Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

SM: Par nepiesprādzēšanos transportlīdzekļos sākotnēji jāvērtē iesaistīto institūciju kapacitāte

Par nepiesprādzēšanos transportlīdzekļos, kas ir viens no visu laiku visvairāk konstatētajiem pārkāpumiem ceļu satiksmē, sākotnēji ir jāvērtē kontroles nodrošināšanā iesaistīto institūciju kapacitāte un resursi, aģentūrai LETA sacīja Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji, komentējot, vai nevajadzētu palielināt sodus par drošības jostu nelietošanu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

SM ieskatā ceļu satiksmes drošības uzlabošanas pasākumi ietver gan ceļu satiksmes dalībnieku kontroli, gan arī izglītošanu un informēšanu.

Patlaban ministrijā notiek darbs, lai apzinātu iespējamos risinājumus, kas palīdzētu skaidrot ceļu satiksmes dalībniekiem drošības jostu nozīmi ceļu satiksmes negadījumu seku samazināšanā.

Tāpat ministrijā norāda, ka pārkāpumu politikas veidošanā ir vienlīdz svarīga arī jau noteikto ierobežojumu kontrole, tāpēc sākotnēji ir jāvērtē kontroles nodrošināšanā iesaistīto institūciju kapacitāte un resursi.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Vienlaikus, pārskatot patlaban noteikto soda apmēru par nepiesprādzēšanos, SM ieskatā ir jāvērtē arī tā samērīgums attiecībā pret citiem pārkāpumiem, kā arī jāizvērtē, vai to apmērs ir atbilstošs un samērīgs, jo noteiktā naudas soda pamata funkcija ir atturēt no pārkāpuma izdarīšanas.

Valsts policijas pārstāvji iepriekš informēja, ka drošības jostu nelietošana ir viens no visu laiku visvairāk konstatētajiem pārkāpumiem ceļu satiksmē.

Likuma norma par nepiesprādzēšanos ar drošības jostu vai aizsprādzētas aizsargķiveres nelietošanu, kā arī par tāda pasažiera vešanu, kurš nav piesprādzējies vai kuram galvā nav aizsprādzētas aizsargķiveres, paredz piemērot transportlīdzekļa vadītājam 30 līdz 70 eiro sodu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Atbilstoši šai normai pērn konstatēti 9847 pārkāpumi, bet vēl gadu iepriekš 10 609 pārkāpumi.

Policijai gan nav pieejama statistika, cik no sodītajiem ir mikroautobusu un autobusu vadītāji.

Ikdienā, veicot satiksmes uzraudzību, tiek kontrolētas arī drošības jostas. Tāpat periodiski šai problemātikai tiek pievērsta pastiprināta uzmanība, piemēram, dažādu kampaņu un akciju laikā, vai sākoties jaunajam mācību gadam, iepriekš norādīja policijā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Jau vēstīts, ka 10.janvārī, avārijā uz Ventspils šosejas cieta Ventspils Mūzikas vidusskolas kora “Nošu planētas” bērni un vokālās studijas “Mazā prinča planētas” dziedātāji. Avārijā bojā gāja viena no kora diriģentēm, kā arī vēlāk slimnīcā mira Ventspils mūzikas skolas audzēkne. Sadursme notika starp bērnus vedušo mikroautobusu un divām kravas automašīnām.

Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas Neatliekamās medicīnas centra virsārstes Daces Barkevičas Latvijas Televīzijai paudusi, ka cietušie transportlīdzekļa pasažieri nebija piesprādzējušies. VP aģentūrai LETA iepriekš teica, ka visi apstākļi tiks noskaidroti sāktajā kriminālprocesā.

Savukārt pirmdienas, 20.janvāra, rītā satiksmes negadījumā Olainē cietušas trīs personas, tostarp divi bērni, aģentūra LETA uzzināja Valsts policijā. Negadījumā Olainē, Zemgales ielā, notikusi sadursme starp mikroautobusu “Mercedes-Benz” un vieglo automašīnu “BMW”.

Satiksmes negadījumā cieta trīs personas no mikroautobusa, kuras ar gūtajām traumām nogādātas medicīnas iestādē. Kopumā mikroautobusā atradās 18 skolēni, tostarp abi cietušie bērni.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.