Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Jāņu siera ražotāji: Šogad saražotā Jāņu siera apjoms ir pagājušā gada līmenī

Šogad saražotā Jāņu siera apmērs ir pagājušā gada līmenī, aģentūrai LETA pauda aptaujātie Jāņu siera ražotāji.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

AS “Jaunpils pienotavas” valdes loceklis Jānis Bērtulsons atzīmēja, ka Jāņu siera realizācijas apjomi šogad saglabāsies pagājušā gada līmenī un uzņēmums saražoja aptuveni 70-100 tonnas siera. Jāņu siers ir specifisks siers, ko ražo aktīvāk uz Jāņiem, un tam ir īss derīguma termiņš. Saražotais siera apjoms atkarīgs no iekārtu noslogojuma un cilvēku pieejamības. Viņš uzsvēra, ka uzņēmums spēs pārdot visu saražoto Jāņu siera produkciju, bet nav iespējams saražot tik, cik vēlētos.

Tāpat Bērtulsons atzīmēja, ka “Jaunpils pienotava” ražo Jāņu sieru visu gadu, pārdodot to savos veikalos un realizējot līdz tonnai siera arī ziemā. Jāņos šim sieram ir liels pieprasījuma kāpums un sarežģījums ir nevis šo sieru pārdot, bet gan saražot. Svētku laikā Jāņu sieru pamatā iegādājas dāvanām, kā arī likšanai uz galda.

Viņš minēja, ka Jāņu sieru visu gadu pārdod arī “Mego” veikalos, kā arī svētkos “Maxima” un “Rimi” veikalos. Kā problēmu viņš norādīja, ka lielie tirgotāji uz svētkiem vēlas Jāņu sieru pārdot ar atlaidēm un lielos apjomos, ko ražotājiem ir grūti vai nav vēlēšanās panākt, piebilstot, ka Jāņu siers prasa daudz roku darba un tāpēc “Jaunpils piens” to vērtē augstāk un nav gatavi to atdot par zemu cenu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Tāpat “Jaunpils pienotavas” valdes loceklis atzīmēja, ka īpašos gadījumos Jāņu sieru eksportē arī uz ārzemēm sasaldētā veidā, nelielos apjomos uz etniskajiem tirgiem vai kā dāvanas sabiedrības partneriem. Svaigā veidā Jāņu sieru nav iespējams eksportēt, jo tā derīguma termiņš ir īss, tāpēc to pārvadā sasaldētā veidā.

AS Rankas piens” valdes priekšsēdētājs Aldis Spalviņš pauda, ka šogad, gatavojoties svētkiem, uzņēmums saražojis 41 tonnu Jāņu siera, kas ir tikpat daudz cik pērn. Tāpat viņš sacīja, ka būs iespējams arī realizēt visu saražoto apjomu, jo uzņēmums vēljoprojām saņem pasūtījumus.

Pārējā gada laikā “Rankas piens” ražo daudz mazāk Jāņu siera, aptuveni pusotru līdz divas tonnas mēnesī, jo tas ir produkts, ko tirgo gandrīz tikai uz Jāņiem un atlikušajā gadā pieprasījums ir daudz mazāks. Tomēr viņš minēja, ka ir nepieciešams pircēju atsaucību iegūt arī ārpus svētku laika.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Spalviņš arī atzīmēja, ka šogad Jāņu sieram ir augstāka cena nekā pagājušajā gadā, kas ir saistīts ar darba algu pieaugumu un palīgmateriālu cenu kāpumu. Izmaksas, lai saražotu Jāņu sieru, ir augušas, un tāpēc augusi arī produkta cena.

Vislielāko produkta apjomu šogad iepirka “Maxima”, savukārt “Rimi” nav bijuši īpaši atsaucīgi “Rankas piena” Jāņu siera iepirkšanā, bet ir citi mazāki tīkli un veikali, kuri labprāt to iepērk un kur izdodas uzņēmuma preci realizēt. Spalviņš minēja, ka “Rankas piena” Jāņu sieru var iegādāties dažādos veikalos visā Latvijā.

“Food Union” piena produktu zīmolu vadītāja Ilona Jaroša pauda, ka “Valmieras piens” Jāņu sieru pārdod visu gadu, bet lielākais pieprasījums ir Jāņu laikā. Tāpēc, gatavojoties svētkiem, uzņēmums iedarbina specializētās rūpnīcas ražošanas jaudas maksimālajā pakāpē. Šogad “Valmieras piens” saražojis 45 tonnas Jāņu siera.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Valmieras piena” Jāņu siers visu gadu ir nopērkams “Rimi” veikalos, bet līdz ar ražošanas apjoma palielināšanu svētku laikā palielinās arī produkta pieejamība veikalus plauktos. Patlaban “Valmieras piens” Jāņu sieru realizē arī “Elvi”, “Lats”, “Aibe”, “Mego”, “Vesko” un “Top!” veikalos.

Jāņu siers ir izteikti sezonāls produkts, ko lielos daudzumus patērē katru gadu tieši jūnijā. Šogad līdz 21.jūnijam “Valmieras piens” no svētkiem saražotā apjoma realizējis jau 37 tonnas.

Jau ziņots, ka “Jaunpils pienotava” 2022.gadā strādāja ar 28,319 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 45,8% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt uzņēmuma peļņa bija 9856 eiro pretēji zaudējumiem 2021.gadā. Finanšu dati par 2023.gadu vēl nav publiskoti.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Uzņēmums reģistrēts 1997.gadā, un tā pamatkapitāls ir 1,354 miljoni eiro. “Jaunpils pienotavas” īpašnieks ir Igaunijā reģistrētais Eiropas piensaimnieku kooperatīvs “SCE E-Piim”, kas apvieno apmēram 150 piena ražotāju Igaunijā un 50 piensaimniecību Latvijā.

Tāpat ziņots, ka “Rankas piens” apgrozījums pagājušajā gadā bija 5,102 miljoni eiro, kas ir par 9,5% mazāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānijas zaudējumi palielinājās par 40,4% un bija 151 991 eiro.

Uzņēmums reģistrēts 1993.gadā, un tā pamatkapitāls ir 1,174 miljoni eiro. Kompānijas patiesais labuma guvējs ir valdes loceklis Aldis Spalviņš.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Ziņots arī, ka “Food Union” koncerna uzņēmums “Valmieras piens” dibināts 1991.gadā un tā pamatkapitāls ir 5,53 miljoni eiro. Uzņēmuma 2022.gada apgrozījums bija 42 miljoni eiro, bet zaudējumi bija 1,111 miljonu eiro apmērā. Finanšu rādītāji par 2023.gadu vēl nav publiskoti.

“Food Union” koncerna apgrozījums 2022.gadā pieauga par 14,5% un bija 127,8 miljoni eiro, vienlaikus koncerns cieta zaudējumus 4,3 miljonu eiro apmērā pretstatā peļņai gadu pirms tam. Finanšu dati par 2023.gadu pagaidām nav publiskoti.

Uzņēmumu grupā ir arī “Rīgas piena kombināts”, kas 2020.gada februārī pievienoja “Rīgas piensaimnieku”, tāpat grupā ir saldējuma ražotājs Igaunijā “Premia”, saldējuma ražotājs Dānijā “Premier Is” un saldējuma izplatītājs “Hjem Is”, saldējuma ražotājs Norvēģijā “Isbjrn Is”, saldējuma ražotājs Rumānijā “Alpin57Lux”.”Food Union” ir arī divas piena produktu un bērnu pārtikas ražotnes Ķīnā.

Ilustratīvs foto, autore: Ingrīda Punka.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.