Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Mazumtirgotāji: Pāragri prognozēt, kā “SPAR” ienākšana Latvijā mainīs tirgus situāciju

Pagaidām pāragri prognozēt, kā mazumtirdzniecības veikalu tīkla “SPAR” ienākšana Latvijā mainīs tirgus situāciju, aģentūrai LETA pavēstīja aptaujātie mazumtirdzniecības uzņēmumi.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

SIA “Elvi Latvija” komercdirektore Laila Vārtukapteine aģentūrai LETA sacīja, ka katra jauna zīmola parādīšanās mazumtirdzniecības tirgū nedaudz maina tirgus situāciju, un konkurence, visdrīzāk, saasināsies, taču to, kā reāli mainīsies tirgus, varēs novērot tikai tad, kad pirmie “SPAR” veikali būs sākuši darbu, jo pagaidām nav informācijas ne par jauno veikalu atrašanās vietu, ne plānoto tīkla darbības koncepciju.

“Latvijā pārtikas mazumtirdzniecības tirgus ir samērā piesātināts un pircējiem ir plašas izvēles iespējas, un ir skaidrs, ka jauns zīmols centīsies iekarot savu nišu kopējā tirgū, bet reālo ietekmi noteiks tieši tas, kā šis veikalu tīkls plānos savu sortimentu, cik plašs būs vietējo produktu klāsts, kādu zīmolu produktus uzņēmums tirgos, tomēr arī par šo pagaidām nav konkrētas informācijas,” sacīja Vārtukapteine.

Vienlaikus viņa minēja, ka mazumtirgotājs “Elvi Latvija” nav saņēmis “SPAR” piedāvājumu sadarboties, un uzņēmums turpinās līdzšinējās iniciatīvas “Elvi” zīmola stiprināšanā un loģistikas attīstībā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Arī uzņēmumu apvienības SIA “Latvian Retail Management”, kas pārstāv mazumtirdzniecības veikalu tīklu “Citro” valdes priekšsēdētājs Imants Kelmers aģentūrai LETA sacīja, ka mazumtirdzniecības nozarē konkurence vienmēr ir bijusi ļoti saspringta, līdz ar to jauna spēlētāja ienākšana tirgū ir jārespektē, jo “mazumtirdzniecības tirgus ir tieši tik liels, cik tas ir”.

Kelmers norādīja, ka “SPAR” vairāk darbojas kā franšīzes tipa zīmols un sadarbojas ar jau esošiem mazumtirdzniecības veikaliem, kas visticamāk nozīmē to, ka plānots strādāt ar jau esošo mazumtirdzniecības tīklu infrastruktūru, pagaidām nepalielinot jaunu tirdzniecības vietu skaitu, bet dažādojot piedāvājumu.

Vienlaikus Kelmers sacīja, ka “Citro” nav uzrunāts sadarbībai ar veikalu tīklu “SPAR”, un uzņēmums turpina darbu pie “Citro” zīmola veikalu attīstības.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Tāpat viņš minēja, ka līdz ar “SPAR” ienākšanu Latvijā, ieguvēji būs pircēji, jo būs lielākas izvēles iespējas iepirkties dažādu zīmolu veikalos.

Arī mazumtirdzniecības veikalu tīkla “top!” pārstāve Ilze Priedīte aģentūrai LETA sacīja, ka šobrīd ir grūti komentēt “SPAR” ietekmi uz mazumtirdzniecības tirgu kopumā, jo nav skaidrs par to, cik un kādās Latvijas pilsētās plānoti šī zīmola veikali.

Viņa norādīja, ka mazumtirdzniecības tirgus vēl aizvien aug, konkurence ir liela, tomēr katram zīmolam ir sava niša un stiprās puses, tāpēc šobrīd “top!” strādā pie esošos veikalu renovācijas un jaunu veikalu atvēršanas.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Arī Priedīte minēja, ka “top!” rīcībā nav informācijas par plānotu sadarbību ar “SPAR” zīmolu.

Veikalu tīkla “Mego” valdes loceklis Igors Šihmans aģentūrai LETA norādīja, ka līdz ar jauna mazumtirdzniecības tīkla ienākšanu Latvijas tirgū ir paredzama konkurences situācijas saasināšanās nozarē, tomēr vēl viens tirdzniecības tīkls radīs papildu iespējas pircējiem.

Tāpat jauna spēlētāja ienākšana tirgū kalpo kā motivācija jau esošajiem tirgus dalībniekiem, un Šihmans pieļauj, ka sākotnēji interese par jaunajiem veikaliem paaugstināsies, tomēr tālākā perspektīvā katrs pircējs atradīs savu iecienītāko veikalu, tostarp vietējas mazumtirdzniecības ķēdes.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Vienlaikus “Mego” cenšas ņemt vērā konkurences pastiprināšanos un pilnveidoties, domājot ne tikai par esošo pircēju saglabāšanu, bet arī jaunu pircēju piesaisti. Tāpēc uzņēmumā pastāvīgi tiek meklētas iespējas atvērt jaunas tirdzniecības vietas un uzlabot esošās, sacīja Šihmans.

Savukārt Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas (LPTA) izpilddirektors Noris Krūzītis aģentūrai LETA sacīja, ka pašlaik pieejama nepilnīga informācija par “SPAR” ienākšanu Latvijā, un nav skaidrs, kāds ir šī tirgotāja plānotais koncepts un cik tas būs apjomīgs, tāpēc pagaidām ir grūti komentēt uzņēmuma ietekmi uz kopējo tirgus situāciju.

Informācija “Firmas.lv” liecina, ka kompānija “Elvi Latvija” reģistrēta 2010.gada februārī, un tās pamatkapitāls ir 1,003 miljoni eiro. “Elvi Latvija” ir mazumtirdzniecības zīmola “Elvi” īpašnieks un franšīzes devējs, bet paši veikali pieder citām kompānijām.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Latvian Retail Management” veido vietējā kapitāla mazumtirdzniecības uzņēmumu tīkli AS “Diāna”, SIA “Gabriēla”, SIA “Lekon” un SIA “AA&CO”. Uzņēmumu apvienība pārstāv “Citro” un “Eldo” zīmola veikalu tīklu ar vairāk nekā 80 tirdzniecības vietām visā Latvijā.

Savukārt ar preču zīmi “top!” Latvijā darbojas 201 pārtikas veikals, kas pieder 12 vietējiem uzņēmumiem – SIA “Firma Madara 89”, AS “LPB”, SIA “Dekšņi”, SIA “Mārksmens”, SIA “Madara 93”, AS “Roga-Agro”, SIA “G.A.L.”, SIA “Ogres Prestižs”, SIA “Pārtikas veikalu grupa”, SIA “SP”, SIA “Palmas-S” un SIA “LM Jūrmala”.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.