaņu “Latvijas labums”. Salīdzinoši biežāk kampaņu ar
saukli “Pērc vietējo – vairo savu un Latvijas labumu!” ir pamanījuši
vadītāji un augstākā līmeņa speciālisti.
Aptauju pētījumu kompānija TNS veica sadarbībā ar telekompānijas LNT
raidījumu “900 sekundes”, laikā no 16. līdz 18. septembrim ar interneta
starpniecību visā Latvijā aptaujājot 750 iedzīvotājus ekonomiski
aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
Kā ziņots, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera sadarbībā ar
reklāmas aģentūru “DDB Latvia” un vairāku nozaru asociācijām 25.augustā
sākusi ilgtermiņa kampaņu “Latvijas labums”, aicinot iedzīvotājus
veicināt valsts ekonomiku, iegādājoties Latvijā ražotus produktus un
preces.