Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Slovākijā lidaparāta sertifikātu saņēmusi lidojoša automašīna

Slovākijā lidojumu testus izgājusi automašīna, kas var pārtapt par nelielu lidmašīnu, atsaucoties uz telekanālu “CNN”, ziņo portāls liepajniekiem.lv.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Pēc 70 stundu ilgām lidojumu pārbaudēm, Slovākijas Transporta direkcija piešķīrusi oficiālu lidojumus atļaujošu sertifikātu “AirCar” jeb “Gaisa auto”, informē uzņēmums “Klein Vision”, kas radījusi divu režīmu transportlīdzekli, kas var pārvietoties gan pa zemi, gaisu.

Testu lidojumi, kas ietvēra vairāk nekā 200 pacelšanās un nosēšanās reižu, atbilda ar Eiropas Aviācijas drošības aģentūras (EASA) standartiem, teikts uzņēmuma izplatītajā paziņojumā presei.

“Lidojumu testi ietvēra pilnu lidojumu un veiktspējas manevru klāstu un demonstrēja pārsteidzošu statisko un dinamisko stabilitāti gaisa kuģa režīmā,” sacīja uzņēmums.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Klein Vision” pārstāvis telekanālam “CNN” sacīja, ka, lai lidotu ar hibrīdauto, nepieciešama pilota licence, un piebilda, ka uzņēmums cer, ka “AirCar” būs komerciāli pieejams 12 mēnešu laikā.

Astoņu speciālistu komanda pavadīja vairāk nekā 100 000 stundu, pārvēršot dizaina koncepciju matemātiskajos modeļos, kas noveda pie prototipa izgatavošanas.

“AirCar” darbina 1,6 litru BMW dzinējs, un tas darbojas ar “degvielu, kas iegādājama jebkurā degvielas uzpildes stacijā”, saka “Klein Vision” līdzdibinātājs Antons Zajacs.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Transportlīdzeklis var lidot maksimāli 5,5 kilometru augstumā. Jūnijā lidojošā automašīna veica 35 minūšu ilgu testa lidojumu starp Nitras lidostu un Slovākijas galvaspilsētu Bratislavu. Pēc nosēšanās lidmašīna pārtapa par automašīnu un aizbrauca uz pilsētas centru.

“”AirCar sertifikācija paver durvis ļoti efektīvu lidojošu automašīnu masveida ražošanai,” sacīja automašīnas izgudrotājs un izstrādes komandas vadītājs, testu pilots Stefans Kleins.

Britu Karaliskās aeronautikas biedrības lidojumderīguma un tehniskās apkopes speciālistu grupas priekšsēdētājs Kiriakos Kourousis sacīja, ka šī nav pirmā reize, kad tiek sertificēti līdzīga veida transportlīdzekļi: “Ja uzņēmums, kas iesaistīts sertifikācijā, atradis biznesa pamatojumu, tas progresēs, radot produktu, kas var sasniegt tirgu. Tas ir mērogs, kas radīs daudz jaunu iespēju nodarbinātībai un jaunu tehnoloģiju attīstībai.”

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Līdzīgi izstrādājami transportlīdzekļi ietver Nīderlandē bāzētā uzņēmuma “PAL-V” žiroplānu “PAL-V Liberty”, kas darbojas arī kā ceļu transportlīdzeklis. EASA transportlīdzeklim piešķīrusi pilnu sertifikācijas bāzi, taču tam vēl jāpabeidz pēdējais atbilstības demonstrēšanas posms, teikts Nīderlandes uzņēmuma tīmekļa vietnē.

Tāpat ASV bāzētā firma “Terrafugia” ieguvusi Federālās aviācijas administrācijas īpašā vieglā sporta gaisa kuģa (LSA) sertifikātu savam transportlīdzeklim, kas spēja gan braukt pa zemi, gan lidot.

K. Kourousis izteicies, ka ar laiku tādi transportlīdzekļi kā “AirCar” varētu aizstāt helikopterus: “Iekšdedzes dzinēja izvēle šī transportlīdzekļa piedziņas sistēmai, visticamāk, tika veikta, balstoties uz pārbaudītām tehnoloģijām. Ietekme uz vidi var būt ievērojama, ja šādu transportlīdzekļu izmantošana tiek palielināta, īpaši pilsētas apstākļos. “Es uzskatu, ka tuvākajā nākotnē mēs šādus vai līdzīgus transportlīdzekļus redzēsim pilnībā elektriskus vai vismaz hibrīdus , kas veicinās mūsu vides ilgtspējības mērķu sasniegšanu.”

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.