
Pasažieru pārvadātāji “Liepājas autobusu parks” un “Nordeka” izveidojuši koncernu ar vienotu uzņēmumu pārvaldi. Andra Šķēles un Aināra Šlesera ģimenes akcijas “Liepājas autobusu parkā” saglabājušas tādā pašā apmērā, un uzņēmumi darbosies kā atsevišķas juridiskas personas. Apvienojot spēkus, esot nolemts paaugstināt algas šoferiem un mazināt neizpildīto reisu skaitu, ziņo TV Kurzeme.
Par koncerna izveidi tika paziņots pērnā gada vidū, norādot, ka operatīvo vadību turpmāk uzņemas SIA “MBO Invest”. Mainījies arī īpašnieks akciju sabiedrībai “Nordeka” – autopārvadātāju nozarē zināmais Genrihs Peršteins kļuvis par 100% akcionāru, iegādājoties tās no Jura un Sandras Savickiem. Summas gan netiek sauktas. Peršteins ir arī minētā “MBO Invest” īpašnieks.
Vairāku pasažieru pārvadātāju savstarpējā sadarbība koncerna paspārnē konkurences kropļojumus nozarē neradīšot, norādīja Konkurences padomē (KP).
“Tirgus dalībniekiem, kas plāno apvienoties, ir obligāti jāpaziņo par šo apvienošanos tikai tad, ja izpildās likumā noteiktie sliekšņi. Tie sliekšņi ir vismaz 30 miljonu [kopējais] apgrozījums Latvijā, un vismaz diviem no šiem apvienošanās dalībniekiem apgrozījumam jābūt vismaz 1,5 miljoniem eiro,” skaidroja KP Ekonomiskās analīzes un apvienošanās departamenta direktors Artūrs Kuka.
Koncerns esot izveidots ar mērķi uzlabot sniegto pakalpojumu līmeni, kas gan nebūs iespējams bez jaunu šoferu piesaistes. Lai to panāktu, nolemts celt viņu algas.
“Mēs esam vērsušies arī pie Satiksmes ministrijas. Mēs uzskatām, ka vajadzētu noslēgt vienošanos tirgū par šoferu samaksas līmeni, jo neslēpsim, ka samaksai ir jābūt godīgai atbilstoši viņu profesijai. Un tam līmenim ir jāaug,” sacīja AS “Liepājas autobusu parks” valdes priekšsēdētājs Guntis Mincis.
Uzņēmumā lēsa, ka šoferu darba samaksai jābūt vismaz 14 eiro stundā. Šobrīd tas svārstās ap 8 eiro stundā.
Piesaistot jaunus autobusu vadītājus, uzņēmums cer arī mazināt neizpildīto reisu skaitu, par ko iepriekš tas no Autotransporta direkcijas (ATD) saņēma lielas soda sankcijas.
ATD Komunikācijas daļas vadītājs Viktors Zaķis pastāstīja, ka pērn “Liepājas autobusu parkam” tika piemēroti sodi gandrīz 5000 eiro apmērā, kas ir gandrīz trīsreiz vairāk nekā iepriekšējā gadā.
Kad tiks paaugstinātas algas, kā veiksies ar šoferu atrašanu, kuru nozarē trūkst, kad mazināsies neizpildītie reisi – to uzņēmumā šobrīd nevarēja pateikt.
Tuvāko nedēļu laikā paredzēts izsludināt aptuveni 40 jaunu autobusu iepirkumu, no kuriem 35% būs elektriskie.
Šobrīd “Liepājas autobusu parkam” un “Nordekai” kopā ir ap 400 autobusu, no kuriem elektriskie ir tikai 5%.
8 € / h 😀😀😀
Jabut 14/h 😁
Nu ja viņi pacels no 8 uz 14 tad jau normāli🤷♂️
Sen jau vajadzēja, kungi kapitālisti!
Solits makā nekrīt