Atbalsta pasākumus pārejā uz mācībām valsts valodā 2023.gadā izmantojuši 3045 pedagogi, tai skaitā 1216 pirmsskolas pedagogi, liecina Latviešu valodas aģentūras (LVA) apkopotie dati.
Profesionālo kompetenci pilnveidojuši 1002 pamatskolas un vidusskolas pedagogi. Lielākoties skolotāji izvēlējušies piedalīties divu līdz trīs stundu tīmekļsemināros-konsultācijās un 12 stundu programmās par darbu lingvistiski neviendabīgā vidē. Mazāk apmeklētas 36 stundu programmas, tostarp par kompetenču izglītības pieejām pārejai uz mācībām valsts valodā, atbalsta sistēmas veidošanu un mūsdienu skolēnu izglītības vajadzībām.
Savukārt pirmsskolas pedagogi vairāk apmeklējuši astoņu stundu programmas darbam lingvistiski neviendabīgā vidē, kā arī kursus latviešu valodas mācīšanas metodikā pirmsskolā un pedagogu valodas prasmes pilnveidē. Turpretim mazāk apmeklēta 24 stundu programma par atbalstu izglītojamiem iekļaujošās izglītības kontekstā.
Atbalsta pasākumus izmantojuši arī 827 sākumskolas pedagogi. Viņi lielāku interesi izrādīja par semināriem mācību un metodisko materiālu ieviešanā un trīs stundu tīmekļsemināriem-konsultācijām. Retāk apmeklēta metodikas skola “Mācīsim latviski” un 60 stundu programma sākumskolas skolotāju profesionālās kompetences pilnveidei pārejā uz vienotu izglītības sistēmu.
Šajā mācību gadā Latvijas mazākumtautību skolu vispārējās izglītības pamatizglītības programmās sākās pāreja uz mācībām tikai latviešu valodā, reformā pirmās iesaistot 1., 4. un 7.klases.
Ar nākamo mācību gadu mācības tikai latviešu valodā tiks īstenotas arī 2., 5. un 8.klasēs, savukārt ar 2025.gada 1.septembri – 3., 6. un 9.klasēs.
Titulattēls: Fotolia
Reklāma