Latvijā vairāk nekā puse (55 %) aptaujāto iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 39 gadiem par visizplatītāko iemeslu darba maiņai atzīst neatbilstošu atalgojumu, liecina uzņēmuma “Evolution Latvia” jauniešu darba tirgus indeksa “Jaunatne. Darbs. Vide” ietvaros veiktais pētījums ar kompāniju “Norstat”.
Uz jautājumu, kādi ir bijuši iemesli mainīt darbavietu, neatbilstošu atalgojumu vispārliecinošāk atzīmē vairākums (59 %) iedzīvotāju Pierīgā, Zemgalē (57 %), Rīgā un Kurzemē (56 %). Nedaudz mazāks īpatsvars konkrēto iemeslu akcentē Latgalē un Vidzemē (48 % un 45 %) respondentu.
“Taisnīgs atalgojums ir pamats, kas jānodrošina katram darba devējam. Latvijā ir novērojama asa uzņēmumu konkurence par ikvienu talantu un ikkatru jaunu cilvēku, kurš ienāk darba tirgū. Jaunie un topošie speciālisti var atļauties būt izvēlīgi un nesamierināties ar zemu atalgojumu,” paudusi uzņēmuma “Evolution Latvia” Baltijas un Rumānijas personāla pārvaldes vadītāja Sanita Kļaviņa.
Otra sastopamākā atbilde ir ierobežota karjeras izaugsme, kam pievērš uzmanību katrs trešais (35 %) respondents. Trešais visbiežāk minētais iemesls darba vietas maiņai pēc 22 % aptaujāto domām ir darbs, kas nesniedz gandarījumu. Vidzemē un Zemgalē to atzīst attiecīgi katrs ceturtais (27 % un 25 %) iedzīvotājs. Rīgā gandarījuma trūkumu izceļ piektdaļa (21 %) respondentu. Savukārt vismazāko nozīmi tam piešķir 19 % Latgales un 18 % Pierīgas iedzīvotāju.
Saskaņā ar pētījuma rezultātiem piektdaļa (19 %) respondentu par ceturto populārāko iemeslu izvirza apmācību un pašizaugsmes trūkumu. S. Kļaviņa norāda, ka jauni cilvēki dod priekšroku darbam, kurā viņiem tiek radīti priekšnoteikumi, lai paplašinātu savus talantus, zināšanas un pieredzi: “Viņu prasības pēc daudzpusīgām apmācību iespējām parādās arī pētījumā, kur vairākums (94 %) cilvēku izsaka vēlmi apgūt papildu prasmes darbavietā. Pieprasītākās ir svešvalodas, kam seko pašizaugsme, digitālā kompetence un vadības prasmes.”
Par piekto spēcīgāko argumentu darbavietas maiņai gandrīz piektdaļa (18 %) iedzīvotāju nosauc darba un privātās dzīves līdzsvara trūkumu.
Reklāma