Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Iedzīvotāji biežāk tērē ceļošanai un apģērba iegādei internetā

Šogad trešajā ceturksnī, salīdzinot ar pagājušo gadu, iedzīvotāji biežāk tērējuši naudu ar ceļošanu saistītiem pirkumiem, tāpat audzis arī norēķinu apjoms un interese par apģērba iegādi internetveikalos, liecina bankas “Citadele” apkopotie dati par veiktajiem pirkumiem internetā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Par 44% audzis pirkumu skaits vietnē “booking.com”, kā arī tādās platformās kā “kiwi.com” (+ 33%), “airbaltic.com” (+ 14%) un “stenaline.lv” (+ 9%).

Tāpat pēc popularitātes lejupslīdes savas pozīcijas Latvijas tirgū lēnām sāk atgūt Ķīnas tiešsaistes lieltirgotājs “AliExpress”. Gada trešajā ceturksnī iedzīvotāji šajā platformā tērējušies par 29 % biežāk nekā pērn. Ja pēdējos gados “AliExpress” populārāko interneta e-veikalu topā bija noslīdējis uz 10. vietu, tad pašreizējā aktivitāte tam ļāvusi atgriezties Top 5, liecina bankas “Citadele” dati.

Iedzīvotāju tēriņi šī gada trešajā ceturksnī auguši arī citos apģērbu un aksesuāru internetveikalos. Skaļi šajā segmentā sevi pieteikusi platforma shein.com, kas pērn nebija atrodama populārāko e-veikalu Top 25, savukārt šogad pirkumu skaita ziņā ir vadošā platforma attiecīgajā segmentā. Otra populārākā apģērbu iegādes vietne ir aboutyou.lv, kur pirkumu skaits kāpis par 38 %. Būtiski audzis iepirkumu skaits mytheresa.com – iedzīvotāji šeit pirkumus veikuši trīs reizes biežāk nekā pirms gada.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Kā liecina aktuālie dati, norēķinu skaits internetveikalos turpina pieaugt, īpaši apģērbu kategorijā. Lai arī ir daudz iespēju preces iegādāties klātienē, iedzīvotāji labprāt izmanto iespēju iepirkties sev ērtā laikā, neizejot no mājām. Turklāt internetā var salīdzināt dažādu veikalu piedāvājumu, cenas, kā arī preču pieejamību.

Redzams arī, ka internetveikali sacenšas savā starpā, cīnoties par pircēju uzmanību. Tas spilgti novērojams gadījumos, kad tirgū ienāk jauns apģērbu tirgotājs ar īpaši izdevīgiem piedāvājumiem. Konkurences rezultātā cenas internetā bieži vien ir zemākas kā klātienes veikalos, turklāt e-veikali biežāk piedāvā dažādas akcijas un atlaižu kodus,” atzīmē Andris Lazdiņš, bankas “Citadele” karšu un maksājumu daļas vadītājs.

Visbiežāk izmantotā valsts pakalpojumu platforma attālinātajiem maksājumiem 3. ceturksnī bijusi csdd.lv, kur norēķinu skaits palielinājies par 11 % un Elektrum.lv – tur iedzīvotāji norēķinājušies par 65 % biežāk nekā šajā pašā laika periodā pirms gada.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Tāpat iedzīvotāji vēl biežāk izmantojuši iespēju pasūtīt ēdienu un pārtiku internetā – vienam no populārākajiem ēdiena un pārtikas preču piegādātājiem “Wolt” pirkumu skaits kāpis par 17 %.

Lielāko maksājumu apjoma kritumu 3. ceturksnī piedzīvojusi starpvalstu maksājumu platforma “Transfergo”, kur fiksēts par 81 % mazāks pirkumu skaits nekā pērn.

Foto:pexels.com

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.