Ar karu Ukrainā saistītā jaunā krīze komplektā ar vēlēšanu tuvumu ir velnišķīgs savienojums, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā “Rīta panorāma” pauda Nacionālās apvienības (NA) līderis Raivis Dzintars.
Ņemot vērā kara dēļ Krievijai noteiktās sankcijas, kuru rezultātā cieš arī Latvijas ekonomika, būs jāmeklē iespējas atbalstīt Latvijas iedzīvotājus un uzņēmējus. Taču vēlēšanu tuvums racionālu darbu apgrūtinot, izriet no Dzintara sacītā.
Viņš piekrita, ka atbalsts iedzīvotājiem būs nepieciešams, tomēr fiskālās iespējas nav neierobežotas, un būs jādomā, kā mērķtiecīgi atbalstīt cilvēkus situācijā, kad visiem būs jāmaksā cena par “ļaunuma impērijas” un Rietumu sadursmi. “Par laimi tā nebūs tik augsta kā Ukrainas iedzīvotājiem,” sacīja Dzintars.
Dzintars apgalvoja, ka NA ir pozīcijas partija, spējot pieņemt arī nepopulārus un kritizētus lēmumus. “Tērēšanas pasākumi ir populāri, bet avotu nodrošināšanas pasākumi – nepopulāri. Mēs nebūtu bijuši ilgstoši disciplinēts koalīcijas partneris, ja nezinātu, ka ir arī šī otrā puse,” uzsvēra deputāts.
Politiķis atgādināja, ka pirms šīs krīzes un iepriekšējās krīzes laikā viņš uzsvēris, ka NA koalīcijā ir stabilizējošais posms, kas nodrošina to, ka valdības laiva netiek šūpota. Nākamais posms Dzintara ieskatā nebūs izņēmums, jo ir vajadzīga stabilitāte un drošība valstī. “Vai politiķi vēlēšanu laikā spēs atturēties no kārdinājuma pakāpties uz citu pleciem, nevaru prognozēt,” sacīja deputāts.
Jautāts par iespēju samazināt PVN pārtikai, Dzintars akcentēja, ka PVN samazināšana atsevišķos sektoros ir devusi pozitīvu efektu, tāpēc arī tagad nevarētu nelikt apspriešanai ideju par PVN samazināšanu pārtikai. Taču vienlaikus atklāti vajagot pateikt, ka PVN samazināšana vienlīdzīgi skar visus iedzīvotājus un, iespējams, taupības apstākļos būtu jāmeklē risinājumi, kas mērķtiecīgāk trāpītu tām sabiedrības grupām, kam tas visvairāk nepieciešams. “Par šo būt jāvienojas, kā minimums, četrām koalīcijas partijām un ne tikai,” piebilda politiķis.
Kā izpaužas tā palīdzība iedzīvotājiem?
Pieņemot likumus, kas ļauj privatizēt ostas?
Vai paceļot cenas jau tā augstajām degvielas cenām?
Vai arī viendzimuma laulību likums būs īstais, kas mūs glābs?