Šī gada janvārī Satiksmes ministrija (SM) starpinstitūciju saskaņošanai nosūtījusi noteikumu projektu, kurā noteiktas prasības ceļu malās izvietotajiem reklāmas un informācijas objektiem, aģentūru LETA informēja ministrijā.
Noteikumu projekta mērķis ir noteikt objektu pieļaujamo gaismas spožumu, lai novērstu satiksmes bīstamību, ko rada gaismu izstarojošie reklāmas un informācijas objekti, tostarp digitālie ekrāni, kas izvietoti ceļu malās.
Kā skaidro ministrijā, ceļu malās izvietoto reklāmas un informācijas objektu tiešais mērķis ir piesaistīt iedzīvotāju uzmanību, taču vienlaicīgi to izstarotā gaisma apgrūtina ceļu pārredzamību, rada satiksmes bīstamību. Lielākā daļa saņemto iedzīvotāju sūdzību ir par gaismu izstarojošu objektu izstarotās gaismas radītajiem apgrūtinājumiem un to radīto satiksmes bīstamību diennakts tumšajā laikā.
Patlaban spēkā esošais normatīvais regulējums nenosaka ierobežojumus izstarojošu objektu izstarotās gaismas spožumam. Pēc SM rīcībā esošās informācijas arī pašvaldību būvvaldes ir saņēmušas norādes par šāda tiesiskā regulējuma nepieciešamību.
Izstrādātais noteikumu projekts nosaka maksimālās atļautās izstarotās gaismas spožumu, kā arī paredz, ka gaismu izstarojoši objekti nedrīkst izstarot gaismu laika posmā no plkst.23 līdz plkst.7 vietās, kur to izstarotā gaisma iespīd tuvumā esošo dzīvojamo māju logos. Vienlaikus noteikumi paredz pārejas periodu, kurā gaismu izstarojošos objektus varēs pielāgot noteiktajām prasībām.
Tiesību akta projektā ietvertie robežlielumi balstās VSIA “Latvijas Valsts ceļi” pasūtītā pētījumā, kuru veicis Latvijas Universitātes Optometrijas un redzes zinātnes nodaļas vadītājs Guntis Krūmiņš, asociētais profesors Gatis Ikaunieks un laborante Līva Volberga.
Minētais pētījums finansēts no Ceļu satiksmes drošības padomes piešķirtā finansējuma ceļu satiksmes negadījumu novēršanai (profilaksei) saskaņā ar Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumu.
Reklāma