Pirmdiena, 8. decembris
Gunārs, Vladimirs, Gunis
weather-icon
+1° C, vējš 3.18 m/s, D-DA vēja virziens
BauskasDzive.lv ikona

Nespēj vienoties par sabiedriskā transporta dotācijām vietējiem maršrutiem

Latvijas Pašvaldību savienība (LPS) un Satiksmes ministrija (SM) trešdien, 24. novembrī, sarunās nespēja vienoties par sabiedriskā transporta dotācijām vietējiem maršrutiem, biznesa portālam Nozare.lv norādīja Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) sarunu grupas ar SM vadītājs Aivars Okmanis.”Mēs prasām 12,08 miljonus latu vietējiem pārvadājumiem, taču SM šai prasībai nepiekrīt un vēlas samazināt tos par 20%,” norādīja Okmanis. SM piedāvājot par 20% samazināt līdzekļus gan vietējiem, gan starppilsētu pārvadājumiem. “Mēs tam piekrist nevaram, jo tad katrs piektais vietējais reiss būtu jāslēdz, un tas ir nopietni,” skaidroja pašvaldību pārstāvis. Strappilsētu reisos šī gada pirmajā pusgadā esot nobraukti 22 miljoni kilometru un pārvadāti seši miljoni pasažieru, savukārt vietējos pārvadājumos esot nobraukti 18 miljoni kilometru, bet pārvadāti 12 miljoni pasažieru. Attiecīgi izdevumi tālsatiksmei esot 15 miljoni latu, savukārt vietējiem pārvadājumiem 12 miljoni latu. Ieņēmumi gan tālsatiksmei esot lielāki – 8,5 miljoni latu, bet vietējiem 5,5 miljoni latu. Pašizmaksas gan esot līdzīgas, lai gan starppilsētu autobusos taču braucot jauni, tūrisma klases autobusi ar lielāku komforta līmeni, tomēr dotācijas uz kilometru starppilsētu maršrutiem esot 26 santīmi uz kilometru, savukārt vietējiem – 34 santīmi. Dotāciju apjomā pozīcijā uz vienu pasažieri gan esot cits samērs – starppilsētu pārvadājumiem dotācijas esot viens lats, savukārt vietējos pārvadājumos, tātad laukos, tikai 53 santīmi. Ja samazinājums abās pozīcijās būšot vienāds – par 20%, tad, pēc šiem minētajiem aprēķiniem, esot redzams, ka vietējiem zaudējumi būs krietni lielāki, uzvēra Okmanis. Viņš skaidroja, ka pašvaldības cer uz citu risinājumu, taču pieļāva, ka valdība apstiprinās kopējo summu starppilsētu un vietējiem reisiem un, ja tā netikšot palielināta, būšot jāturpina iekšējās diskusijas, lai samazinājums mazāk skartu vietējo satiksmi. Ja starp Bausku un Rīgu dienā esot vairāki desmiti reisu, tad samazināt 10% reisu esot vienkāršāk, nekā laukos, kur ir viens reiss dienā. SM valsts sekretārs Anrijs Matīss gan viedokļu atšķirības centās nogludināt, skaidrojot, ka ir panāktas vairākas vienošanās, piemēram, par to, ka pilsētas maršrutos, kas ir ārpus administratīvās teritorijas, novirzīs 1,835 miljonu latu, savukārt invalīdu pārvadāšanai pilsētās piešķirs 3,1 miljoni latu. Tiesa, arī Matiss atzina, ka ir dažas nesaskaņas par vietējo maršrutu finansēšanu, kur tiekot piedāvāti 10,8 miljoni latu, savukārt nepieciešami esot 12,08 miljoni latu. “Cik mēs esam varējuši, tik mēs esam vienojušies, protams, ņemot vērā tos samazinātos budžeta rādītājus, kas mums patlaban ir pieejami,” paskaidroja Matīss.

BauskasDzive.lv ikona Komentāri

BauskasDzive.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.