Centrālā statistikas pārvalde (CSP) šodien sāks ikgadējo iedzīvotāju aptauju par interneta lietošanu, aģentūrai LETA pavēstīja statistikas pārvaldē.
Iedzīvotāju aptauja notiks līdz 26.maijam, un tajā iekļauti 8500 respondentu vecumā no 16 līdz 74 gadiem, aptverot visus Latvijas reģionus.
Aptauja notiks divās kārtās, tostarp pirmajā kārtā, kas ilgs līdz 16.februārim, respondentiem būs pieejama e-anketa. Apsekojuma izlasē iekļautie iedzīvotāji, kuri saņems vēstuli ar uzaicinājumu piedalīties aptaujā, varēs aizpildīt e-anketu vietnē “e.csp.gov.lv”. Lai autorizētos, būs jāizmanto internetbanka, e-paraksts vai e-identifikācijas karte.
Konsultācijas par e-anketas aizpildīšanu būs pieejamas no 8.janvāra līdz 16.februārim darba dienās no plkst.10 līdz 18 pa bezmaksas tālruni 80008811 vai e-pastu – ikt@csp.gov.lv.
Savukārt otrajā kārtā, kas ilgs no 19.februāra līdz 26.maijam, notiks intervijas, proti, ja līdz 16.februārim e-anketa nebūs aizpildīta, tad no 19.februāra līdz 26.maijam tiks veikta telefonintervija vai intervija klātienē respondenta dzīvesvietā.
Intervētāja identitāti iespējams pārbaudīt CSP tīmekļa vietnē vai pa iepriekš minēto bezmaksas tālruni.
Iedzīvotāju interneta lietošanas apsekojums ar Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējumu notiek jau 20.gadu, un tā rezultāti ļauj sekot tam, kā attīstījusies interneta lietošana Latvijā un kā mainījušies iedzīvotāju interneta lietošanas paradumi. Iegūtie dati tiek izmantoti informācijas tehnoloģiju politikas veidošanā, Digitālās ekonomikas un sabiedrības indeksa (DESI) aprēķinam, kas atspoguļo ES dalībvalstu panākto progresu digitalizācijas jomā, kā arī Latvijas Nacionālā attīstības plānā izvirzīto mērķu novērtēšanai.
2023.gada apsekojuma rezultāti liecina, ka interneta pieslēgums bija 93% Latvijas mājsaimniecību, tostarp augstākā interneta pieejamība reģionos bija Pierīgā, kur internets bija pieejams 95% mājsaimniecību.
Regulāro interneta lietotāju (vismaz reizi nedēļā) skaits turpināja pieaugt un 2023.gadā sasniedza 91,4%, kas, salīdzinot ar 2022.gadu, ir pieaugums par 1,4 procentpunktiem.
Populārākie interneta izmantošanas mērķi 2023.gadā bija internetbankas lietošana (91%), e-pasta lietošana (88%) un ziņu sūtīšana ziņapmaiņas lietotnēs (86%).
Visbiežāk iedzīvotāji internetā iegādājās apģērbus, apavus vai aksesuārus (56%), pirka elektropreces vai sadzīves tehniku (24%), izmantoja ēdienu piegādes no restorāniem vai citiem ēdināšanas uzņēmumiem (23%) un iegādājās kosmētiku, skaistumkopšanas produktus (22%).
Foto: Pexels.com
Reklāma