Latvijā šogad pirmajos piecos mēnešos pārdotas 9064 jaunas vieglās automašīnas, kas ir par 18% vairāk nekā 2022.gada attiecīgajā periodā, liecina Auto asociācijas apkopotā informācija.
Populārākās bija “Toyota” markas vieglās automašīnas – pārdoti 1596 šādi spēkrati, kas ir 17,6% no visām pārdotajām jaunajām vieglajām automašīnām un par 18% vairāk nekā gadu iepriekš.
Seko “Škoda” ar tirgus daļu 12,9% – pārdoti 1167 šādi spēkrati, kas ir par 57,5% vairāk nekā 2022.gada pirmajos piecos mēnešos. Trešajā vietā ir “VW” – pārdotas 1137 šīs markas automašīnas, kas ir par 36,8% vairāk nekā gadu iepriekš, un to tirgus daļa veidoja 12,5%.
Ceturtajā vietā ir “Dacia”, kuras tirgus daļa ar 474 pārdotiem spēkratiem veidoja 5,2%. “Dacia” pārdošanas apmēri, salīdzinot ar attiecīgo periodu gadu iepriekš, pieauguši par 3%. Savukārt populārāko automašīnu marku piecinieku noslēdz “Renault”, kura tirgus daļa ar pārdotiem 446 spēkratiem veidoja 4,9%, un to pārdošanas apmēri, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, samazinājušies par 13,4%.
Auto asociācijas apkopotie dati arī liecina, ka populārākās bija “Toyota Corolla” automašīnas – pārdotas 424 šī modeļa automašīnas. Seko “Toyota Yaris Cross” (332) un “Dacia Duster” (262), kā arī “Škoda Octavia” (261) un “BMW-X5” (223).
Auto asociācija apvieno mehānisko transportlīdzekļu ražotājus, mehānisko transportlīdzekļu komponenšu un rezerves daļu ražotājus, importētājus, pilnvarotos auto tirgotājus, autorizētos mehānisko transportlīdzekļu remonta un tehniskās apkopes pakalpojuma sniedzējus.
Foto: pixabay.com
Reklāma