
Latvijas Riteņbraucēju apvienība (LRA) aicina nekavējoties veicināt ceļu satiksmes izglītību skolās, kā arī sakārtot bīstamās satiksmes vietas, aģentūrai LETA norādīja LRA pārstāvji.
Saistībā ar divu 2012.gadā dzimušo meiteņu nāvi, ar “Ride Mobility” aparātu pakļūstot zem vilciena Imantā, LRA uzsver, ka šāda veida traģēdija iezīmē rupju satiksmes noteikumu neievērošanu un satiksmes infrastruktūras slikto stāvokli.
LRA norāda, ka neviens divriteņu transportlīdzeklis pats neizvēlas, kur braukt un kad braukt. Cilvēka vadīta transportlīdzekļa nokļūšana avārijā vispirms jāvērtē no cilvēka rīcības viedokļa, lai arī cik smagi tas būtu, arī gadījumos, kad transportlīdzekļa vadītājs gājis bojā.
“Diemžēl šī traģiskā nelaimes gadījuma pamatā bija viens no visrupjākajiem ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem – dzelzceļa pārbrauktuves šķērsošana, kad barjera ir aizvērta, luksoforā deg aizlieguma signāls un skan brīdinājuma signāls. Ja varēja notikt šāda nelaime, tā varēja notikt arī braucot ar klasisku velosipēdu vai skrejriteni, vai pat pārgalvīgi skrienot,” norāda LRA pārstāvji.
Kā uzsver LRA, šis gadījums apliecina, ka ceļu satiksmes noteikumu apguve izglītības iestādēs ir katastrofāli zemā līmenī. LRA aicina nekavējoties veicināt ceļu satiksmes izglītību skolās un sakārtot bīstamās satiksmes vietas, kā arī pilnveidot likumdošanu tā, lai tā ir visiem saprotama.
LRA arī aicina nenovelt vainu uz vienu transportlīdzekli, kas bijis iesaistīts traģiskā nelaimes gadījumā.
LRA uzskata, ka daudz bīstamāki transportlīdzekļi ir elektroskrejriteņi, kuru riteņu diametrs ir tik mazs, ka jebkura bedre vai akmens rada lielu bīstamību gan braucējam, gan apkārtējiem. Ar tiem katru dienu tiek fiksēti neskaitāmi ceļu satiksmes negadījumi un traumas, tādēļ LRA ieskatā skaitliski šie braucamie ir daudz bīstamāki par velosipēdu vai mopēdu.
“Mūsu ieskatā šī traģiskā gadījuma cēloņi nekādā mērā nav saistīti ar braucamrīka juridisko statusu, un publiskajā telpā izskanējušie pārmetumi ir nepamatota neslavas celšana,” norāda LRA pārstāvji.
Jau ziņots, ka ceturtdien, 2.oktobrī, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) nolēma apturēt koplietošanas “e-velosipēdu” operatora “Ride Mobility” sniegtos pakalpojumus. Šāds lēmums sekoja pēc Rīgas mēra Viestura Kleinberga (P) aicinājuma vērtēt uzņēmuma darbību, kas savukārt sekoja pēc divu 2012.gadā dzimušo meiteņu nāves, ar “Ride Mobility” aparātu pakļūstot zem vilciena Imantā.
Piektdien PTAC informēja, ka centrs “Ride Mobility” piemēros administratīvo pārkāpumu sodu par darbības neapturēšanu atbilstoši PTAC aicinājumam.
PTAC aicinājusi visus patērētājus, īpaši jauniešus un viņu vecākus, atbildīgi lietot koplietošanas transporta līdzekļus, ievērojot pakalpojuma sniedzēju noteikumus un likumus. Tāpat PTAC atgādināja, ka elektrisko skūteru un citu mikromobilitātes rīku izmantošana bez atbilstošas sagatavotības un vecuma pārbaudes var radīt nopietnus riskus gan pašam lietotājam, gan apkārtējiem.