Lai mazinātu meža mašīnu negatīvo ietekmi uz meža ceļu kvalitāti, AS “Latvijas valsts meži” (LVM) izmantos gumijas paklāju klājumu, kas amortizē tehnikas radīto spiedienu un neļauj kāpurķēdēm iespiesties ceļa segumā, to bojājot, liecina LVM publiskotā informācija.
Gumijas paklāju klājumu izmantos vietās, kur kokmateriālu pievešanas ceļš krustojas ar meža ceļu un var veidoties iespiedumi un izrāvumi ceļa segumā.
LVM pārstāvji norāda, ka, izstrādājot cirsmas, kokmateriālu krautuvi ne vienmēr var ierīkot pie meža ceļa tā, lai pievedējtraktoram nevajadzētu šķērsot vai uzbraukt uz ceļa grants seguma. To ietekmē dažādi ierobežojumi, piemēram, aizsargājamas dabas teritorijas statuss, robežas ar privātīpašumiem, stāvi pacēlumi vai ceļa ierakumi.
LVM Zemgales reģiona vecākais meža infrastruktūras speciālists Andis Dzērve atzīmē, ka, lai nebojātu grants segumu vietā, kur kokmateriālu pievešanas ceļš krustojas ar meža ceļu “Glāznieku ceļš”, Zemgales reģiona Ogres iecirknī šķērsojuma vietā ir uzklāts gumijas paklāju klājums. Pēc darbu beigšanas gumijas paklājus noņems. Tāpat pirms grants segas šķērsojuma vietas veido arī zaru paklāju, lai samazinātu augsnes daudzumu, kas ar riteņiem uznesta uz ceļa.
Uzņēmuma pārstāvji skaidro, ka gumijas paklāju pamatā ir sasmalcinātas un no piemaisījumiem attīrītas automašīnu riepas. Gumijas paklāji ir izmantojami vairākkārt un tos pārvadā no viena ceļa šķērsojuma uz citu. Tāpat paklājus var izmantot uz ceļiem ar grants segumu un asfaltu.
Jau ziņots, ka LVM apgrozījums pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, bija 625,99 miljoni eiro, kas ir par 10,5% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa samazinājās par 8,8% – līdz 220 770 miljoniem eiro.
LVM apsaimnieko valstij piederošās meža zemes. LVM vienīgais īpašnieks ir valsts, bet akciju turētāja ir Zemkopības ministrija.
Interesanti.Varbūt visiem apnikušos bedrainos ceļus arī noklāt ar gumiju?
Pagaidīt, lai bedres kārtīgi izplešas un tad aizbāzt ar vecām riepām.